نکاتی مهم برای تمیز و استریل کردن آشپزخانه

 # نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

نکاتی مهم برای تمیز و استریل کردن آشپزخانه

 

در آشپزخانه بعضی وسایل و مناطق بیشترین باکتری را به خود جذب کرده که باید برای تمیز و استریل کردن آن ها از روش های درست استفاده کرده و سلامت خود را حفظ کنید.

بنابراین تنها تمیز کردن آشپزخانه کافی نبوده و شما را از مبتلا شدن به بیماری ها مصون نگه نمی دارد

سینک آشپزخانه

 

 

سینک آشپزخانه یکی از جاهای بسیار آلوده آشپزخانه بوده که میزبان باکتری ئی کولای می باشد . پس از استفاده از سینک با آماده کردن غذا یا شستشوی ظروف تنها شستشوی سینک با آب کافی نبوده و باید با یک محلول سفیدکننده پاکسازی و در آخر با آب شستشو شود تا میکروب های آن از بین بروند.

یخچال

اگر دمای یخچال شما پایین تر از 4 درجه سانتیگراد باشد، مواد غذایی داخل یخچال شما فاسد نخواهند شد چون دمای پایین مانع از  رشد باکتری ها می شود. اگر دمای یخچال شما پایین نبود ممکن است مواد غذایی داخل یخچال فاسد شوند و شما را بیمار کنند. پس حتما دمای یخچالتان را چک کنید.

تخته آشپزخانه

اگر از تخته برای خرد کردن مواد غذایی خام مانند ، گوشت و مرغ و هم مواد غذایی پخته استفاده می کنید ، باید بدانید که باکتری های ایجاد شده روی تخته بعد از تماس با مواد غذایی خام مانند انواع گوشت ها می توانند مواد غذایی پخته شده را هم که برای برش خوردن روی تخته می روند فاسد کنند.پس بهتر است برای خرد کردن مواد غذایی پخته تخته جداگانه ای داشته باشید.

غذاهای مانده

مصرف غذاهایی که به مدت طولانی در یخچال مانده موجب مسمومیت غذایی می شوند پس غذاهایی که بیشتر از 24 ساعت در یخچال مانده اند را مصرف نکنید و دور بریزید.

درب بازکن قوطی

دربازکن ها یکی از وسایل آشپزخانه هستند که به دلیل ماندن مواد غذایی روی آنها و ایجاد شدن باکتری و آلودگی، آلودگی را از ماده ای به ماده دیگر انتقال می دهند و سبب گسترش باکتری ها در آشپزخانه می شوند. پس درب بازکن ها را در ماشین ظرفشویی ضدعفونی کنید و یا پیش از هر بار استفاده آن را با آب داغ و صابون بشویید و سپس از یک محلول سفیدکننده استفاده کرده و اجازه دهید در معرض هوا خشک شود.

اسکاچ های اسفنجی ظرفشویی

یکی از کثیف ترین وسایل در آشپزخانه اسفنج های ظرفشویی بوده که همه فکر می کنند چون هر روز با آب و مایع ظرفشویی تماس دارند آلودگی نبوده و تمیز هستند اما باید بدانید بیشترین آلودگی را دارند و 150 برابر دیگر لوازم آشپزخانه مکانی برای رشد و پرورش باکتری ها هستند . اگر شما اسفنج ظرفشویی تان را در فواصل استفاده از آن ، ضدعفونی نمی کنید طبیعی است که باکتری ها روی آن تکثیر شوند.

راه های مختلفی وجود دارد از جمله اینکه اسفنج خیس را روزی دو دقیقه داخل مایکروفر بگذارید و هر دوهفته اسفنج را عوض کنید و یک اسفنج جدید جایگزینآ نمایید.

 

دستمال ها و حوله های دستی

دستمال ها و حوله های دستی موجود در آشپزخانه به دلیل جذب رطوبت، جایی مناسبی برای رشد باکتری ها مخصوصا باکتری هایی مانند ئی.کولای هستند بنابراین بعد از هر بار استفاده از حوله ها آنها را به خوبی خشک کنید و اگر مکان کثیفی را با یک پارچه تمیز کردید ، پارچه را تمیز شسته و خشک کنید.

 

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.