چه نکاتی باید هنگام خرید مبلمان در نظر گرفته شود؟

چه نکاتی باید هنگام خرید مبلمان در نظر گرفته شود؟
بی شک خرید مبل یکی از مهمترین کارهایی است که همه ما امروزه آن را تجربه می کنیم. ولی نکته هایی در زمان خرید مبل وجود دارد که کمترین فروشنده ای به شما خواهد گفت. مبل یکی از مهمترین لوازم دکوراسیون داخلی محسوب می گردد که در انتخاب آن باید نهایت دقت را رعایت نمود تا از افسوس در سالیان سال جلوگیری کرد.


نکاتی را که باید در نظر بگیریم؟!
1. به عنوان اولین نکته باید بگوییم که ابتدا باید تصمیم بگیرید که برای کدام قسمت از خانه خود به مبل احتیاج دارید؟ مبل پذیرایی؟ مبل نشیمن، مبل اتاق کار و یا …
2. پس از آن باید فضای محیطی که قصد خرید مبل برای آن را دارید، در نظر بگیرید به عنوان مثال برای فضاهای کوچک نباید از مبلمان استیل استفاده کرد زیرا هم زیبایی خود را از دست می دهد و هم اجازه رفت و آمد به افراد نمیدهد.
3. یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی که هنگام خرید مبل می توانید انجام دهید، میزان هزینه و بودجه است زیرا شما را از سردرگمی هنگام خرید دور می کند و میتوانید بر اساس هزینه مورد نظر موارد دیگر را به راحتی کنار بگذارید.
4. رنگ کاری مبل نیز یکی از مهمترین مواردی است که هر فروشنده ای باید اطلاعات کامل از رنگ مبل و چگونگی تمیز کردن آن را به شما بگوید.
5. حال که فضا و بودجه مناسب را در نظر گرفتید می توانید به انتخاب نوع مبل مورد نظر بپردازید؛ به این صوررت که فضای مورد نظر شما به چه نوع مبلی احتیاج دارد؟ مبل راحتی؟ مبل استیل؟ مبل ال؟ و…
6. دقت زیادی به کلاف و نشیمن مبل داشته باشید زیرا در صورت مرغوب نبودن آن مجبور به تعمیر نشیمن مبل در مدت رمان کوتاه خواهید بود.
7. پس از رعابت نکات بالا نوبت به آن می رسد که به بازار و فروشگاه های فروش مبل بروید و در مورد جنس قاب مبل، دوام پارچه، شرکت تولید کننده، گارانتی، و سایر خدمات مبل مورد نظر، تحقیق و پرس و جو کنید تا اطلاعات لازم را بدست آورید و هنگام خرید دچار مشکل نشوید.
8. رنگ بندی پارچه مبل: هنگام خرید مبل به رنگبندی پارچه مبل نیز دقت نمایید؛ خیلی از کارهای موجود در بازار از استایل و راحتی خوبی برخوردار هستند اما پارچه هایی که در طراحی آن ها استفاده می شوند یا زیبا نیستند یا برای دکوراسیون منزل شما مناسب نیستند.
9. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد: راحتی مبل می باشد؛ هنگام خرید مبل حتما به راحتی و ایمنی آن توجه کنید. طبق تحقیقات اکثر بزرگسالان در طول هفته بیش از 30 ساعت از مبل استفاده می کنند که بسیار قابل توجه می باشد. پس برای این منظور بهترین انتخاب فوم سرد مبل می‌باشد که می‌تواند راحتی افراد را در طول مدت استفاده به ارمغان بیاورد. همچنین انتخاب این نوع از فوم باعث می‌شود دیرتر به فکر تعمیر فوم مبل بیفتید.

مبل چوبی بخریم یا پارچه ای ؟
اگر در خانه فردی مبتلا به آسم یا آلرژی دارید انتخاب مبلمان پارچه ای چندان مناسب نیست. این نوع مبل ها گرد و غبار و آلودگی های زیادی به خود جذب می کنند و می توانند به محل زندگی حشرات حساسیت زا تبدیل شوند. مبلمان های پارچه ای هر روز باید با جاروبرقی تمیز شوند تا گرد و غبار در بخش های داخلی آن نفوذ نکند.
اگر بخش زیادی از مبل را چوب تشکیل داده باشد نه تنها نظافت آن ساده تر است بلکه میزان جذب گرد و غبار هم به حداقل ممکن می رسد. خانواده هایی که فرزند کوچک دارند هم بهتر است سراغ مبلمان تمام پارچه ای نروند زیرا با وجود بچه ها تمیز نگه داشتن آن ها تلاش و زحمت بیشتری را می طلبد.

نکات لازم هنگام خرید مبلمان

میز چه اندازه باشد؟
هنگام خرید مبلمان حتما به ابعاد میز همراه به آن توجه کنید. ارتفاع میز باید به شکلی باشد که شما به راحتی با دراز کردن دست خود بتوانید نوشیدنی و کنترل از راه دور یا هر چیز دیگری را از روی آن بردارید. متاسفانه به دلیل پیروی از مدهای جدید بسیاری از میزها کوتاه تر از حد معمول طراحی می شوند و این موضوع باعث می شود هنگام نوشیدن یا خوردن شما بیش از اندازه به سمت جلو خم شوید و بدن تان از شکل طبیعی خارج شود. میزهای با ارتفاع کم دیگران را ترغیب می کند هنگام نشستن روی مبل پای خود را روی آن بگذارند که این کار نه تنها بدن را از حالت استاندارد خارج می کند بلکه باعث انتقال عفونت ها و باکتری های کف پا به روی میز می شود.

برای مشاهده مقاله راهنمای خرید مبل و کاناپه کلیک فرمایید.

 

مبلمان سمی به خانه نیاورید
بعضی از مواد شیمیایی که در مبلمان، تشک ها و بالش ها به کار می روند کاملا سمی هستند و اثرات بدی روی زنان باردار و کودکان می گذارند. این مواد شیمیایی رشد جسمی و عصبی کودکان را مختل کرده و ممکن است کودکی را دچار کمبود وزن کنند. در 80 درصد از مبملان ها از اسفنج هایی استفاده شده که حاوی ماد شیمیایی پلی اورتان هستند.
هنگام خرید دقت کنید تا حد امکان از محصولات طبیعی در مبلمان استفاده شده باشد. هر قدر مبلمان ارزان تر و بی کیفیت تر باشد احتمال استفاده از ترکیبات غیر استاندارد دریافت آن هم بیشتر است.

نکاتی برای محافظت مبلمان
سعی کنید هیچ گاه اجسام داغ را روی مبلمان چوبی قرار ندهید زیرا باعث ترک خوردن و تغییر شکل آن می شود. دور نگه داشتن مبلمان چوبی از رطوبت هم اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا آب می تواند در بافت چوب نفوذ کرده و آن را بپوساند سعی کنید روی مبلمان چوبی خود را با روانداز و سطوح محافظت کننده بپوشانید تا از ضربه و آسیب در امان بماند.
هیچ گاه مبلمان خود را در کنار وسایل گرمایشی مانند بخاری یا رادیاتور قرار ندهید تا آنجا که ممکن است آن ها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. گرما و نور شدید می تواند اتصالاتی که با چسب یا مواد شیمیایی دیگر به هم وصل شده اند ضعیف کند و حتی باعث تغییر شکل مبلمان شود.

چگونه مبلمان با کیفیت را تشخیص بدهیم؟
با اینکه گفتیم بهتر است مبل و صندلی که انتخاب می کنید خیلی سنگین نباشد اما سبک بودن بیش از اندازه هم نشانه خوبی نیست. مبلمان بسیار سبک نشان می دهد که در ساخت آن از مواد اولیه بی کیفیت و چوب ارزان قیمت استفاده شده است. فریم داخلی مبلمان اهمیت بسیار دارد و حتما از فروشنده بپرسید از چه نوع موادی در آن استفاده شده است. چوب های موسوم به kiln dried امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند زیرا استحکام بالایی دارند و به راحتی نمی شکنند. رطوبت در این چوب ها به طور کامل گرفته شده و استقامت آن تا حد ممکن بالا رفته است. پارچه یا چرم در مبل باید تا پشت صندلی ها کشیده شده و در قسمت های داخلی هم کار شده باشد. در بعضی موارد مصرفی پارچه یا چرم را فقط در بخش بیرونی مبلمان استفاده می کنند که باعث کاهش استحکام و پاره شدن زودتر از موعد روکش می شود.

حضور همه اعضا خانواده هنگام خرید مبل لازم است؟
هنگام خرید مبلمان حتما همه اعضای خانواده را با خود ببرید و نکات گفته شده را برای تک تک آن ها در نظر بگیرید. همه اعضا باید روی مبلمان بنشینند و احساس راحتی کنند. در این مواقع به کودکان و سالمندان توجه بیشتری کنید و رضایت آن ها را در نظر بگیرید. سالمندان نباید هنگام بلند شدن از مبلمان احساس سختی داشته باشند و ارتفاع دسته مبلمان باید طوری باشد که آن ها را هنگام برخاستن و نشستن یاری کند. کودکان هم در سنین رشد قرار دارند و باید اندازه استاندارد مبلمان خریداری شده به دقت رعایت شود تا ستون فقرات آن ها به نشستن در حالت غیرطبیعی عادت نکند.

شرکت خدماتی آسایش گستر شمارا در خرید موفق مبلمان راهنمایی میکنند.







  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.