علائم گوارشی ویروس کرونا COVID-19

#مطالب آموزشی پزشکی و سلامت

 

علائم گوارشی و کرونا, علائم گوارشی کرونا در کودکان

 علائم گوارشی COVID-19

تب ، سرفه خشک و تنگی نفس نشانه های اصلی COVID-19 هستند. اما ممکن است اغلب از علائم رایج دیگر مانند ناراحتی معده غافل شویم.

تحقیقات اخیر که روی بیش از 200 نفر بیمار بستری در سه بیمارستان در هوبی ، چین (استانی که ویروس موسوم به SARS-CoV-2 از آن سرچشمه گرفته است) با علایم خفیف COVID-19 نشان داد که تقریباً از هر 5 بیمار یک نفر حداقل یک مشکل در دستگاه گوارش داشت. علائمی مانند اسهال ، استفراغ یا درد شکم و تقریبا 80٪ نیز فاقد اشتها بودند.

 

این علائم می تواند از علل شایع دیگر ، از جمله آنفولانزای معده یا مسمومیت غذایی ناشی شود. اما اگر COVID-19 دارید ، مشکلات دستگاه گوارش ممکن است بهبودی شما را کند ، کند و علائم گوارشی ممکن است هرچه بیمارتر شوید ، بدتر شود.

 

علائم گوارشی و کرونا, علائم گوارشی کرونا در کودکان

علائم گوارشی کرونا چگونه است

 

ارتباط دستگاه گوارش و ویروس کرونا

هنگامی که هر ویروسی بدن شما را آلوده کند ، می تواند سلولهای سالم را از بین ببرد و چندین نسخه از خودش ایجاد کند. COVID-19 عمدتا به سلولهایی که مسیرهای هوایی شما را تحت کنترل دارند حمله می کند. این باعث می شود نفس کشیدن برای شما سخت باشد و می تواند منجر به ذات الریه شود. اما محققان فکر می کنند این بیماری همچنین ممکن است به دستگاه گوارش و بافت کبد شما آسیب برساند.

 

این مطالعه در چین نشان داد که یک سوم از افراد مبتلا به COVID-19 مبتلا به اسهال هستند. این مشکل از جمله مدفوع آبکی معمولاً شدید نبود. اسهال به طور متوسط ​​5 روز به طول می انجامید.

 

افراد دارای علائم گوارشی احتمالاً آزمایش مدفوع مثبت برای ویروس کرونا داشتند ، به این معنی که آنها در مدفوع خود دارای SARS-CoV-2 RNA بودند. همچنین پاک کردن ویروس از بدن آنها، در مقایسه با کسانی که علائم دستگاه گوارش ندارند ، بیشتر طول کشید.

 

علائم گوارشی و کرونا, علائم گوارشی کرونا در کودکان

 علائم گوارشی بیماری کووید 19 

 

کاری که باید انجام دهید :

اگر اسهال ، حالت تهوع یا استفراغ دارید، به این معنی نیست که مبتلا به COVID-19 باشید. اما عاقلانه است که توجه بیشتری به علائم خود در طول این بیماری انجام دهید ، به خصوص اگر وضعیت سلامتی دارید که احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد یا اگر در محلی زندگی می کنید که ویروس کرونا زیاد است.

 

در خانه بمان : اکثر افرادی که تست کرونا آنها مثبت است ، بیماریشان خفیف است و بدون درمان بهتر می شوند. از بیرون رفتن خودداری کنید مگر اینکه واقعا لازم باشد ، مانند مراجعه به پزشک.

 

یک اتاق خواب و توالت مخصوص "بیمار" داشته باشید: اگر می توانید ، در صورت زندگی با دیگران از یک توالت جداگانه برای خود استفاده کنید تا از شیوع بیماری از طریق مدفوع خود جلوگیری کنید

دستان خود را اغلب بشویید: حداقل 20 ثانیه با صابون و آب دستان خود را بشویید ، خصوصاً بعد از استفاده از توالت ، سرفه یا عطسه و قبل از خوردن غذا یا پخت و پز. بهترین حالت ضدعفونی کننده دست با حداقل 60٪ الکل است.

 

مرتباً سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید: این شامل صندلی توالت فرنگی و شیلنگ ، دستگیره حمام ، تلفن ، پیشخوان و سایر مواردی است که اغلب لمس می کنید.

 

مایعات زیادی بنوشید: اگر اسهال یا استفراغ دارید ، جایگزین کردن مایعات از دست رفته مهم است. یک راه حل مناسب از طریق محلول ریدراتاسیون خوراکی است زیرا دارای نمک و شکر است که بدن شما در اثر اسهال از دست می دهد. 

رژیم غذایی مناسب بخورید: غذاهایی مانند موز ، برنج سفید ، سیب و نان تست را امتحان کنید ، که می تواند به محدود کردن تمایل شما به مدفوع کردن را کاهش دهد. همچنین می توانید جو دوسر ، سیب زمینی آب پز یا پخته شده و مرغ پخته شده بدون پوست را امتحان کنید.

 

چه موقع با پزشک تماس بگیرید :

اگر مشکلات معده شما به دلیل گاستروانتریت یا مسمومیت غذایی است ، معمولاً باید در طی 48 ساعت احساس بهتری داشته باشید. اگر بعد از 48 ساعت بهتر نشدید ، با پزشک خود تماس بگیرید. این می تواند یک عفونت باکتریایی جدی تر یا نشانه اولیه COVID-19 باشد. شما همچنین باید فوراً به پزشک مراجعه کنید زیرا :

 

• ممکن است به شدت کم آب شوید. علائم آن شامل ادرار تیره ، ضعف شدید ، خشکی دهان و زبان و سرگیجه است.

 

• اسهال خونی یا سیاه یا درد شدید شکم داشته باشید.

 

• دچار تب ، سرفه یا احساس تنگی نفس می شوید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.