فرق کرونا با آنفولانزا، حساسیت و سرماخوردگی

 

فرق کرونا با آنفولانزا، حساسیت و سرماخوردگی
چگونه تشخیص دهیم که بیماری ما کرونا یا انفولانزا است؟ همانطور که میدانید این دو بیماری در بسیاری از موارد به هم شبیه هستند.اما بروز هرگونه علامتی مثل آبریزش بینی خارش چشم و گلو درد لزوما به کرونا مبتلا نشده اید. در صورت بروز شرایط حاد تر مثل بدن درد، تب و خستگی شدید احتمال مبتلا شدن شما به کرونا بیشتر میشود. برای مطمئن شدن از اینکه به کرونا مبتلا هستید یا نه باید از طریق دادن آزمایش و تست کرونا از این موضوع مطلع شوید.
این علائم در هر فرد میتواند متفاوت باشد و شدت آن میتواند کم یا زیاد باشد، اما با توجه به اینکه کرونا هم مثل آنفولانزا و سرما خوردگی یک بیماری ویروسی است و در بسیاری از موارد نمیتوان این سه بیماری را از هم تشخیص داد. ممکن است دچار علائم کوچکی شده باشید و با خود بگویید این یک سرما خوردگی ساده است در صورتی که امکان دارد به کرونا مبتلا شده باشید و در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی باعث آلوده شدن دیگران نیز بشوید.
با تمام موارد گفته شده تنها یک علامت است که در بین این سه بیماری فقط در موارد مبتلابه کرونا دیده میشود و آن هم نفس تنگی است.ممکن است در برخی از موارد مبتلا به آنفولانزا هم کمی نفس تنگی ایجاد شود گاهی اما این نفس تنگی خیلی کم است و با نفس تنگی ناشی از کرونا خیلی تفاوت دارد.
نفس تنگی در کرونا به طور معمول حدود 5 تا 10 روز بعد ا ز بروز تب و و علائم اولیه ایجاد میشود.

عطسه از علائم کرونا نیست
در بسیاری از حساسیت های فصلی و سرما خوردگی میتوان مواردی مانند آبریزش بینی، درد صورت و عطسه کردن را تجربه کرد در حالی که این علائم به تنهایی نمیتواند نشان دهنده ی ابتلا به کرونا باشند.
با توجه به تحقیقات به عمل امده درباره ویروس کرونا رایج تریم علائم کرونا تب، خستگی، سرفه ی خشک میباشد که در بعضی از بیماران دیگر مواردی مانند درد و کوفتگی بدن، گلو درد و آبریزش بینی و حتی اسهال دیده شده است.
معمولا این علائم پس از گذشت 2 الی 14 روز از زمان مبتلا شدن به این بیماری ظاهر میشود.
به صورت کلی با توجه به نتایج به دست آمده تمامی مواردی که میتواند از علائم مبتلا شدن به کرونا ویروس باشد جزو این لیست هستند:
تب و لرز
سرفه
خستگی
تنگی نفس
درد بدن و عضلات
سر درد
گلودرد
از بین رفتن حس چشایی و بویایی
تهوع و استفراغ
اسهال
با این وجود همچنین افرادی هم هستند که به این بیماری مبتلا شده اند و هیچ کدام از این علائم را ندارند و به طور کلی حال جسمی آنها خوب است اما حتی با این تفاسیر فرد بدون علائم میتواند ناقل بیماری باشد.

علائم حساسیت مزمن است

در مواردی که تعدادی از علائم گفته شده را دارید و حال شما به یک باره بد نشده است و یک یا چند علامت مثل آبریزش بینی خارش چشم و گاهی گلو درد دارید و این علائم تا مدت ها با شما هستند مطمئنا شما دچار حساسیت شده اید. در حساسیت ها علائم در طولانی مدت با شما هستند و در برخی از فصل ها کم وزیاد میشوند. از طرفی دیگر بیماری هایی مثل کرونا و انفولانزا شکل حادتری نسبت به حساسیت ها دارند و کسی که تا روز قبل دچار هیچ مشکلی نبوده است به یک باره احساس بیماری میکند.
برایی تشخیص این موارد باید توجه داشته باشید کسی که دچار حساسیت شده باشد نباید تب و بدن درد داشته باشد همچنین در حساسیت معمولا افراد دچار سرفه کردن نمیشوند. بروزتب و بدن درد نشان از بیماری ها کرونا یا انفولانزا میباشد. حساسیت در افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند میتواند موجب خس خس کردن در گلوشود.
معمولا علامت های مربوط به حساسیت با قرار گرفتن فرد در جایی که عامل حساسیت در آنجا وجود دارد، شدت میگیرد و در صورت نبود ماده ی حساسیت زا
حال شخص ممکن است خوب باشد. در صورتی که در علامت های مربوط به آنفولانزا و سرما خوردگی و کرونا با قرار گرفتن در هر گونه آب و هوا و منطقه ای حالت عادی فرد تغییری نمیکند و علائم بیماری ثابت میماند.
در حساسیت ها معمولا همیشه تنها دستگاه تنفسی درگیر میشود و بروز تب و سردرد و بدن درد معمولا در بیماری های ویروسی مثل کرونا و سرماخوردگی و.. ایجاد میشود. برای از بین بردن علائم حساسیت معمولا داروی آنتی هیستامین تجویز میشود و در بیماری های ویروسی معمولا دارو های ضد تب مثل استامینوفن تجویز میشود.

با وجود شباهت، کرونا آمفولانزا نیست:
ویروس کرونا از خانواده ی ویروس های سرما خوردگی هستند اما علائمی که ایجاد میکند بیشتر شبیه به آنفولانزا است تا سرما خوردگی.
با توجه به این شباهت ها به طور کلی میتوان گفت که تشخیص این دو بیماری از یکدیگر بدون انجام آزمایشات و تست کرونا امکان پذیر نمیباشد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حداقل واکسن آمفولانزا را تزریق کنید تا از دچار شدن به این بیماری جلوگیری شود وبتوانید راحت تر تشخیص دهید که آیا به کرونا دچار شده اید یا آنفولانزا.
در صورتی که به هر یک از این بیماری ها دچار شدید توصیه میکنیم که هرچه زودتر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از وخیم شدن وضع بیماری خود جلوگیری کنید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.