تور آبشار مارگون از شیراز

 تور گردشگری یک روزه آبشار زیبای مارگون از شیراز

دیدن آبشار مارگون و اسکان در کنار رودخانه مارگون

گردش و تفریح همراه با دیدن زیبایی های طبیعت فارس

تور بازدید پهناورترین و مرتفع ترین ارتفاع چشمه ای دنیا

تور آبشار مارگون از شیراز همراه با راهنما، بیمه و پذیرایی

 

 

 # خدمات گردشگری آسایش گستر

 # تور طبیعت گردی شیراز

 

آدرس پیج اینستا:

instagram.com/asayesh_tour


 معرفی آبشار مارگون

آبشار مارگون یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی فوق العاده استان فارس و شیراز به شمار می رود که بعنوان بزرگترین و مرتفع ترین آبشار چشمه‌ای در دنیا شناخته شده است که همیشه آبی زلال و پاک و خنک دارد و در گرم ترین روزهای سال هم درمایی بالاتر از 10 درجه سانتیگراد نخواهد داشت.

تور آبشار مارگون  از شیراز تور آبشار مارگون از شیراز

 

اغلب آبشارها که جاذبه های گردشگری و توریستی ویژه برای مناطق مختلف به شمار می روند، به دلیل ریزش آب یک رود به درون دره یا قسمتی با ارتفاع پایینتر به وجود می آیند، اما آبشار مارگون تشکیل شده از چشمه های بسیار زیاد خارج شده از یواره یک کوه مرتفع، که یک تصویر بی نظیر و خارق العاده را ایجاد کرده است و زیبایی جهان هستی را می شود در آن دید. به دلیل شکل گیری این آبشار از مجموعه ای از چشمه های خارج شده از کوه، آبشار مارگون را آبشار چشمه ای هم می نامند.

shiraz nature tour margoon waterfall تور طبیعتگردی گردشگری آبشار مارگون سپیدان شیراز

  تور آبشار مارگون از شیراز

 

این آبشار در تمامی فصول سال علاقه مندان خود را به سفر به این منطقه طبیعی زیبا جذب می کند و گردشگران بسیاری به اینجا سفر می کنند. در فصل بهار سرسبزی، آب و آب و هوای خنک و دلچسب در کنار هم هر علاقه مند به طبیعت گردی را به خود جذب میکند. به دلیل ارتفاع زیاد این منطقه طبیعی که حدود 2200 متر از سطح دریا می باشد، در فصل زمستان هوای این منطقه که آبشار مارگون در آن قرار دارد بسیار سرد می شود و باعث یخ زدن آب شکل گیری قندیل های بسیار زیبایی در این آبشار و چشمه های جوشیده شده از دل کوه می شود که صحنه های منحصر به فردی ایجاد می کند که چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد و ندیدنش بسیار هیف است و در سرمای زمستان هم طبیعت گردان، گردشگران و مسافران را وادار به سفر به این نقطه طبیعی زیبا می کند.

 آبشار مارگون شیراز تور طبیعت گردی تور آبشار مارگون

  تور آبشار مارگون از شیراز

 

آبشار مارگون با ارتفاعی نزدیک به 70 متر و پهنایی معادل 100 متر، علاوه بر اینکه بلندترین و پهناورترین آبشار چشمه ای دنیاست، در بین تمامی آبشارهای غیر چشمه ای ایران هم یکی از مرتفع ترین و پهناورترین آبشارها می باشد و از هر جنبه ای که به این آبشار زیبا نگه می کنید ویژگی های متمایز و ویژه دارد و شهرتی جهانی در بین توریست ها و گردشگران پیدا کرده است. از آب این آبشار رودخانه شکل گرفته است که در اطراف این رودخانه درختان مختلفی از جمله زرشک و زالزالک روییده است و زیبایی دوچندانی به این منطقه گردشگری طبیعی داده است.

 راه رسیدن به آبشار مارگون، برای مسافران و تورهای گردشگری بسیار سهل و آسان است و بر خلاف بسیاری از آبشارها و مکان های طبیعی گردشگری، نیازی به پیاده روی نمی باشد و تا نزدیکی آبشار جاده و مسیر عبور خودرو وجود دارد و امکانات اولیه مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی و مکان های مسطح و سکو جهت نشستن و اقامت در این مکان تفریحی ایجاد شده است.

 

تور آبشار مارگون از شیراز sepidan margoon waterfall tour from shiraz

 تور آبشار مارگون از شیراز

 

برای رفتن به آبشار مارگون دو مسیر را می توان انتخاب کرد، یکی از سمت شیراز که باید از شیراز به سپیدان و سپس به جاده سپیدان- یاسوج رفت که این آبشار در فاصله 130 کیلومتری سپیدان و شهر اردکان فارس قرار دارد  و تمامی مسیر از بین باغات و ززمین های کشاورزی و قسمتهای کوهستانی عبور می کند که سبب شده مسیری دلچسب و جذاب باشد. مسیر دوم از سمت یاسوج مرکز کهکیلویه و بویراحمد می باشد که مسیر آبشار مارگون در جاده یاسوج به سمت سپیدان و اقلید قرار دارد و 65 کیلومتر از یاسج فاصله دارد.

برای رفتن به آبشار مارگون می توانید تورهای گردشگری یک روزه را انتخاب کنید و یا اگر قصد دارید خودتان در روزهای تعطیل سفر کنید، حتما در ساعات اولیه صبح به آنجا بروید که به دلیل  ازدحام و محدودیت پارکینگ به مشکل نخورید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.