معرفی گیاهان آپارتمانی زیبا و مقاوم با نگهداری راحت

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 https://www.instagram.com/asayesh_.gostar

 

معرفی گیاهان آپارتمانی زیبا، مقاوم و ماندگار با نگهداری راحت

گروه باغبانی آسایش گستر شیراز

داشتن گل و انواع گیاهان در خانه باعث ایجاد طراوت و شادابی خانه می شود اما خیلی از افراد از نگهداری آنها ترس دارند و یا فکر میکنند نیاز به فضای بزرگی دارند، در صورتیکه با انتخاب گیاهان مقاوم و قوی می توان از آنها در فضای کوچک و با مقدار کم آب و نور مراقبت کرد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم راحت تر با شرایط محیطی، نور، آب و رطوبت کم وفق پیدا می کنند و بدون هیچ مشکلی در فضای بسته آپارتمان قابل نگهداری هستند.

 

ویژگیهایی که گیاهان آپارتمانی باید داشته باشند

  • نیاز به مراقبت کمتری برای آبدهی و کود دهی داشته باشند
  • ریزش برگ و یا شکوفه در آنها کمتر باشد و موجب آشفتگی محیط نشود.
  • عمر بلندی داشته باشند.
  • عطر و بوی شدید و سنگین در محیط ایجاد نکند.
  • نسبت به نیازشان و رسیدگی انعطاف پذیر باشند.
  • معمولا بهترین گیاهان آپارتمانی اندازه کوچکی دارند، هرچند که گیاهان بزرگ هم میتواند زیبا باشد.

توجهدقت داشته باشید اگر حیوان خانگی و یا کودک دارید گیاه سمی خریداری نکنید.

 

بهترین گیاهان آپارتمانی از نظر زیبایی و مقاومت

پتوس:

گیاههن مقاوم پتوس

این گیاه توانایی پاک کردن و جذب سموم مثل فرمالدهید را از محیط اطراف دارد. زیبایی و تمیزی منحصر به فردی دارد و توانایی بالاروندگی با ایجاد یک داربست را دارد.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی پتوس

گیاه پتوس می تواند تا 2.5 متر رشد کند که بعد از بلند شدن زیاد بهتر است با بریدن ساقه، آن را مرتبتر کنید. به نور حساس نبوده و در شدت های مختلف نور رشد می کند اما وجود نور با شدت کم می تواند باعث چند رنگ شدن برگها شود. با فاصله زمانی به آن آب دهید به طوری که خاکش خشک شود و همشه مرطوب نباشد. این گیاه خیلی خوب در دمای معمولی خانه رشد میکند.

آلوئه ورا:

گیاه مقاوم آلوئورا

 

همانطور که اطلاع دارید این گیاه با برگهای کشیده و گوشتی  خواص دارویی زیادی دارد.این گیاه زیبا تا ارتفاع 90سانتی متر توانایی رشد داشته و دارای گل زیبایی می باشد.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی آلوئه ورا:

بهترین شرایط برای این گیاه، نور  زیاد ودمایی نزدیک به 25درجه می باشد. همان طور که از ظاهر و ساختار این گیاه مشخص است این گیاه مناسب مناطق گرم و خشک است پس بهتر است خاک آن خشک باشد و از آبیاری مکرر خودداری کنید.

آلوئه ورا از مقاومترین گیاهان آپارتمانی

اسامی گیاهان مقاوم و ماندگار آپارتمانی

 

گندمی:

گیاه مقاوم گل گندمی

این گیاه زیبای خانگی ، جلوه ویژه ای به محیط و اتاق می بخشد و با وجود اینکه سالهاست در خانه ها دیده می شود ولی هنوز علاق مندان خودش را دارد. این گیاه توانایی آویزان شدن از گیاهان مختلف را دارد.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی گندمی

بهترین شرایط برای نگهداری گیاه گندمی شرایط معمولی می باشد و در خاک مرطوب و با شرایط نوری روشن و متوسط و دمای 15 تا 25 درجه سانتیگراد به خوبی رشد می کند.

 

پاپیتال:

گیاه مقاوم گل پاپیتال

گیاه آپارتمانی پاپیتال زیبایی ویژه ای داشته و با آویزان شدن و خاصیت بالاروندگی که دارد جلوه زیبایی را به محیط می بخشد.این گیاه با قلمه زدن قابل تکثیر بوده و کافی است بخشی از ساقه را قطع کنید و برای چند روز در آب بگذارید تا ریشه بزند و سپس در خاک بکارید. این گیاه می تواند هدیه زیبایی برای دوستانتان باشد.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی پاپیتال

وجود رطوبت و دمای خنک شرایط مناسب برای نگهداری گیاه آپارتمانی پاپیتال می باشد و در این شرایط می تواند به خوبی رشد کند.

 

گیاه یشم:

گیاه مقاوم گل یشم

گیاه یشم از گیاهان خانگی مقاوم و با دوام

 

خیلی از افراد دوستدار برگهای آبدار و ضخیم هستند که این گیاه یشم با رنگی شاداب و برگهای پر پشت گزینه خوبی برای آنها می باشد. سرعت رشد این گیاه کم بوده و به آرامی بزرگ می شود ولی مدت مر طولانی دارد.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی یشم

گیاهان یشم مانند دیگر گیاهانی که برگ ضخیم دارند آب زیادی لازم ندارد و بهتر است خاک آن را بیشتر خشک نگه دارید. بهترین شرایط برای این گیاه، نور نسبتا زیاد و دمای معمولی می باشد.

 

درخت کائوچو:

 در طبیعت و محیط آزاد این گیاها می تواند رشد زیادی داشته باشد و به ارتفاع خیلی بلندی برسد، ولی در محیط بسته و در منزل میتواند به ارتفاع 2.4 متر برسد. در صورتی که ارتفاع کمتر را  دوست دارید,می توانید با کوتاه کردن ساقه های بلند آنرا به درختی کوتاه تبدیل کنید.این درخت با برگهای بزرگ و بسیار سبز با یک روکش درخشان زیبایی خاصی را به خانه شما می بخشد.

نحوه مراقبت از درخت کائوچو

بهتر است فاصله زمانی آب دهی این گیاه به گونه  ای باشد که سطح خاک آن خشک شود. شدت نور متوسط به بالا  برای این گیاه مناسب بوده و در دماهای مختلف می تواند رشد داشته باشد.

 

دیفنباخیا:

گیاه مقاوم دیفنباخیا

برگ های بزرگ و زیبای این گیاه توانایی رشد تا 30 سانت را داشته که جلوه ای خاص و حاره ای به دکوراسیون منزل می بخشد.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی دیفنباخیا

دمای خنک و نور متوسط رو به کم شرایطی است که طبق نظر گروه باغبانی آسایش گستر شیراز برای این گیاه مناسب بوده و بهتر است خاک آن مرطوب بماند.

 

گیاه چمچمه ای:

گیاه مقاوم گل چمچمه پرچمی

این گیاه زیبا که طرفداران بسیاری دارد، دارای برگهای سبز تیره و گلهای سفید به همراه پرچمی خاص بوده که ماندگاری و رشد خوبی دارد.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی چمچمه ای

این گیاه زیبا مناسب برای خانه هاییست که نور کم دارد چون این گیاه خانگی نور کم را دوست دارد همچنین ترجیح می دهد رطوبت پایین و دما در حد نرمال باشد.

گیاهان آپارتمانی زیبا و ماندگار

 

سانسیویریا تریفاسکیاتا:

گیاه مقاوم گل تریفاسکیا

این گیاه مقاوم و زیبا، دارای برگهای ایستاده و بزرگ است که معمولا فقط برگها دیده می شوند. برگ های آن  چند رنگی با زمینه سبز روشن و رگه های زرد یا سفید می باشد.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی سانسیویریا تریفاسکیاتا

این گیاه مقاوم و زیبا توانایی رشد در هر شرایط نوری را دارد و هوا و خاک خشک را ترجیح می دهد. دمای معمولی هم برای آن مناسب است.

 

فیکوس:

گیاه مقاوم گل فیکوس

این گیاه خانگی زیبا با برگهای پهن و بزرگ توانایی رشد بالایی داشته و می تواند تا ارتفاع زیادی رشد کند.همچنین رنگ براق برگهای آن شادابی خاصی را به محیط می بخشد.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی فیکوس

این درخت بسته ترجیح می دهد نور به طور کامل و با شدت در محیط باشد و بهتر است فواصل آبیاری به نحوی باشد که خاک آن در این فاصله، مدتی خشک باشد و هوای خنک مناسب برای رشد آن است.

 

فیلودندرون قلب شکل:

این گیاه زیبا و مقاوم خانگی با برگهای قلبی شکل با رنگ سبز تیره  ظاهری زیبا و جالب.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی فیلودندرون قلب شکل

این گیاه آپارتمانی، با وجود نور در هر وضعیتی رشد می کند اما نور غیر مستقیم برای آ« مناسبتر است. دمای نرمال و عدم خیس بودن همیشگی خاک شرایط خوبی برای رشد آن مهیا می کند.

گیاهان خانگی زیبا، مقاوم و پایدار

 

پیرومیا:

 

این گیاه زیبای خانگی شامل چیدمانی از برگهای کوچک در تنیده می باشد که یک فضای بسته را ایجاد کرده اند. این گیاه تنوع رنگی مختلفی همچون هندوانه ای، لبه قرمز و چروکیده با چین های کوچک هستند.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی پیرومیا

طبق نظر گروه باغبانی آسایش گستر شیراز،شرایط مناسب یرای رشد این گیاه، دمای خنک و شدت نور متوسط و کم می باشد و باید سعی شود در فواصل آبدهی خاک آن خشک شود.

 

درخت فیدل لیف فیگ:

این گیاه زیبا که گونه ای از درخت انجیر محسوب می شود دارای برگهایی به شکل درخت انجیر و به رنگ سبز تیره و پهن می باشد.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی فیدل لیف فیگ

دمای خنک و شدت نور متوسط بهترین شرایط برای این گیاه است و باز باید دقت کنید مه خاک آن در فواصل آبدهی خشک شود.

نخل آرکا:

گیاه زیبا و مقاوم دیگری که گروه باغبانی آسایش گستر شیراز معرفی می کند، نخل آرکا می باشد. نخل آرکا با زیبایی خود محیط را تحت تاثیر قرار داده و می تواند فضای حاره ای در منزل ایجاد کند. اگر اندازه کوچک آن را دوست دارید آن را در یک گلدان کوچک نگهداری کنید.

نحوه مراقبت از گیاه آپارتمانی نخل آرکا:

شرایط مناسب برای این گیاه نور غیر مستقیم و دمای معمولی بوده و بصورت هفتگی آبیاری شود و خاکش در فواصل آبیاری خشک بماند.

 

 

شرکت خدماتی آسایش گستر شیراز ارائه دهنده گسترده ترین خدمات در شیراز

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.