40 نکته خانه داری حرفه ای ونظافت آسان منزل

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

40 نکته خانه داری حرفه ای و نظافت آسان منزل

 

خانه داری در ذهن خیلی از افراد کاری سخت و دشوار است اما با دانستن و رعایت کردن نکات آن می توان آن را به کاری راحت تبدیل کرد.

 

 برای خانم های “خانه داری” که در انجام کارهای منزل و نظافت منزل سردرگم می شوند، بخش نظافت و خانه داری شرکت آسایش گستر 40 نکته اساسی و کاربردی را در این مطلب آورده است. در اینجا با بهترین نکات تمیز کاری خانه و خانه داری راحت آشنا خواهید شد، که به شما کمک میکند یک خانه مرتب و تمیز داشته باشید بدون نیاز به نیروی نظافت منزل.

 

نکاتی برای نظافت سریع منزل 

1-استفاده کردن از دستکش ظرفشویی خیس جهت تمیز کردن موی حیوانات خانگی:

این روش بسیار راحت و بدون هزینه است که می توانید دستکش تمیز و خیس را روی چیزهایی مثل کاناپه و پرده ها و یا حتی لباسه بکشید و آنها را تمیز کنید.

2. استفاده از دمپایی لاستیکی یا پلاستیکی برای تمیز کزدن موی حیوان خانگی:

حتی به جای استفاده از دستکش خیس میتوانید از یک دمپایی لاستیکی تمیز برای تمیز کردن  موی حیوانات و نظافت وسایل  استفاده کنید.

3. استفاده از فیلتر قهوه جهت تمیز کردن راحت و عالی شیشه و آینه:

بدون استفاده از مواد شوینده و شیمیایی، می توانید به راحتی شیشه ها و آینه ها را فقط با یک جاروب و یک صافی قهوه تمیز کرد.

نکات ریز و طلایی خانه داری راحت

4.استفاده از جوراب برای کشیده نشدن وسایل کوچک به داخل جاروبرقی :

میتوانید با بستن جوراب بر سر لوله جارو برقی از کشیده شدن پول و اشیا کوچک با ارزش به درون جارو برقی جلوگیری کنید.

5. تمیر کردن راحت ماکروویو با یک فنجان آب و آب لیمو:

مشکل اصلی استفاده از مایکروویو کثیف شدن آن بوده که با انفجارهای غذایی که داخلش اتفاق می افتد به شدت آلوده می شود. اما این مسئله یک راهکار ساده داشته که می توان در یک چشم به هم زدن آن را به طور کامل با یک فنجان آب و عصاره یک نصف لیمو تمیز کرد. برای این کار کافی است مخلوط آب و عصاره لیمو را به مدت 5 دقیقه در مایکروویو گذاشته تا بخار شود، بعد از آن، داخل مایکروویو به راحتی قابل پاک شدن است.

 6.استرلیزه کردن  و از بین بردن آلودگی اسفنج های ظرفشویی با مایکروویو:

اسفنجهای ظرفشویی خود می تواند منبع بزرگی از باکتری و آلودگی باشد که دلیل آن باقی ماند مواد غذایی در ساختار آنهاست که می توان با قرار دادن آنها در مایکرو برای 2 دقیقه در دمای بالا این آلودگیها را از بین برد.

7.آماده کردن یک ماده تمیز کننده قوی برای کل منزل:

با مخلوط 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 لیتر آب گرم می توانید یک ماده تمیز کننده ارزان و غیر شیمیایی درست کنید و با آن سطوح، کف و هر جای دیگری را تمیز کرده و نظافت منزل را سریع انجام دهید. 

8.استفاده از سرکه در تمیز کردن راحت و سریع  سر دوش  حمام:

یکی از مواد تمیز کننده بسیار مفید و غیر شیمیایی سرکه است. شما می توانید با قرار دادن سردوش حمام در خلوطی از آب جوش و سرکه ، آن را به راحتی تمیز کنید و گرفتگی روزنه های آن برطرف شود.

ترفندهای بینظیر و راحت در خانه داری 

9.از بین بردن لکه و اثر انگشت از روی استیل با استفاده از روغن بچه:

برای تمیز کردن کاپوت ماشین و هر وسیله دیگر ساخته شده از استیل ضد زنگ می توانید از یک تکه پارچه آغشته با روغن بچه استفاده کنید و تمامی لکه ها را پاک کنید.

 10.استفاده از مسواک نظافت منزل:

 از مسواکهای کهنه غیر قابل استفاده می توان به عنوان برس های کوچک در نظافت جاهای مختلف خانه که جارو برقی به آنها دسترسی ندارد مانند دستشویی و روشویی و .. استفاده کرد. فقط قبل از استفاده، آن را در آب جوش بگذارید تا بار میکروبی آن از بین برود.

11.بهترین نکات نظافت منزل، استفاده مواد معطر برای رهایی از بوی بد سطل زباله :

همیشه بوی بد سطل زباله موجب آزار می شود به خصوص در زمان خالی کردن آن. شما می توانید با قرار دادن مواد معطر ورقه های خشک کن لباس و یا مواد دیگر در سطل زباله به همراه یک کیسه، تا حد زیادی مانع از بوی بد سطل شوید.

12.درمان بوی بد کفش با استفاده از جوش شیرین:

واقعا جوش شیرین یک ماده­ فوق العاده در امور نظافت است. در اینجا هم ، می توان با ریختن مقداری جوش شیرین درون کفش، خیلی راحت از شر بوی بد آن راحت شوید.

 

نکات کلیدی نظافت راحت و سریع منزل

13.پاک کردن اثر ماژیک بر روی سطوح چوبی با خمیر دندان :

خمیر دندان یک ماده شویند قوی است که خیلی ها مطلع نیستند، که میتوان با آن اثر ماژیک بر روی سوح چوبی را ب راحتی پاک کرد. در کل برای خیلی از لکه ها جوابگ است.

14.تمیز کردن برس مو با آب و یک ماده شوینده:

باقی ماندن مواد شیمیایی مثل ژل مو، تافت مو و ... روی برس مو، می توانند برای موی سر بسیار مضر باشد که باید برس را مرتب با آب و یک ماده شوینده شست.

خانه داری راحت و آسوده 

15.راحت شدن از  بوهایی که دوست ندارید:

وقتی بوهای خاصی مثل بوی بعضی غذاها را دوست ندارید میتواند با آماده کردن مخلوطی از سرکه سفید و آب و اسپری کردن آن در محیط خانه، یک عطر طبیعی ایجاد کنید و بوهای ازار دهنده را دیگر احساس نکنید. این راهکاربرای افراد دارای آلرژی هم بسیار مناسب است.

16- رفع گرفتگی لوله با جوش شیرین و سرکه :

باز کاربردی دیگر از سرکه و جوش شیرین، این بار در رفع گرفتگی لوله به هر دلیلی مثل موی سر و یا مواد غذایی.

بدین منظور، به مقدار یک نسبت جوش شیرین و سپس سرکه بر روی آن ریخته و با یک پارچه مرطوب دم لوله را بپوشانید و بعد از گذشت 5 دقیقه مقداری آب گرم بریزید تا بطور کامل پاک شود.

لوله بازکنی با مواد طبیعی

17- استفاده از خمیردندان در تمیز کردن کفش های سفید :

قبلا هم از قدرت خمیر دندان در تمیز کردن لکه ها گفته بودیم، که در کاربردی دیگر می توان از آنها در تمیز کردن کفش های سفید اسپورت که سریع کدر  و کثیف می شوند، استفاده کرد و با مالیدن خمیر دندان بر روی آنها و تیکه کشیدن مثل روز اول درخشان شوند.

بهترین ایده ها برای یک خانه داری راحت و سریع

18- استفاده از مایع دستشویی در تمیز کردن قفسه های آشپزخانه:

کثیف شدن قفسه های آشپزخانه ، موردی است که بدلیل مواد غذایی مختلف و چرب زیاد پیش می آید، که می توان آنها را به راحتی با کمی مایع دستشویی یا ظرفشویی و آب گرم تمیز کرد.

19-استفاده از لیمو در پاک و تمیز کردن تخته خرد کن:

تخته خرد کن کاربرد و استفاده زیادی در خانه داشته، از خرد کردن سبزیجات تا گوشت و مرغ  و ماهی ، که به همین دلیل زود آلوده و کثیف می شوند. برای تمیز کردن راحت آن می توانید از لیمو استفاده کنید که اضافه کردن جوش شیرین میتواند قدرت آن را بیشتر کند.

ترفندهای خانه داری و نظافت راحت خانه و آشپزخانه 

20- استفاده از خمیر دندان در جلا دادن به نقره جات:

برای جلا دادن سریع به زیورآلات و وسایل مختلف از جنس نقره، می توانید با مالیدن مخلوط خمیر دندان و آب بر روی آنه ، این کار را خیلی راحت انجام دهید. البته باید مقداری روی قطعه بماند و سپس با یک دستمال مرطوب تمیز شود.

21- تمیز کردن راحت وسایل درون حیاط یا باغ با مایع شستشو:

وسایل درون حیاط و باغ مثل میز و صندلی، به دلیل فضای باز و گرد وخاک، زود به زود کثیف می شوند که برای تمیز کردن راحت آنها، مخلوطی از آب و مایع شستشود در یک سطل آماده می کنید و روی آنها بریزید و سپس آب بزنید.

راهکارهای ساده و راحت  در نظافت و خانه داری  

نکات حرفه ای و در عین حال ساده در خانه داری و نظافت

22- استفاده جالب از سس کچاپ در پاک کردن زنگ آهن از وسایل و مبلمان باغ:

یک اتفاده خیلی جالب که می توانید از سس کچاپ داشته باشید، استفاده از آن درپاک کردن زنگ آهن از روی وسایل است که برای این کار مقداری سس کچاپ را بر روی یک پارچه بمالید و به وسایل بزنید و سپس با آب و یا پارچه تمیز آن را پاک کنید.

23-تمیز کردن سریع و راحت هر لکه ای بر روی لباس:

خیلی وقتها پیش می آید که به دلیل ریختن مواد مختلف از جمله مواد غذایی بر روی لباس، لباس دچار لکه می شود که راه حل راحت و سریع آن این است که یک مقداری مایع شستشو روی آن بزنید و بعد با آب تمیز کنید.

24-از کچاپ برای درخشیدن تابه های مسی استفاده کنید:

یک استفاده جالب دیگر از سس کچاپ ، در درخشان کردن ظروف و تابه های مسی است. ظزوف مسی بسیار زیبا بوده ولی خیلی سریع دچار لکه شده وزیبایی خود را ازدست می دهند. راه حل ارزان و سریع استفاده از سس کچاپ است که بعد از مالیدن آن بر روی ظرف و تمیز کردن، تابه های مسی دوباره درخشان خواهد شد.

25- استفاده از گردو جهت از بین بردن اثر ساییدگی روی لوازم چوبی مبلمان:

هرچند عجیب است، اما با کشیدن و مالیدن پوست گردو بر روی سطح خراشیده شده، می توانید آثار خش  را از بین ببرید.

26- تمیز کردن روشوشیی و دیگر لوازم چینی  با الکل

برای این منظور، پارچه ای را با الکل خیس کنید و بر روی آنها بکشید.

27-استفاده از جوش شیرین در خوشبو کردن کمد:

شما می توانید با قرار دادن یک جعبه یا پاکت باز حاوی جوش شیرین در کمد از ایجاد بوی بد در آن جلوگیری کنید.

 

28- استفاده از مایع شستشو و آب در پاک کردن راحت لکه های فرش :

یک لیوان آب گرم و یک قاشق مایع دستشویی و یا ظرفشویی مخلوط کنید و روی قسمتی که لکه افتاده بریزید و بمالید تا اثر لکه دیگر نماند ، سپس با آب سرد و یک اسفنج و یا ابر خشک آن قسمت را تمیز کنید.

29- استفاده از پودر بچه برای جلوگیری از صدای جیرجیر کفپوش چوبی :

مقداری پودر بچه را روی کفپوش چوبی بریزید تا به داخل درزها نفوذ کند و مابقی روی سطح را پاک کنید.بعد از اون، از نتیجه تعجب خواهید کرد.

30-دوباره استفاده از خمیر دندان در پاک کردن لکه ها و در اینجا لکه های قهوه ای:

همانطور که قبلا گفته شد، خمیر دندان قدرت بالایی در پاک کردن لکه ها دارد و با مالیدن آن بر روی لکه های قهوه و چای، خیلی راحت از شر آنها خلاص شوید.

31-پاک کردن سریع و راحت ماشین ظرفشویی با جوش شیرین:

برای طول عمر بیشتر ماشین ظرفشویی لازم است که آن را خوب و تمیز نگه دارید. برای تمیز کردن لکه ها و ماد باقیمانده در ماشین ظرفشویی  می توانید مقداری جوش شیرین را روی یک اسفنج و یا پارچه ای مرطوب بریزید و روی قسمت های آلوده بکشید تا تمیز شود.

 32-استفاده از نوشابه کولا در پاک کردن لکه چربی  از روی لباس:

خیلی راحت می توانید لکه های چربی را از روی لباس پاک کنید. برای این کار، به همراه مواد شوینده مقداری نوشابه کولا داخل ماشین لباسشویی بریزید و بعد اجازه دهید لباسها شسته شود. واین اسید نوشابه است که به شستن بهتر کمک می کند. 

33-توالت خود را با نوشابهکولا تمیز کنید:

مقداری نوشابه کولا را در توالت و سرویس بهداشتی بریزید و اجازه دهید یک شب بماند، صبح روز بعد با یک برس رویش بکشید و سپس بشورید.

34-خوش بو کردن درون یخچال با لیمو:

خیلی وقتها بو و مزه غذا درون یخچال تغیر می کند که خیلی خوشایند نیست که دلیل آن بو گرفت یخچال است. برای حذف بوی نامطبوع درون یخچال، یک لیمو را نصف کرده و یک نصف را در بالای یخچال و دیگری را در پایین یخچال قرار دهید.

35-کاهش بوی سوختگی با نمک:

اگر غذا سوخت و خانه بوی سوختگی گرفت، می توانید مقداری نمک روی ظرفی که غذا در آن سوخته بریزید تا بوی سوختگی را کاهش دهد.

36-تمیز کردن تابه و قابلمه با فویل آلومینیومی:

یک راهکار جالب برای تمیز کردن تابه ساده و قابلمه استفاده از فویل آلومینیومی است که برای این کارفویل آلومینیومی را به شکل توپ درآورید و و روی سطوح تابه و قابلمه بکشید. 

37-تیز کردن قیچی با فویل:

استفاده از قیچی برای برش کاغذ باعث می شود که قیچی کند شود. یک راهکار جالب برای تیز کردن قیچی ، استفاده از فویل آلومینیومی است که برای این کار کافی است از قیچی برای بریدن فویل آلومینیومی استفاده کنید تا سریعا تیز شود.

روش های کم هزینه و راحت در خانه داری 

38-پاک کردن اثر آهک از روی آهن با سرکه:

یک مخلوط با نسبت برابر از آب و سرکه سفید آماده کنید و قطع آهن را درونش قرار دهید و به مدت یک ساعت نگه دارید و سپس آب بکشید.

39-بسته نگه داشت بسته بندی مواد غذایی  با لاک ناخن :

اگر بسته بندی مواد غذایی حساس کاملا بسته نبود، برای بستن کامل آن می شود از لاک ناخن استفاده کرد. و برای طبیعی بودنش می توانید برق ناخن رویش بکشید.این ترفند برای بستن پاکت نامه هم جواب می دهد. 

40-استفاده از توپ تنیس برای محافظت از کفپوش ها:

برای محافظت از کفپوش های چوبی و لمینتی و جلوگیری از خراشیدگی آنها به وسیله مبل، میتوانید توپ تنیس را نصف کنید و زیر پایه های مبل بگذارید.

 

شرکت خدماتی آسایش گستر ارائه دهنده گسترده ترین خدمات در شیراز

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.