روش صحیح اتو کردن تمامی لباسها

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

روش صحیح اتو کردن تمامی لباسها

 

حتما فکر می کنید اتو کردن لباس که کاری ندارد نیازی به آموزش نیست اما بدانید که هر نوع لباسی با هر جنسی نیاز به روشی خاص برای اتو کشی دارد.

روش هایی برای اتو کردن صحیح لباس

اتو زدن لباس ها یکی از کارهایی است که نیاز به زمان فراوانی دارد و انجام دادن آن ممکن است برایتان سخت باشد اما اگر طریقه صحیح اتو زدن لباس ها را یاد بگیرید این کار برایتان لذت بخش خواهد بود و می توانید در کمترین زمان ممکن لباس خود را اتو بزنید و با پوشیدن لباس های بدون چروک و مرتب احساس دلپذیری را در خود ایجاد نمایید.

دمای اتورا تنظیم کنید :

قبل از روشن کردن اتو ، دمای آن را روی کمترین حالت خود قرار دهید زیرا شما باید اتو کشی را با پارچه هایی شروع کنید که کمترین دما را نیاز دارند. سپس برای هر جنس پارچه ای دمای مطلوب آن را تنظیم کنید .

میز اتورا آماده کنید :

ارتفاع میز اتو باید 90 سانتی متر باشد ، دقت کنید که ارتفاع میز بهتر است متناسب با قد شما باشد تا به مفاصلتان فشار نیاید. بهتر است روی میز اتو با چند لایه پارچه پوشانده شود.

برای اینکه هنگام اتو کردن لباس های بلند انتهای آنها با زمین تماس نداشته باشد ، زیر میز اتو یک پارچه تمیز پهن کنید.

یک پارچه مرطوب و پنبه ای کنارتان قرار دهید:

برای اتو زدن در بعضی از لباس ها باید بر روی آنها پارچه ای پهن کنید تا حرارت مستقیم اتو به لباستان آسیب وارد نکند پس همیشه قبل از اتو زدن یک پارچه ی تمیز و مرطوب پنبه ای نسبتاً ظریف دم دستتان داشته باشید .

به جنس پارچه توجه کنید :

قبل از اتو زدن به جنس پارچه توجه کنید زیرا هر یک از پارچه ها روش اتو زدن مخصوص به خود را دارند. در صورت عدم توجه به روش اتو کردن هر یک از پارچه ها ، لباستان می سوزد، بر اثر سوختگی ، چروک می شود و یا برق می افتد پس قبل از اتو کردن لباس هایتان را بر اساس جنسشان از هم جدا کنید.

جلوگیری از برق نیافتادن لباس ها :

برای اینکه لباسهایتان برق نیافتد و قطره های آب، لباس را لک نکند ، لباسها را مستقیماً اتو نکنید و همیشه یک پارچه نخی نازک و تمیز روی لباس بیاندازید و سپس لباس ها را اتو کنید .

برای جلوگیری از برق افتادن لباس همیشه باید آرام اتو بزنیداما اگر روی لباستان برق افتاد با یک پارچه نمدار برق آن را برطرف نمایید.

دقت کنید پارچه های ظریف را در تماس مستقیم با اتو قرار ندهید و یک پارچه ی مرطوب بین سطح اتو و لباس قرار دهید.

لباس مشکی از دیگر لباسها زودتر برق می افتد. برای رفع این عیب سه قاشق سوپ خوری سرکه را در یک لیتر آب ریخته و فرچه نرمی را در آن خیس کرده و از راه پارچه روی لباس بکشید.

آموزش بهتر و راحت تر اتو کردن لباس های چروک :

اگر لباس ها مدت بیشتری را روی بند بمانند به علت از بین رفتن رطوبتشان ، اتو زدن برایتان سخت و دشوار می شود. پس بهتر است در این مواقع برای راحت تر اتو شدن این لباس ها آنها را به مدت یک ساعت یا بیشتر درون یخچال بگذارید تا رطوبت لازم را جذب کرده و به آسانی اتو شوند.

از بین بردن لک زنگ فلزات ضمن اتو زدن

برای از بین بردن لک زنگ فلزاتی مانند میخ طناب رخت یا فنر فلزی گیره لباس از روی پارچه ، مقداری نمک در آبلیمو بریزید سپس لکه را در آن بخیسانید بعد از یکساعت آن را خوب آب بکشید. 

ترفندی برای کاهش زمان اتو کردن :

 برای اینکه اتو کردن لباس ها وقت کمتری از شما بگیرد یک تکه فویل زیر پارچه میز اتو قرار دهید تا فویل گرما را منتقل کرده و اینگونه پارچه یا لباس از دو طرف اتو ببیند و زودتر و بهتر اتو شوند.

تعمیر لباس ها هنگام اتو زدن :

در کنار میز اتو نخ و سوزن و قیچی قرار دهید تا هنگام اتو کردن اگر نقاط شکافته شده در لباسها مشاهده کردید آن را ترمیم نمایید.

 

روش صحیح اتو کردن لباس ها :

اتوکردن لباس ها را در اتاق خواب انجام دهید تا بتوانید از تخت برای قرار دادن لباس ها استفاده نمایید و به کمد و چوب لباسی ها دسترسی داشته باشید.

همانطور که گفتیم لباس هایی را که به دمای پایین تری برای اتو کشی احتیاج دارند ابتدا اتو کنید و سپس لباس هایی که گرمای زیادی لازم دارند.

اگر رویه میز اتو را شسته اید نم دار روی میز اتو قرار دهید تا خشک شود.

هنگام اتو کردن قسمت های اتو کشیده لباس را آن طرف میز اتو و از خود دور نگه دارید. 

برای اینکه لباستان کش نیاید ، لباسها را به راه پارچه اتو بزنید.

برای اتوی لباس ابتدا درزهای لباس را از پشت باز کرده اتو بزنید.

اگر برای اتو زدن آستین ها تخته مخصوص ندارید، برای جلوگیری از چروک، قبل از اتو کردن یک حوله را لوله و داخل آستین ها فرو کنید یا مقوای لوله شده را با پارچه بپوشانید و داخل آستین ها کنید تا چروکی روی آن ها باقی نماند.

برای اینکه یقه، سجاف و سرآستین چروک نشود ، آن ها را از پشت اتو کنید و سپس از رو، اگر لبه به طرف وسط چین افتاده، با اتو چینها را منتقل کنید.

لباس های مات را از داخل و لباس های براق را از طرف بیرون اتو بزنید. 

لباس های خیلی ضخیم را یک بار از تو و بار دوم از رو اتو کنید.

برای اتو کردن کشباف های آکریلیک که نم دار و خیس هستند ، اتو را روی آن فشار دهید تا لباس خشک شود بعد از آن که قسمت های اتو شده کاملا سرد شدند، آن را روی میز اتو حرکت دهید زیرا حرکت دادن اتو روی این لباس ها وقتی گرم و خیس هستند، سبب می شود لباس کش آمده، شکل و فرم خود را از دست بدهد.

پارچه و لباسهای مخملی را هیچ گاه اتو نکنید و اگرمخمل چروک شد، ابتدا اتو را بالای پارچه نگه دارید تا بخار به همه جای آن برسد، سپس در حالی که هنوز نم دار است با کف دست بدون آن که بسوزید آن را صاف کنید.

 

اتو کردن کراوات :

برای اتو زدن کراوات ، یک تکه مقوا به اندازه آن ببرید و داخل آن فرو کنید. روی آن را با پارچه تنظیف بپوشانید و به آرامی اتو بخار را فشار دهید.

اگر لباس شما چروک شده و به اتو دسترسی ندارید :

لباس را در حمام به چوب رخت آویزان کنید و دوش شیر آب گرم را باز نمایید تا بخار آب به درون پارچه نفوذ کند و چین و چروک آن باز شود.

طریقه اتو زدن شلوار

ابتدا جیب شلوار را اتو کنید. برای اتو کردن جیب شلوارتان ، جلوگیری از افتادن خط کیسه ی جیب روی شلوار آستر جیب ها را بیرون آورید و آستر جیب را اتو بزنید.

سپس از پهلوی شلوار قسمت کمر شلوار را روی میز اتو مرتب کنید و اتو بکشید.

از طرف پهلو شلوار را روی میز اتو پهن کنید به صورتی که یک پاچه ی شلوار روی پاچه ی دیگر قرار بگیرد. خط تای شلوار را باید دقیقاً روی خط اتوی قبلی قرار بگیرد.

برای اتو زدن داخل پا شلوار یکی از پاچه ها را بلند کنید و آن را اتو بزنید سپس برای طرف دیگر شلوار نیزاین کار را تکرار کنید.

برای آهار، هنگام اتو کردن اسپری مخصوصی را با ترکیب 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت به 2 پیمانه آب تهیه نمایید و روی پارچه بپاشید. 

 

نکاتی که در اتو زدن پیراهن های زنانه و دامن باید به آن توجه کرد :

به جنس پارچه ی پیراهن های زنانه دقت کنید و قبل از اتو کردن دمای تو را برحسب پارچه تنظیم کنید.

ترتیب اتو زدن در پیراهن های زنانه هم، یقه ، سرشانه، آستین ، جلوی پیراهن، پشت پیراهن و در نهایت دامن پیراهن است.

به دکمه ها، گل ها و یا اکسسوری متصل به پارچه هنگام اتو زدن پیراهن های زنانه توجه کنید تا در برابر حرارت آسیب نبینند.

چین و پیلی لباس را از روی خط اتوی خودشان اتو بزنید.

برای اتو زدن دامن، دامن را از جلو پهن کرده و از پایین دامن به بالا یعنی از لبه دامن به سمت کمر اتو بزنید سپس دامن را بچرخانید و پهلوها و پشت دامن را اتو بکشید. 

 

شرکت خدماتی آسایش گستر شیراز ارائه دهنده گسترده ترین خدمات در شیراز

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.