نکات کاربردی در تمیز کردن مایکروفر و مایکروویو

 # نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

نکات کاربردی در تمیز کردن ماکروفر

مایکروفر و مایکروویو دستگاههای کاربردی مفیدی هستند که کمک میکند در زمان صرفه جویی کنیم و پخت غذا و یا گرم کردن غذا در زمان کوتاهی انجام شود. اما استفاده از این دو دستگاه، آلودگی و کثیفی هم بدنبال خواهد داشت که نیاز به دانستن روشها و نکاتی  است تا بتوان آنهارا راحت تمیز کرد.

 

استفاده از جوش شیرین در تمیز کردن مایکروویو و  مایکروفر:

در ابتدا یک قاشق جوش شیراین را در یک کاسه آب مخلط  کرده و سپس این کاسه را درون مایکروفر یا میکروویو به مدت 5 دقیقه گرم کنید و بگذارید بخار درون دستگاه بپیچد و ذرات چسبیده به دیوار را نرم کند. در اینجا جوش شیرین هم اثر تمیزکننده دارد و هم از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند.

بعد از اینکه بخار ایجاد شده خوب داخل دستگاه ماند و باعث نرم شدن ذرات جامد شد، در دستگاه را باز کرده با استفاده از مخلوط آب و جوش شیرین که داغ شده و یک تیکه پارچه و یا ابر داخل مایکروفر و میکروویو را تمیز کنید.

 

استفاده از سرکه در تمیز کردن مایکروویو و مایکروفر:

برای استفاده از سرکه در تمیز کردن مایکروفر و مایکروویو باید مثل شیوه قبل عمل کرد و دوباره یک کاسه آب با یک قاشق سرکه را درون دستگها کذاشته و به مدت 5 دقیقه گرم می کنیم تا بخار درون دستگاه بپیچد و سپس با مخلط آب و سرکه و یک حوله درون دستگاه میکروفر یا مایکروویو را تمیز می کنید.

 

استفاده از آب لیمو در تمیز کردن مایکروفر:

ابتدا با یک تیکه پارچه و یا اسفنج مرطوب با آب گرم دیواره های داخلی مایکروفر را تمیز کنید. فقط دقت داشته باشید پارچه را به آرامی بکشید و فشار زیادی وارد نکنید و فقط ذراتی را که رااب لیمو آماده کنید و درون مایکروفر و یا میکروویو قرار دهید و دستگاه را روشن کنید و حرارت دهید تا مخلوط  آب و آب لیمو به جوش آید.

بعد به جوش آمدن دستگاه را خاموش کرده ولی در مایکروفر را باز نکنید تا خوب بین دیواره ها و بخار ایجاد شده تماس برقرار شود. بعد از چند دقیقه در را باز کنید و با استفاده از دستکش کاسه را از مایکروفر خارج کنید. فقط در هنگام باز کردن در مایکروفر مراقب فشار پشت در باشید که به شما صدمه نزند.

در نهایت با استفاده از یک پارچه مرطوب، دیواره های داخلی مایکروفر را به راحتی تمیز کنید. استفاده از آب لیمو هم در تمیزی کمک میکند و هم باعث ایجاد بوی خوش درون دستگاه می شود.

 

استفاده از لیمو ترش، روش کاربردی دیگر برای تمیز کردن مایکروفر و مایکروویو می باشد.

بدین منظور، ابتدا مایکروفر را با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و سپس یک لیمورا برش زده و درون یک بشقاب نشکن که تا نیمه آب شده قرار دهید. سپس بشقاب به همراه تکه های لیموترش را درون مایکروفر قرار دهید و مایکروفر را روشن کنید تا آب درون ظرف بخار شود و درون مایکروفر و یا مایکروویو بپیچد.

بعد از 5 دقیقه بشقاب را بیرون آورید و با آن لیمو ترش برش زده شده، روی دیواره ها، کف و سقف  مایکروفر بکشید و بعد از آن دوباره با یک دستمال مرطوب درون مایکروفر را تمیز کنید.

سینی کف مایکروویو هم مانند ظروف دیگر می توان با آب و مایع ظرفشویی شست.

 

 

# خدمات نظافتی آسایش گستر شیراز

شرکت خدماتی آسایش گستر شیراز ارائه دهنده گسترده ترین خدمات در شیراز

 برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی  آموزش زبان   نانو   تدریس خصوصی  رباتیک   کامپیوتر   صنایع دستی   تعمیر قطعات   ساخت بازی      ساخت عروسک روسی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.