اصول و نکات نگهداری بن سای در خانه

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

اصول و نکات نگهداری بن سای در خانه 

 گروه باغبانی آسایش گستر

امروزه درخت بن سای یکی از پرطرفدار ترین گیاهان زینتی در منازل می باشد که می توانید به راحتی با روش های صحیح و مناسب از این درختچه مراقبت و نگهداری کنید.

 

درخت بن سای چیست و از کجا آمده است ؟

درخت بن سای درخت کوچکی است که در یک ظرف کشت می شود. در واقع کلمه "بن سای" در ژاپنی به معنای " کاشته شده در ظرف" است. بن سای به هنر کشت این درختان کوچک اشاره می کند و بخش جدایی ناپذیر فرهنگ ژاپنی است که به اوایل قرن 14 ام باز می گردد.

زمانی که تنها ثروتمندترین اشراف زاده ها و اعضای عالیرتبه جامعه ژاپن می توانستند از این درختان لذت ببرند, اما اکنون نوعی هنر است که مردم سراسر جهان از آن لذت می برند.اولین بار دیدن بن سای چیز معمولی نیست.

سناریوی معمول به این شکل است:شما یک بن سای را به عنوان هدیه ای برای کریسمس یا برای روز تولدتان می گیرید. آن را دوست دارید و می خواهید آن را خوب نگه دارید تا خوب رشد کند.

با این حال، علی رغم بهترین تلاش ها، زرد می شود و یا برگ هایش شروع به ریزش می کنند و زودی می میرد.

آموزش کامل روش نگهداری بن سای

مراقبت از درخت بن سای:

مراقبت از درخت بن سای ممکن است ابتدا سخت و ترسناک باشد. در اینجا چند نکته برای نشان دادن اینکه چطور از این درخت می توانید مراقبت کنید، وجود دارد. همچنین یک راهنمای مفید برای راهنمایی سریع برای ارجاع آسان ایجاد کردیم.

نحوه قرار دادن درخت بن سای:

برای تعیین بهترین مکان برای نمایش بن سای هایتان باید بدانید چه نوع درختی دارید و بایدها و نبایدهایش چیست. اکثر گونه های بن سای درخت هایی مانند سرو کوهی, کاج و صنوبر در فضای هستند که باید در معرض فصول مشابه با همتایان بزرگ تر خود قرار گیرند.

بن سای های فضای باز هم شامل درختان برگریز هستند, به این معنی که برگ ها با فصل ها تغییر می کنند اینها عبارتند از افرا, نارون و چهل سکه. روی لبه پنجره آشپزخانه و یا روی میز قهوه آنها را قرار ندهید، بله، بن سای یک درخت است و درختان گیاهانی برای فضای باز هستند.

مگر اینکه بن سای شما سریسا یا انجیر باشد، آن ها را هم، تا جایی که ممکن است بیرون نگه دارید. چند گونه دیگر برای بن سای وجود دارد که داخل خانه را تحمل خواهند کرد، اما هیچ یک از آن ها واقعاً در داخل خانه رشد نمی کنند و همه آن ها مشکلاتی را در آنجا خواهند داشت. بیشتر آن ها می میرند.

نگهداری بن سای در فضای باز

گونه های نیمه گرمسیری بن سای که در طول سال از دمای ثابت تغذیه می کنند:

گیاهان جید, درختان چتری هاوایی و درختان انجیر. زمانی که متوجه شدید چه نوع درختی دارید, بقیه کارها نسبتاً ساده می شود که در این بخش از نمناک چند نکته کلی درباره تعیین موقعیت درخت وجود دارد که به طور معمول برای همه انواع درختان بن سای به کار می رود.

موقعیت یابی:

بن سای شما باید از گرمای مستقیم دور نگه داشته شود.

نورپردازی:

بن سای خود را در محلی قرار دهید که نور زیادی داشته باشد.

رطوبت:

بن سای به رطوبت نیاز دارد تا خاکش را مرطوب نگه دارد.

اصول و شرایط نگهداری بن سای

آب دادن به بن سای:

یکی از دلایل مرگ بیشتر درختان، کم آب دادن است. چون لایه خاک بسیار کم عمق است و مستعد خشک شدن بسیار سریع است. درختان بن سای وقتی که لایه بالایی خاکشان خشک می شود, باید آبیاری شوند.

بسته به نوع و اندازه درخت, و نیز نوع خاک که از آن استفاده می کنید, میزان آبیاری متفاوت است و حتی می تواند روزی یک بار هم باشد. بنابراین بهتر است به جای چسبیدن به یک روتین, هر یک از گیاهان زینتی خود را به صورت انفرادی آب دهید.

هدف اصلی آبیاری، اشباع کردن کامل سیستم ریشه ای با آب است. برای اطمینان از اشباع مناسب, آبیاری را تا زمانی که آب از منافذ تخلیه بیرون بریزد, ادامه دهید.

برای تخلیه مناسب, بسیاری از درختان میوه خوار با یک سینی برای جمع آوری آب اضافی می آیند. آبیاری بیش از حد هم می تواند برای درخت شما مضر باشد. علائم آبیاری بیش از حد شامل زردی برگ ها و انشعابات شاخه های کوچک است.

در صورت عدم تعادل, ریشه های آن در آب غرق می شوند و از اکسیژن محروم می شوند که مانع از رشد درخت می شود. فرسایش خاک نیز می تواند ناشی از تخلیه ضعیف خاک باشد.

برای اطمینان از اینکه به درستی آبیاری خود را آبیاری می کنید, باید هر روز درخت نب سای خود را ارزیابی کنید. قاعده انگشت شست به محض خشک شدن خاک, آب است.

روش نگهداری و میزان آبیاری درخت بن سای

هرس کردن و شکل دادن به درخت بن سای:

هرس کردن درخت و حفظ شکل متراکم آن ها ضروری است.

دو نوع هرس وجود دارد:

  • هرس تعمیری و هرس ساختاری.
  • هرس تعمیری درخت را برای رشد جدید تقویت می کند.

بریدن شاخه ها و برگ های جوانی که در معرض هوا و نور خورشید قرار می گیرند، باعث تقویت بیشتر درخت و فواید سلامتی کلی آن می شود.

نحوه هرس کردن و روش نگهداری بن سای

قسمت های بن سای که نیاز به هرس کردن دارند :

شاخه ها, غنچه ها و برگ ها.

هرس کردن شاخه ها رشد شاخه های کوچک تر را تحریک می کند و به شما این امکان را می دهد که شکل درخت خود را کنترل کنید. جوانه های جدا شده از شاخه ها, رشد برگ فشرده ای را تولید می کنند و رشد برگ های کوچک تر را افزایش می دهد.

به طور معمول, زمانی که رشد جدیدی را می بینید که شروع به تبدیل شدن به شکل درخت را به حالت نامطلوب می کند, باید هرسش کنید. برای گلدهی بن سای, هرس باید در طول بهار انجام شود تا گل های بیشتری را برای رشد در سال بعد تشویق کنند.

هرس ساختاری تکنیک پیشرفته تر است که باید زمانی انجام شود که درخت خواب باشد. این فرآیند شامل حذف شاخه های اولیه ساختاری درخت است و نیازمند مهارت های حرفه ای برای اطمینان از بازیابی درخت است.

یک راه دیگر برای شکل صحیح این درخت, سسیم بستن به شاخه های آن است. شما می توانید شکل و الگوی رشد شاخه های مشخصی را با پیچیدن یک سیم نازک در اطراف آن ها کنترل کنید.

این کار در طول زمستان زمانی انجام می شود که برگ های درخت ریخته اند. دقت کنید که مراقب رشد شاخه باشید و در صورت لزوم سیم را بردارید. اگر شاخه خیلی سریع رشد کند, می تواند به داخل سیم رشد کند و باعث اسکار شدن شود.

نحوه شکل دادن به درخت بن سای

انتخاب خاک مناسب برای بن سای:

کلید انتخاب خاک مناسب, انتخاب گزینه مناسب برای زه کشی مناسب است. ذرات درشت را به مخلوط خاک اضافه کنید, مانند سنگ آتشفشانی یا سنگ, برای بهبود زه کشی و ورود هوا به خاک است. مخلوط خاک ایده آل باید قادر به نگهداری آب باشد که با افزودن رس بهبود یابد.

حاصلخیزی خاک به شما اطمینان می دهد که مقدار مناسب مواد مغذی لازم برای سالم ماندن را دریافت می کند. یک کود شیمیایی متعادل حاوی مقادیر مساوی نیتروژن, فسفر و پتاسیم است.

قبل از بارور شدن, مطمئن شوید که به طور کامل درخت خود را آبیاری کرده اید، زیرا برای بارور کردن گیاه مضر است در حالی که خاک خشک است.

کاشتن بن سای در ظرف بزرگتر:

این عامل کلیدی در حفظ سلامت درخت شما است. هدف از این آزمایش حذف ریشه های اضافی است که می تواند موجب گرسنگی و یا عدم دریافت مواد مغذی کافی برای جرم آن شود.

همچنین تضمین می کند که درخت شما می تواند در یک ظرف کوچک رشد کند. درختان کاج باید هر دو یا پنج سال یک بار مورد استفاده قرار گیرند, بسته به اینکه چقدر سریع رشد می کند.

شیوه رشد و پرورش درخت بن سای

در ادامه بخش کارو زندگی نمناک مراحل اساسی برای رفع این مشکل وجود دارد:

  • با دقت درخت را از گلدان جدا کنید.
  • با قیچی تیز لایه های بیرونی ریشه ها را جدا کنید.
  • جرم ریشه برای مناطقی از پوسیدگی که مورد نیاز است را بررسی کنید. این نواحی می توانند نشان دهند که آبگیر به اندازه کافی زه کشی ندارد.
  • ظرف را تمیز کنید و هر لکه قهوه ای یا سبز را بردارید.
  • مربع شبکه روی حفره های زه کشی قرار دهید تا از افتادن خاک جلوگیری شود.
  • کف گلدان را با خاک بپوشانید و درخت را روی آن قرار دهید.
  • سوراخ هایی که ریشه آن با خاک وجود دارد را پر کنید.

 

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.