از بین بردن حشرات موذی

ازبین بردن حشرات موذی و مبارزه با آنها

  # نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 در این قسمت از مطالب آموزش آسایش گستر، مجموعه ای از روشهای مبارزه با حشرات و از بین بردن آنها در منزل و ساختمان را بیان خواهیم کرد تا دیگر نگران این حشرات نباشید و خیلی راحت بتوانید آنها را از بین ببرید.

 

از بین بردن سوسک:

 در صورتی که تمایل به استفاده از سم های داخل بازار نداشته باشیم، روشی که می توان برای از بین بردن سوسک ها از آن استفاده کرد این است که درون یک بطری مقداری مربا که شیرین و چسبناک است بریزیم و بطری را به شکل خوابیده زیر کابینت، اجاق گاز و یا هر جای دیگر قرار دهیم. شیرینی مربا باعث شده که سوسک ها به داخل بطری بروند و به دلیل چسبناکی داخل بطری به دام بیفتند. علاوه بر این روش، با رو ش غیر سنتی و با سمپاشی منزل توسط خدمات سمپاشی منزل، سوسکها را بطور کامل نابود می کنند.

  

مبارزه با مورچه و از بین بردن آن:

 ریختن نمک بر سر راه مورچه ها آن را متواری و فراری می کند. ریختن نفت روی مورچه ها کمک کننده است و آن ها به طور کامل می کشد. راه دیگر قرار دادن چند پوست خیار در مسیر آنه است که همگی را فراری می دهد. همچنین، گذاشتن چند دانه میخک در مسیر مورچه ها و یا در کابینت و هر جای دیگری که زیاد تردد دارند، آنها را به طور کامل متواری و فراری می کند.

  

جلو گیری از بید زدگی لباس:

 برای اینکه بتوانید از بید زدگی لباس جلوگیری کنید می توانید از نفتالین استفاده کنید به شکلی نفتالین را به یکی از لباسها سنجاق کنید و درون کمد بگذارید. این کار بسیار کارامد است. در روش دیگر، می توانید لباسها را داخل کیسه پلاستیک بگذارید تا لباسهای شما محفوظ بماند.

  

محافظت در مقابل شپشک:

 برای فراری دادن شپشک و محافظت مواد غذایی از آن می توانید از برگ بو استفاده کنید و آن را درون مواد غذایی مثل گندم، آرد، ذرت و ... بگذارید. با این روش ، مواد غذایی دیگر شپشک نمیزند. در روش غیر سنتی هم می توان با سمپاشی منزل و مکان های مختلف آنها را از بین برد.

 

 

 از بین بردن موریانه:

 فقط یک روش کارامد سنتی برای نابود کردن موریانه وجود دارد و آن هم استفاده از نفت است. برای استفاده از نفت، قبل از هر کاری تمام وسایل اتاق یا منزل را خارج کنید و سپس با آب پاش، نفت بر روی سطوح دیوار و کف بپاشید. این کار را هر روز صبح انجام بدید تا اثری دیگر از آنها باقی نماند. دقت داشته باشید که اگر به مقع جلو آنها گرفته نشود، خسارت سنگینی به ساختمان و وسایل وارد می کنند.

راه دیگر هماهنگی با خدمات سمپاشی منزل بوده که با مواد مشخص و خاص آنها را از بین میبرند.

 

 رهای از وجود مگس:

مهمترین عامل برای وجود حشرات مزاحمی همچون مگس در خانه، زباله و آشغال است. بودن و ماندن زباله های تر باعث ایجاد و پیدا شدن مگس می شود. برای رهایی از شر این حشرات باید زباله ها را در کیسه قرار داد و سر آن را محکم ببندید. راه دیگر که بیشتر برای مقدار زیاد زباله کارامد بوده این است که مقداری آب روی زباله ها بریزید و آنها را در برابر آفتاب قرار دهید تا خشک شوند سپس مقداری پودر صابون بر روی آنها بپاشید.

 

 دور کردن زنبور از باغ و باغچه:

 چیزی که می تواند زنبورها فراری دهد و از محل دور کند بوی برگ بوته های گوجه فرنگی است. که برای این کار کافی است در باغ یا باغچه تعدادی بوته گوجه فرنگی داشته باشید.

 

 ساس حشره ای خون آشام:

 ساس ها حشراتی کوچک و قهوه ای رنگ متمایل به قرمز هستند که بیشتر در محیط های کثیف و آلوده وجود دارند. این حشره به وسیله خرطوم بلند و باریک خود، خون میزبان را می مکد و ناقل بیماری های مختلفی همچون جذام و طاعون است.از بین بردن این حشره کار راحتی نبوده و برای این کار سم های مخصوص استفاده می شود و هر چند هفته سمپاشی تکرار شود تا بطور کامل از بین برود.

 

 کک حشره ای موذی:

کک حشره ای کوچک با رنگ قهوه ای تیره و یا مشکی و بدون بال می باشد که بدلیل داشتن پاهای بلند و قوی توان جست و پرش بلند دارند. این حشره موذی، اجزایی سخت و تیز در دهان دارد که با استفاده از آنها پوست میزبان را سوراخ کرده و خون آن را می مکد.

این حشرات معمولا از طریق دامداری ها و گوسفند وارد بدن و لباس انسان می شود که بیشتر در روستاها این اتفاق می افتد و از طریق افراد وارد منزل می شود. برای ازبین بردن آنها می توان از اسپری و پودر حشره کش استفاده کرد و یا برای اطمینان بیشتر از خدمات سمپاشی منزل که بطور تضمینی فعالیت می کنند استفاده کرد.

 

 


خدمات سمپاشی منزل




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.