آموزش اجرای میکروسمنت

آموزش اجرای میکروسمنت

مطالب آموزشی مرتبط با خدمات ساختمان

# طراحی و اجرای میکروسمنت در شیراز

 

جهت اطلاع از چگونگی برگزاری کلاس و دوره آموزشی میکروسمنت در شیراز با شماره های شرکت تماس حاصل بفرمایید.

 

 آموزش میکروسمنت

 

در این قسمت از آموزشهای مرتبط با ساختمان آسایش گستر، به آموزش میکروسمنت می پردازیم. میکروسمنت یک پوشش بوده که از ترکیب سیمان و پلیمر مایع تشکیل شده و برای پوشش دهی سطوح مختلف مانند دیوارها، اپن آشپزخانه و غیره جهت طراحی داخلی و زیباسازی استفاده می شود. این محصول نین برای اکثر سطوح مناسب بوده و میتواند برای سرامیک ها، تخته های OSB و... قابل استفاده باشد.

در این  نو ع پوشش دهی که به شکل دوغاب انجام می شود، درزها و شکافها به سرعت پر شده و سطوح بزرگ مانند سقف، کف، دیوارها، سونا استخر و ... قابل پوشش دهی می باشند.

آماده سازی محلول اولیه میکروسمنت

میکروسمنت یک سیستم بتنی ساده بوده که آماده سازی ساده ای دارد و نیازی به مصالح سنگین ندارد. مواد و ابزاری که برای این کار نیاز می باشد شامل سنگ سنباده نوسانی، سنگ سنباده های دارای محور لنگ و ماشین پرداخت سطوح است. همچنین ابزارهای ساده دیگری همچون جاروبرقی، ماله ایتالیایی و وسایل اندازه گیری نیاز می باشد.

 

آماده سازی بستر و بتونه کاری جهت انجام میکروسمنت

دقت داشته باشید که قبل از اعمال میکروسمنت بر روی سطح، هرگز آماده سازی و بتونه کاری اولیه فراموش نشود زیرا تاثیر بسیار زیادی در کیفیت نهایی کار و چسبندگب میکروسمنت دارد، و غالبا مشکلاتی که در مراحل بعدی و یا حتی انتهای کار ایجاد می شود ناشی از همین عدم آماده سازی مناسب سطح می باشد.

بستر اولیه باید کاملا تمیز و عاری از رطوبت باشد، هیچگونه اثاری از باقیمانده گچ، رنگ و هر چیز دیگری نباید بر روی سطح باشد و سطح کاملا صاف و هموار و بدون درز و ترک باشد.

همچنین توجه داشته باشید که قبل از اعمال میکروسمنت، شیب بندی سطح برای خروج آب، باید تنظیم و آماده شود.

همچنین قبل از اعمال میکروسمنت، تمامی ترک ها و فاصله ها باید با چسب رزین و اپوکسی پر شوند. برای چنین کاری، ابتدا باید رول فایبرگلاس را روی ترک گذاشته و چسبانده شود و سپس چسب اپوکسی را روی آن پخش کرد.

محصول چنین کاری و با رعایت شرایط زیرسازی، دارای کیفیت بالا و چسبندگی لایه های بعدی را افزایش می دهد.

آموزشگاه میکروسمنت

بعد از اعمال میکروسمنت، با یک بتونه کاری مناسب بر روی سطح، می توان مطمئن شد که کل کار از چسبندگی مناسبی برخوردار بوده و پلیمر مایع میکروسمنت از روی سطح ریزش نخواهد کرد.

جهت کار بر روی سطوح صاف مانند سرامیک، توصیه می شود که از FEST contact استفاده شود. این محصول به دلیل داشتن شن و ماسه باعث زبری سطح می شود.

برای اعمال لایه های مختلف روی سطح، باید فاصله زمانی 2 الی 3 ساعته برای هر لایه حفظ شود تا لایه کاملا جذب سطح شود.

کاربرد میکروسمنت

میکروسمنت

لایه تزئینی میکروسمنت:

ماده اولیه میکروسمنت شامل ترکیب سیمان سفید و پلیمر مایع است که با این ترکیب می توان برای کف ریزی و ایجاد یک لایه تزئینی استفاده کرد. نسبت مناسب برای ترکیب پودر سیمان سفید و پلیمر مایع 5 به 2 ( به ازای 5 کیلو سیمان سفید، 2 کیلوگرم پلیمر مایع) می باشد.

 در هنگام آماده سازی این ترکیب، می توان از رنگدانه های مختلف جهت تغیر رنگ و رسیدن به رنگ دلخواه استفاده کرد. برای استفاده از رنگدانه ها، بهتر است که ابتدا این رنگدانه ها به پلیمر مایع اضافه شود و خوب در آن مخلوط شود، سپس سیمان به آنها اضافه گردد.

سعی کنید در زمان شروع کار، نور مناسب وجود داشته باشد تا تمامی ناهمواری ها بهتر نمایان شود و بتوانید به شکل صححیحتر ترکیب آماده شده را روی کف پخش کنید.

مورد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، دمای محیط در زمان انجام کار است که این دما باید بین 10 تا 28 درجه سانتیگراد باشد. اگر دمای محیط از این بازه سردتر باشد، میکروسمنت به طور کامل و  صحیح به سطح کار نمی چسبد و در دمای گرمتر هم احتما شر کردن بیشتر شده و کار با مقدار زیاد میکروسمنت سخت می شود.

جهت اجرای میکروسمنت، مواد اولیه را به مقدار درست و مورد نیاز تهیه و آماده کنید. ترکیب میکروسمنت را باید با ماله بر روی سطح و به ضخامت 1 میلیمتر پخش کرد و با حرکات سریع ماله در جهات مختلف از دورترین نقطه اتاق نسبت به خروجی، شروع کرده و به سمت خروجی پیش روید. در هنگام کشیدن ماله کاملا به ضخامت و صافی سطح دقت داشته باشید و بر اساس این موارد، ماله را درجهات مختلف بکشید.

میکروسمنت - microcement

بعد از گذشت 4 ساعت از انجام کار و اعمال میکروسمنت، وقتی که میکروسمنت به طور کامل خشک شد و به زیرلایه چسبید، با یک کاغذ سنباده با زبری 60 تا 80 گریت، باید بر روی سطح کار برای ایجاد اثر مورد نظر خود، کشید. برای قسمتهایی که دسترسی به آنها سخت است مانند گوشه ها، باید از دستگاه سنگ سمباده دستی لنگ دار استفاده شود.

بعد از مرحله قبل، دستگاه مکنده بر روی سطح کشیده شود و سپس مرحله بعد مانند مرحله نخست، دوباره اعمال شود.

بعد از خشک شدن آخرین لایه، سطح کار را با یک دستگاه زبرکن دیسکی با کاغذ سنباده 80 یا بیشتر بسته به نظر خودتان، زبر کنید. بعد از اعمال آخرین روکش، 12 ساعت به آن زمان دهید تا کاملا خشک شود و بعد از خشک شدن میتوان سطح را پوشانید.

حفاظت از کف بتنی میکروسمنت – پوشش:

سطوح های بتنی همیشه نیاز به نگهداری و مراقبت داشته و باید از این سطوح محافظت شود. پوشش دادن سطح میکروسمنت با مواد با کیفیت، دوام و ماندگاری کف میکروسمنت را افزایش داده وکیفیت کار بالا می برد. پوشش هایی که می توان در سیستم FestFloor Life استفاده کرد و خیلی دیر فرسایش می یابد و فرسوده می شود، ترکیبی است با پایه پلی اورتان که شامل یک ماده محافظ و یک ماده سخت کننده است. قبل از ترکیب کردن، باید مواد آن خوب تکان داده شود.

این را ترکیب را به صورت آهسته بر روی سطح اعمال کنید و بعد از حد اقل 2 ساعت که لایه اول کاملا خشک شد،  لایه دیگری از این ترکیب بر روی لایه اول اعمال کنید. بعد از 12 ساعت این کفپوش قابل استفاده خواهد بود و بعد از 7 روز مقاوم به آب می شود.


خدمات ساختمانی




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
shirane میران 27/11/1399
دم شما گرم عالیه توضیحات