تمیز کردن حمام و دستشویی با مواد طبیعی

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

 تمیز کردن حمام و دستشویی با مواد طبیعی

 

توالت و حمام از مکان هایی هستند که نیاز به نظافت همیشگی دارند. استفاده از مواد شیمیایی در نظافت می تواند برای سلامتی خطرناک باشد، پس بهتر است این مکانهای آلوده را با مواد طبیعی مثل سرکه و لیمو تمیز کنید.

روش های غیر سمی برای تمیز کردن سرویس های بهداشتی

تمیز کردن کاسه توالت

برای تمیز کردن آلودگی کاسه توالت با مواد طبیعی بهتر است آب یک لیموی تازه را داخل یک ظرف کوچک ریخته و با یک دستمال ضخیم به قسمت های آلوده بمالید و بعد از آن مقداری نمک روی آن بپاشید چون ترکیب آب لیمو و نمک باعث فعال شدن اسید موجود در لیمو شده و باعث می شود تمام جرم ها از بین رفته و اثری از آن ها باقی نماند.

روش هایی مفید برای تمیز کردن سرویس بهداشتی

روش اول : جوش شیرین ولیمو

برای پاک کردن دستشویی، نصف لیوان جوش شیرین را با2 قاشق سوپخوری آب اکسیژنه و آب یک عدد لیمو ترکیب می کنیم تا خمیر یکنواختی به دست آید سپس کمی آب به آن اضافه می کنیم تا نرم تر شود.

خمیر تهیه شده را روی سطح توالت ریخته و با دستمال و اسفنج (برای توالت های فرنگی) و یا برس آن را بر سطح مورد نظر می مالیم . 20 دقیقه صبر کرده و سپس توالت را می شوییم.

روش دوم :جوش شیرین و سرکه سفید

برای پاک کردن جرم های دستشویی و حمام و از بین بردن بوی نامطبوع آن 3 قاشق سوپخوری جوش شیرین را با 2 قاشق سوپخوری سرکه سفید ترکیب نمایید تا یک خمیر یکنواخت به دست آید. سپس خمیر را روی اسفنج زبر یا روی برس دستشویی ریخته و روی نقاط زرد و قهوه ای بکشید و 15 دقیقه صبر کنید و سپس دستشویی را بشویید.

روش سوم : سرکه سیب و لیمو

اگر می خواهید سطح توالت را از جرم ها و میکروب ها پاک کنید ،نصف لیوان سرکه سیب را با آب یک عدد لیموترش مخلوط کنید و محلول را با یک اسفنج یا برس توالت روی جرم ها و لکه های زرد توالت بکشید. سپس 10 دقیقه صبر کنید و توالت را آب کشی کنید.

 

تمیز کردن حمام دستشویی با مواد طبیعی

روش چهارم : جوش شیرین، نمک و سرکه سفید

برای از بین رفتن لکه های سیاه توالت و از بین رفتن بوی نامطبوع این مکان 3 قاشق سوپخوری جوش شیرین را با 1 قاشق سوپخوری نمک مخلوط کنید و به کمک یک برس یا اسفنج، آن را روی سطح توالت بمالید.

سپس نصف لیوان سرکه سفید را داخل یک ظرف اسپری بریزید و روی نمک و جوش شیرین اسپری کنید.10 دقیقه صبر کنید، سپس آب گرم را روی آن ها بریزید.

روش پنجم : نوشابۀ گازدار

برای از بین بردن جرم کاسۀ توالت فرنگی یا حمام یک بطری بزرگ و کامل از نوشابۀ گازدار را در آن خالی کنید و سپس سیفون را کشیده یا آب کشی کنید تا جرم ها از روی سطوح پاک شوند.

تمیز کردن وان حمام

اگر سطح وان حمام جرم گرفته است و می خواهید وان حمامتان تمیز و درخشنده شود ، مقداری سرکه روی اسفنج بریزید و با آن محل مورد نظر را مالش دهید. سپس پودر جوش شیرین را روی سطح بریزید و با اسفنجی مرطوب بمالید. درآخر آن را با آب تمیز بشویید . شستن وان حمام با مقداری نمک نیز می تواند جرم ها را تمیز نماید.

تمیز کردن سرامیک و کاشی های حمام دستشویی

  • اگر مرتب حمام و دستشویی را تمیز نکنیم ، بین درزها و سوراخ های سطح کاشی و سرامیک های داخل حمام قارچ ها و کپک هایی به وجود می آید که بهتر است برای از بین بردن این قارچ ها روی بخش های مدنظر مقداری سرکه سفید بمالید و سپس حمام و دستشویی را تمیز کنید.
  • استفاده از جوش شیرین یکی از راه های از بین بردن لکه آب و جرم از کاشی ها است. این روش مانع از چسبیدن انگل به کاشی های چرب می شود. می توانید یک بار در هفته این سطوح را با نصف لیمو تمیز کنید و برای 10 الی 15 دقیقه اجازه دهید روی کاشی ها بماند، بعد با آب بشویید و آن ها را خشک کنید.

تمیز کردن و برق انداختن دستشویی و حمام 

تمیز کردن دیوار و سقف حمام و دستشویی

برای تمیز کردن دیوار و سقف حمام و دستشویی یک اسفنج را به سرکه سفید آغشته کنید و روی دیوار یا سقف بکشید سپس 15 دقیقه صبر کنید. دوباره این کار را تکرار کنید و اجازه بدهید تا سرکه یک شب روی سطوح باقی بماند تا اثرش را روی آن بگذارد. بعد از گذشت این مدت اسفنج آغشته به پروکسید هیدروژن را روی قسمت های مد نظر بمالید تا کاملا تمیز و براق شود.

تمیز کردن شیرآلات و آینه حمام دستشویی

  • با مقداری سرکه و آب می توانید آینه ها و شیر آلات دستشویی و حمام را تمیز کنیدو برق بیاندازید بدین صورت که اسفنج خود را در مقداری سرکه گرم فرو کنید و به صورت ضربه ای به مدت 15دقیقه (هر پنج دقیقه یک بار) روی سطح آینه و شیر آب بزنید تا اسید موجود در سرکه ، آینه ها و شیر آلات دستشویی و حمام را تمیزکند.
  • از این روش می توانید برای تمیز کردن در شیشه ای حمام نیز استفاده کنید.
  • اگر دوش یا شیر آب کدر شده است، مقداری سس کچاپ روی آن بمالید اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس با یک پارچۀ نم دار آن را پاک کرده و از درخشش شیر آب شگفت زده بشوید.
  • برای پاک کردن لکه زنگ زدگی در اطراف شیر دستشویی، مخلوطی از یک کرم تارتار(یک ماده اولیه در شیرینی پزی) و آب لیمورا با مسواک بر روی شیرآلات بمالید و سپس بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

تمیز کردن حمام و شستن پرده حمام در لباسشویی

برای تمیز و شفاف شدن پرده حمام ابتدا حلقه و آویزهای پرده را باز کنید و آن را در ماشین لباسشویی انداخته و به جای پودر ماشین لباسشویی در آن یک پیمانه جوش شیرین بریزید. سپس پرده را خیس آویزان کنید و هرگز ازمرحله خشک کن استفاده نکنید.

تمیز کردن و باز کردن سوراخ های دوش حمام

برای از بین رفتن رسوبات سردوشی و باز شدن سوراخ های آن تنها کافی است سردوشی را چند ساعت در سرکه خالص قرار دهید.

ترفندهای بینظیر برای تمیز کردن حمام

نکات مهم برای تمیز کردن حمام و دستشویی:

روشن بودن فن و تهویه مناسب هوا باعث جلوگیری از رشد باکتری و میکروب ها می شود پس همیشه فن را روشن کنید.

برای جلوگیری گسترش انگل و میکروب از فرچه ها و وسایلی که برای تمیز کاری استفاده می کنید را به خوبی بشویید.

هرگز از دستمال یا اسفنجی که توالت را تمیز می کنید، برای تمیز کردن سینک روشور استفاده نکنید. زیرا میکروب های موجود را به سینک منتقل کرده و شما را در معرض بیماری قرار می دهد. 

 

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.