تور تنگه رغز از شیراز

تور طبیعت گردی یک روزه پیمایش تنگ رغز و دره رغز از شیراز

برگزاری تور گردشگری تنگه رغز به همراه لیدر و امکانات ایمنی

دیدن از آبشارها و حوضچه های بکر این جاذبه گردشگری طبیعی

تفریح، تفرج و ورزش به همراه کوهپیمایی در مناطق بکر طبیعی رغز

تور تنگ رغز از شیراز با ترانسفر گروهی، راهنما، بیمه و پذیرایی

# خدمات گردشگری آسایش گستر

# تور طبیعت گردی شیراز

# تور گردشگری داخل شیراز

 

 


معرفی تنگه رغز

 تنگه رغز، این تنگه زیبا و خارق العاده که به عروس تنگه های ایران شهرت دارد یکی از جاذبه های بکر طبیعی گردشگری در استان فارس و شهر داراب می باشد. این مکان گردشگری که از برخورد آب و سنگ و مسیرگشایی آب طی هزاران سال شکل گرفته، تصاویر و صحنه هایی زیبا و خاص از آبشارها، چشمه ها و حوضچه هایی با آب زلال در خود جای داده و صدای دلنشین آب همه جا را فرا گرفته و روح و روان مسافران و گردشگران را نوازش می دهد. آبشارها و حوضچه های متعددی که تصویر ، ارتفاع و پهنای هر کدام با یکدیگر متفاوت بوده و قسمت به قسمت این مکان توریستی، شما شاهد جلوه هایی خاص، جدید و هیجان انگیز هستید.

تور تنگ رغز داراب شیراز shiraz tang,e reghez canyon tour

تور تنگ رغز از شیراز

 

ارتفاع آبشارهای این مکان زیبا از 6 متر تا 65 متر است که هر علاقه مندی و با هر سلیقه های را به خود جذب می کند و عمق حوضچه ها بین 4 تا 20 بوده می باشد که طوب و پهنای آنها به 100 متر هم می رسد.ماهیان غزل آلایی که در آب زلال این حوضچه ها شنا می کنند، زیبایی خاصی به این آبگیرها بخشیده و دیدن آنها باعث دوچندان شدن لذت گردشگران می شود.

تور گردشگری تنگه رغز دارب فارس تنگ رغز داراب شیراز - reghez canyon

تور تنگ رغز از شیراز

 

منشا آب تنگه رغز، چشمه هایی در دل جنگل بوده که وارد دره رغز می شود. این دره تا انتها و دره جنوبی نزدیک به 5 کیلیومتر طول دارد و در طول خود دارای 64 آبشار و 100 آبگیر یا حوضچه است و تمامی این آبشارها در دسترس گردشگران نیست و آبشارها و حوضچه های موجود در دره جنوبی که 14 عدد هستند مورد توجه علاقه مندان و کوهنوردان قرار می گیرد.

دلیل نام تنگه رغز:

رغز به مکان بکر و لغزنده معنی می شود، هرچند که مردمان محلی این مکان را رودخیز که معنی زلالی اشک چشم دارد، می نامند.

 

 مکان تنگه رغز:

تنگ رغز داراب فارس - fars darab tange reghez canyon تور گردشگری تنگه رغز داراب فارس از شیراز

تور تنگ رغز از شیراز

 

این جاذبه گردشگری طبیعی زیبا و جذاب در 30 کیلومتری شمال غربی شهر داراب و در مسیر فسارود و در نزدیکی روستای رغز قرار دارد و در منطقه ای به نام حسن آباد جای گرفته که از شمال، غرب، شرق و جنوب به شهرهای شیراز، فسا، نیریز و داراب منتهی می شود.

برای رفتن به این مکان باید از شهر شیراز به سمت داراب حرکت کنید و 35 کیلومتر مانده به شهر داراب و در گردنه دراکویه مسیر انحرافی خاکی تنگه رغز آغاز می شود. که برای پیمودن این مسیر خاکی که از منطقه کوه درختی عبور می کند باید از وسایل نقلیه موجود در آن مکان استفاده کرد.بعد از گذشتن از مسیر خاکی که نزدیک به 2 ساعت به طول می انجامد، مسیر پیاده روی آغاز می شود.

تنگ رغز تور طبیعتگردی تنگ رغز داراب فارس

تور تنگ رغز از شیراز

 

برای رسیدن به سرچشمه تنگه رغز دو مسیر وجود دارد، یکی 4 ساعت کوهپیمایی و پیاده روی و دیگری 2 ساعت پیمودن مسیر با خودرو و دو ساعت کوهپیمایی. در مسیر کوهپیمایی باید از سنگ های بزرگ عبور کرده و ابتدا شیب کمی در مسیر است و رفته رفته شیب مسیر هم بیشتر می شود تا اینکه به سرچشمه خواهید رسید.

 

چگونگی پیمایش تنگ رغز

از ابتدای دره و شروع مسیر تا آخرین آبشار و آبگیر نزدیک به 3 کیلومتر مسافت است و در این بین باید از آبشاره و حوضچه های متعددی عبور کنید که برای عبور از این آبشارها و حوضچه ها، همچنین کسب لذت بیشتر، بهترین روش پریدن از ارتفاع به درون حوضچه ها است که این پریدن ها به درون آب زلال حوضچه ها که عمق زیادی هم دارند لذت این سفر را بیشتر می کند. البته در برخی موارد نیاز به تجهیزات کوه نوردی و ایجاد کارگاه هم می باشد. باید برای پیمایش از این مکان زیبا، حتما از راهنماهای محلی استفاده کرد و الی بسیار سخت و خطرناک خواهد بود.

 

به دلیل سرد بودن آبی که در تنگه رغز جریان دارد، بهترین زمان برای سفر و بازدید از این منطقه گردشگری، بهار و تابستان است و از اواخر اردیبهشت تا اواخر مهرماه می توان گفت که بهترین زمان برای سفر به تنگ رغز می باشد.