تمیز کردن حرفه ای اجاق گاز

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

تمیز کردن حرفه ای اجاق گاز

 

اجاق گاز ها هنگام آشپزی پر از لکه و چربی های مزمن می شوند که شاید به راحتی از بین نروند اما موادی وجود دارد که برای تمیز کردن این لکه ها بی نظیر است.

استفاده از ترکیبات طبیعی و خانگی برای تمیز کردن اجاق گاز

تمیز کردن اجاق گاز با جوش شیرین

  1. آمونیاک و جوش شیرین:

هیچ چیز بهتر از آمونیاک برای تمیز کردن گازتان نیست. با استفاده از آمونیاک کار کمتری لازم است، بدین منظورمشعل های قابل برداشت را در کیسه ای قرار دهید و آمونیاک را روی آنها بریزید و روز بعد, آن ها را بشویید و از نتیجه کار متعجب خواهید شد.

  1. آب اکسیژنه و جوش شیرین:

ابتدا جوش شیرین را روی سطح گاز و لکه ها بپاشید و سپس آب اکسیژنه را نم نم روی آن بریزید و سپس با آب پاک کنید.

  1. آب جوش:

اگر مواد مختلف در دسترس شما نیست قطعا آب جوش را می توانید تهیه و امتحان کنید. بدین منظور آرام و با احتیاط آب جوش را روی سطح کثیف ریخته و بگذارید بماند تا خنک شود, در این صورت چیزهای سخت به سادگی محو می شوند و اگر لازم شد, با یک تکه صابون روی اسفنج کار کنید این یک راه حل ساده و دوست دار محیط زیست است، چون از عناصر کاملاً طبیعی و عاری از مواد شیمیایی استفاده می کنید. 

  1. نمک و جوش شیرین:

یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین و یک قاشق سوپ خوری نمک را با ه مخلوط کنیدو سپس یک قاشق سوپ خوری آب به آن اضافه کنید تا خمیر تهیه شود. پارچه ای را داخل مخلوط فرو کنید و روی کثیفی ها بکشید و مخلوط را روی کثیفی ها بمالید. مایعات را جذب و تمیز می کند. 

راهکارهایی فوق العاده برای تمیز کردن اجاق گاز

  1. روغن گیاهی:

ابتدا با استفاده از یک پارچه, روغن را روی سطح اجاق بمالید و سپس روی آن را تمیز کننده همه کاره اسپری کنید. این کار بر روی هود آشپزخانه هم جواب می دهد. 

 

  1. صابون و آب:

برای این کار شعله های گاز را برداشته و با استفاده از یک پارچه و یک صابون ملایم و آب می توانید هر لکه و باقیمانده غذا را روی آن پاک کنید. هر نوع مواد غذایی پخته شده که از بین نمی رود, یک خمیر غلیظ از جوش شیرین و آب تهیه کنید و سپس آن را روی محل مورد نظر بمالید. پس از حدود 20 دقیقه, تمیز کنید و مشعل را آبکشی کنید ؛ بعد از این که کاملاً خشک شد، مشعل ها را سر جایش بگذارید.

ترفند های تمیز کردن و ازبین بردن لکه های اجاق گاز

  1. سرکه سفید:

سرکه سفید یکی از بهترین تمیز کننده ها است و برای تمیز کردن ظروف شیشه ای خیلی کارامد است و رگه ها و لکه ها را محو و پاک می کند. یک نسبت سرکه سفید را با دو قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید و سپس محلول را روی جرم ها بزنید و تمیز کنید که اسیدیته سرکه به حذف کثیفی ها کمک می کند. شما می توانید از این ترکیب برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن آشپزخانه تان استفاده کنید. 

  1. جوش شیرین و لیمو:

لیمو یک روغن طبیعی و جوش شیرین خاصیت ضد باکتری دارد. جوش شیرین می تواند به پاک کردن لکه ها کمک می کند و باعث خراش شیشه ها هم نشود. کمی جوش شیرین را روی سطح بپاشید و سپس یک نصفه لیمو را روی سطح بمالید و حالا منطقه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا باقیمانده ذرات جوش شیرین و لیمو را از بین برود. 

فوت و فن تمیز کردن اجاق گاز

  1. مایع ظرفشویی و جوش شیرین:

نسبت های مساوی از مایع ظرفشویی و جوش شیرین را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید تا یک بافت کمی کف آلود ایجاد شود . سپس، مخلوط را روی سطح و تابه بریزید و یا روی ظرف بمالید تا کثیفی را شل کند. برای یک ساعت ظرف را به کیسه های زیپ دار انتقال دهید، سپس آن را بیرون بیاوریدو باز تمیز کنید. 

تمیز کردن اجاق گاز به شیوه های مختلف

  1. مواد تمیز کننده صنعتی گاز :

قسمت های جدا شدنی اجاق گاز را بردارید و در جایی با تهویه خوب قرار دهید و با پاک کننده تجاری رویش اسپری کنید و بگذارید آن ها برای چند ساعت یا یک شب روی آنها بمانند سپس در آب داغ و مایع تمیز کننده قرار دهید و بشورید.

از طرف زبر یک اسفنج برای سطوح غیر صاف استفاده کنید و برای سطوح براق از یک پارچه نرم استفاده کنید. قبل از جایگزین کردن آنها روی گاز اجازه دهید به طور کامل خشک شوند. 

  1. تیغ :

برای آن لکه هایی و باقی مانده های مواد غذایی که سوخته اند و بسیار سفت و سخت هستند، سعی کنید از یک تیغ برای پاک کردنشان استفاده کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که تیغه تیغ را در زاویه ای نگه دارید و آن را محکم بگیرید. هنگامی که لکه های سوخته را از شعله های اجاق گازتان کندید، می توانید بقیه مواد را به صورت معمول پاک کنید.

نکات نهایی تمیز کردن اجاق گاز:

  • قبل از امتحان هر کدام از این روش ها، مطمئن شوید که اجاق گاز سرد است .
  • ابتدا با یک دستمال کاغذی مرطوب، هر گونه ذرات و تکه های غذاها را پاک کنید.
  • سعی کنید که اجاق گاز را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید تا مجبور نباشید خیلی شدید و سخت به تمیز کردنش بپردازید.
  • تمیز کردن اجاق گاز به طور مرتب، کمک می کند تا راحت تر تمیز شود هر چه زمان تمیز کردن اجاق و وسایل آشپزخانه را به تاخیر بیندازید،لکه ها سخت تر و محکم تر می شوند.

 

 

شرکت خدماتی آسایش گستر شیراز ارائه دهنده گسترده ترین خدمات در شیراز

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.