راهنمای خرید کولر آبی (خلاصه و مفید)

 

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 # راهنمایی خرید لوازم منزل 

 

 انواع کولر آبی

پشت بامی یا بقل زن که خروجی هوا دار یکی از دیواره های کناری قرار دارد، بالکنی یا بالازن که خروجی هوا در دیواره بالایی کولر قرار داشته و این نوع کولر 4 درب دارای پوشال دارد و بنابر این توان خنک کنندگی بالاتری دارد، پرتابل یا متحرک که دارای پایه و چرخ می باشد و مینی کولر که برای اتاق و یا بعنوان رومیزی استفاده می شود.

  

ویژگی های یک کولر خوب

مصرف انرژی پایین با ردهB  به بالا
ضخامت بالای دیواره و کف کولر (کف 9 و دیواره 7 میلیمتر). بدنه ضخیم تر باعث استحکام بیشتر در برابر پوسیدگی، لرزش و ارتعاش کمتر کولر می شود.
وجود پوشش اپوکسی در کف کولر جهت مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و پوسیدگی
وجود پوشش رنگ الکترواستاتیک مقاوم در برابر UV بر روی بدنه و دیواره کولر

 ویژگی های کولرهای جدید

ریموت کنترل جهت خاموش و روشن کردن از راه دور

 ترموستات برای تنظیم دمای روشن شدن و خاموش شدن

 تایمر جهت تنظیم زمان خاموش و روشن شدن

نمایشگر ال سی دی جهت نشان دادن دمای محیط

سیستم خاموش‌کننده خودکار جهت خاموش شدن خودکار کولر در صورت عدم برنامه دادن در طی چند ساعت

استفاده از موتور اینورتر و مصرف پایین برق

 

پوشالی یا سلولزی؟

در کولرهای آبی برای خنک کردن هوا یا ازپوشال استفاده می شود و یا از پد سلولزی. پد سلولزی دارای لایه های متعدد ورق های نازک کاغذهای کرافت موج دار و ساختار یکنواخت بوده که توان بسیار بالاتری نسبت به پوشال در جذب آب دارد و توزیع کاملا یکنواخت آب در تمام سطوح آن باعث افزایش خنکی هوا تا 30 درصد می شود. به دلیل مقاوم سازی شدن پد سلولزی با رزین و عدم ایجاد رسوب بر روی سطح آنها، این پدها ماندگاری بیشتری نسبت به پوشال داشته و معمولا تا 5 سال قابل استفاده هستند.  

همچنین در کولرهای پوشالی، ذرات معلق و گاها حساسیت زا می توانند به راحتی از روی سطح پوشال جدا شده و وارد محیط شوند و باعث آلودگی میکروبی و آلرژی شوند. اما در کولرهای سلولزی، این ذرات به دام افتاده و وارد محیط نخواهند شد.

از جمله معایب کولرهای سلولزی، قیمت بالای آنها و ایجاد بوی نامطبوع بعد از استفاده چند ساله می باشد.

 

 توان کولر بر اساس متراژ

انتخاب ظرفیت مناسب به مواردی همچون متراژ ساختمان، محل جغرافیایی، تعداد دریچه ها و تعداد اتاق ها، چندمین طبقه بودن، ضخامت دیوارها، نوع کانال کشی، آفتابگیر بودن یانبودن محیط، عایق بندی در و پنجره ها و ... بستگی دارد.

اعدادی که برای کولرها استفاده می شود توان هوادهی آن ها در دقیقه بر اساس فوت مکعب است که باید برای متراژهای مختلف ساختمان، اندازه مناسب استفاده کرد. در کل می توان گفت که برای متراژهای زیر 50 متر، میتوان از کولرهای آبی 2300 تا 2800، برای متراژ بین 50 تا 70 متر، کولرهای آبی 3500، برای متراژ 70 تا 120 متر، کولرهای آبی  5000  و 5500 و برای متراژ بالاتر از 120 متر، کولرهای آبی 7000 و 7500 استفاده کرد.

 

متراژ ساختمانتوان کولر آبی (متر مکعب بر دقیقه)
زیر 50 متر مربع2300 تا 2800
50 تا 70 متر مربع3500
70 تا 120 متر مربع 5000 یا 5500 
بالتر از 120 متر مربع7000

 ویدیو آموزشی نکات مهم در خرید کولر آبی


  کولر آبی آبسال

طراحی کولرهای آبی آبسال به شکلی انجام گرفته که باعث ایجاد رطوبت لازم در هوای گرم و خشک می شود و باعث شکل گیری هوایی مطبوع و دلپذیر در محیط خانه و فضای زندگی شما می شود. در کولرهای آبسال، پروانه بصورت یکپارچه طراحی شده و در کنار آن بالانس شدن پروانه با تجهیزات تمام اتوماتیک، از ایجاد هر گونه لرزش و صدای اضافی جلوگیری کرده و باعث عمر طولانی کولر، قطعات و یاطاقان ها می شود. برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون محفظه کولر، پوشالهای کولر به طور یکنواخت و با ضخامت برابر در تمامی قسمت ها گسترده شده و به وسیله دوختن نگه داشته می شود. این امر موجب افزایش راندمان در خنک کردن هوا و همچنین افزایش کیفیت هوای ورودی به محیط می شود.  شرکت آبسال در اقدامی جدید و برای اولین از نگهدارنده های پلاستیکی برای پوشال ها استفاده کرد که باعث راحت تر شدن نصب و عدم آسیب دیدگی نصاب و سرویسکار می شود. بدنه و دیگر قسمت های فلزی  کولر آبسال هم از ورق ضخیم گالوانیزه همراه با یک لایه ضخیم رنگ پاشیده شده تولید شده است که سبب مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی می شود. علاوه بر این، با توجه به سیستم آبرسانی جدیدی که در کولرهای آبسال مورد استفاده قرار می گیرد، بازدهی خنک کنندگی این کولر افزایش یافته و به دلیل عدم ریختن آب بر روی الکتروموتور، خطر سوختگی برای این قطعه وجود ندارد.

 

 

کولر آبی سپهرالکتریک

شرکت سپهرالکتریک یکی از با سابقه ترین شرکت های تولیدی لوازم خانگی بوده که افتخار دارد همواره محصولاتی با استاندارد های صنعتی تولید کرده است.کولرهای آبی تولید شده در شرکت سپهرالکتریک به دلیل داشتن مرغوبیت و کیفیت بالا، جزء کولرهای آبی پرفروش و محبوب در بازار ایران و بعضی کشورهای دیگر به شمار می رود. کولرهای آبی سپهرالکتریک شامل مدل های مختلف پوشالی، پوشالی بالا زن، سلولزی، پرتابل و اکسیال می باشد که در رده های معمولی و کم مصرف با گرید انرژی A و B تولید می شوند. ورق استفاده شده در بدنه کولرهای سپهرالکتریک، ورق ضخیم گالوانیزه مخصوص تیسن آلمان همراه با پوشش 19 میکرون روی بوده که باعث شده بدنه این کولر مقاومت بالایی در برابر رطوبت و خوردگی داشته باشد و رنگ پودری الکترواستاتیک استفاده شده بر روی بدنه هم مقاومت بالایی در برابر نور خورشید داشته و سبب ثبات و پایداری رنگ و ظاهر این کولر می شود.

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.