بهترین سیستم گرمایشی برای منزل کدام است؟

بهترین سیستم گرمایشی برای منزل کدام است ؟

همیشه قبل و بعد از ساخت ساختمان، یکی از دقدقه های اصلی انتخاب و نصب سیستم گرمایشی مناسب می باشد. که برای این امر نیاز به شناخت تجهیزات گرمایشی و داشتن اطلاعات می باشد. در این مطلب آموزشی هدف آشنایی اولیه با تجهیزات گرمایشی و انتخاب گزینه مناسب است.

 

انواع تجهیزات گرمایشی

شومینه

موتورخانه

پکیج

بخاری

گرمایش از دیوار یا قرنیز

اسپیلت

گرمایش از کف

 

استفاده از تجهیزات گرمایشی بستگی به منطقه جغرافیایی زندگی شما دارد که در مناطق جنوبی کشورمان تجهیزات گرمایی ساده هم می تواند جوابگو باشد اما در مناطق سردسیر دیگر تجهیزات گرمایشی مثل شومینه، اسپیلت، گرمایش از کف و گرمایش از دیوارها به تنهایی توان تولید گرمای مورد نیاز منزل و گرم کردن تمامی قسمت های خانه را ندارند.

البته در شرایطی که بتوان در خانه لباس نسبتا گرم پوشید جوابگو هستند مانند خیلی از کشورها که یاد گرفته‌اند به‌جای افزایش دما و مصرف انرژی خیلی زیاد لباس بیشتر بپوشند ولی متأسفانه در کشور اغلب این شیوه دنبال کننده ای ندارد! بنابر این باید سیستم گرمایشی مناسب با توانایی گرمایش تمامی مناطق منزل را پیدا کنیم.

 

بخاری گازی رایج ترین وسیله گرمازا

سالین سال است که بخاری گازی رایج ترین وسیله گرمایشی درون منازل است. سبک بودن، کوچک بودن، ارزان بودن، نصب راحت و داشتن تنوع در طرح باعث شده که این وسیله بیشترین استفاده را نسبت به دیگر تجهیزات داشته باشد. البته این وسیله معایبی مثل نیاز به تعبیه دودکش، جاگیر بودن و خطر گاز گرفتگی هم دارد اما در کل مزایای آن بیشتر از معایبش است.

 

بهترین سیستم گرمایشی برای خانه

در حال حاظر از بین تمامی تجهیزات گرمایشی، موتورخانه بهترین سیستم گرمایشی برای منزل و ساختمان می­باشد که البته بیشتر برای منزل با ابعاد بزرگ و یا چند واحد مناسب است.با استفاده از سیستم موتورخانه ای، علاوه بر تامین شدن آب گرم مورد نیاز، با عبور لوله های آب گرم از کف و همچنین وجود رادیاتور در قسمت های مختلف خانه ، گرمای یکنواخت و دلچسبی در خانه ایجاد می شود. به تازگی سیستم هوشمند این موتورخانه ها وارد بازار شده که با تنظیم و برنامه دادن به آن، زمان مصرف انرژی و دمای مورد نیاز و دیگر اطلاعات برای آن تعریف می شود و از هدر رفت مقدار زیادی انرژی جلوگیری می شود.

 

پکیج؛ موتورخانه ای با ابعاد کوچک

سیستم گرمایشی که شبیه به یک موتورخانه کار می‌کند پکیج نامیده می‌شود. این سیستم برای خانه‌هایی با متراژ و واحد کم است. با تهیه یک پکیج شما می‌توانید مدیریت کنید میزان دمای رادیاتورهایتان چقدر باشد. البته هزینه سرویس سالانه پکیج کمی بالاست که به داشتن تسلط بر روی سیستم گرمایشی تان می ارزد!


خدمات تعمیر لوازم گرمایشی




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.