بهترین روش برای تمیز کردن آب آکواریوم

 

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

بهترین روش برای تمیز کردن آب آکواریوم

 

نیاز است که آب آکواریوم هر هفته عوض گردد وگرنه این آب پر از باکتری و آلودگی می شود که هم برای ماهی ها و هم برای خودتان که با این آب ممکن است تماس داشته باشید خطرناک می باشد.

بهترین راه و روش برای تمیز کردن آکواریوم 

نگهداری از ماهی و وجود آنها در خانه لذت خاصی دارد که نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه ای هم ندارند، فقط مقداری غذا، اکسیژن و یک آب تمیز برای آنها کافیست و باید تامین شود.  در این بخش از تکنیکهای خانه داری، سعی میکنیم روشهای صحیح چگونگی نگهداری و تمیز کردن آکواریوم را به شما آموزش دهیم.

 

روش های کاربردی و موثر برای تمیز کردن آب آکورایوم 

نیازهای شما برای تمیز کردن آکواریوم:  

قبل شروع کار، سعی کنید ابتدا وسایل لازم را آماده کنید. این وسایل شامل حوله، سطل خالی،  سیفون آب، وسیله ی پاکسازی خزه و تهویه آب .

نکته مهمی که باید در هنگام تمیز کردن مراقب آن باشید این است که در هنگام تمیز کردن، ماهی ها نباید دچار اضطراب شوند به همین دلیل کارها بای به آرامی انجام شود و تخلیه آب با سرعت کمی انجام شود.

 

 

چگونه آب آکورایوم را تمیز و پاک کنیم ؟

مراحل تمیز کردن آکواریوم

  1. چند حوله خشک را در اطراف آکواریوم بگذارید تا آب بیرون ریخته شده از آکواریوم در هنگام نظافت و تمیز کردن را به خودش جذب کند و باعث آلودگی و کثیفی اطراف آکواریوم نشود.
  2. تمامی وسایل و تجهیزات درون آکواریوم را با دقت برداشته و بوسیله آب و یک اسفنج کامل بشویید تا جلبکها درون و اطراف آنه به طور کامل پاک شوند.
  3. از شوینده ها و پاک کننده های خیلی قلیایی، خورنده و سوزش آور در تمیز کردن آکواریوم و وسایل داخلی آن استفاده نکنید چون این مواد به طور کامل پاک نمیشود و می تواند به ماهی آسیب بزند و برای بسیار خطرناک است.
  4. دیواره های داخلی آکواریوم با یک تمیز کننده جلبک پاک کنید و در هنگام تمیز کردن حرکات را به آهستگی انجام دهید. همچنین در هنگام استفاده از اکرابر و لایه بردار، اول با قسمت زبر روی سطح بکشید و بعد با قسمت صاف.

5.قبل از تخلیه آب، جلبکها و ذرات بزرگ معلق را با یک توری از آب خارج کرده و سپس مقداری از آب آکواریوم را به وسیله سیفون و یا یک شیلنگ بیرون از آکواریوم، درون یک تشت بریزید . برای استفاده از سیفون ، قسمت کوچک انتهایی را درون آکواریوم تکان دهید تا آب شروع کند به خارج شدن. برای خارج کردن آب از پمپ هم میتوانید استفاده کنید تا کارتان راحت تر شود. تخلیه آب را تا  زمانی که 20% از آب باقی مانده ادامه دهید.

  6.وسایل ، تجهیزات و سنگهای تمیز شده را درون آکواریوم به آرامی قرار دهید و آب  تمیز را  به آرامی و بدون ایجاد تلاطم درون آکواریوم بریزید.

 

نکات ویژه در تمیز کردن آکواریوم

حداقل هر ماه آکواریوم را تمیز کنید.

از سفید کننده ، صابون و مواد شویند قوی استفاده نشود.

در صورت دیدن جلبک در آکواریوم، آن را سریع تمیز کنید.

وسایلی که استفاده می کنید منحصر به آکواریوم باشد و در جای دیگر استفاده نشود.

قبل از استفاده از ماهی های لجن خوار، اطمینان حاصل کنید که با ماهی های شما سازگاری داشته باشد.

دمای آب تازه ای که درون آکواریوم میریزید نزدیک به دمای آب آکواریوم باشد.

 

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
shirane قاسم عطایی 23/12/1399
خوب توضح دادیدن ممنون متشکرم از تون که وقتون را به چیزا می گذارید