درمان ریزش مو بعد از کرونا

درمان ریزش مو بعد از کرونا
با ریزش مو بعد از کرونا چه کنیم؟
حدود دو سال است که تمام دنیا توسط یک ویروس به نام کووید 19مواجه شده است. این ویروس از زمان ورود خود تا به حال باعث مرگ تعداد بسیار زیادی از انسان ها شده است همچنین خوشبختانه تعداد زیادی از افراد مبتلا نیزاز این بیماری نجات یافته و بهبود پیدا کرده اند.
در ابتدای این بیماری افراد معمولا با بدن درد و تب مواجه میشوند و با گذشت زمان ممکن است با علائمی مثل سرفه، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، از دست دادن حس بویای و چشایی روبرو شوند.
افرادی که از این مراحل گذر میکنند و از این بیماری خلاص میشوند معمولا ممکن است تا زمان زیادی درگیر عوارض پس از این بیماری شوند.خستگی و کمبود انرژی معمولا در اکثر افراد تا مدت ها ادامه دار خواهد بود. همچنین یکی از مواردی که افراد بسیار زیادی پس از بیماری با آن روبرو خواهند شد ریزش شدید مواست.
اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا کرونا باعث ریزش مو میشود و اینکه آیا برای درمان این ریزش مو کاری میتوان کرد یا نه با ما در این مقاله همراه باشید.

آیا ریزش مو واقعا از عوارض کروناست؟
در حالی که هنوز زمان زیادی از شروع پاندمی کرونا نگذشته است اما با انجام تحقیقات بر روی افرادی که به این بیماری مبتلا شده اندشواهدی به دست آمده که دال بر این است که حدودا 24 درصد از کسانی که از این بیماری بهبود یافته اند دچار ریزش مو در درجات مختلف شده اند.
در این تحقیقات که روی 63 بیمار بهبود یافته از کرونا انجام شده است که 24 درصد آنها دچار ریزش مو شده بودند میانگین زمانی که ریزش مو اتفاق افتاده بود حدود 58 روز بعد از بهبودی کامل بود.
از بین 14 شخصی که با ریزش مو مواجه شده بودند تنها 5 نفر بعد از گذشت این زمان مشکل ریزش مویشان متوقف شد و 9 نفر دیگر هنوز با این مشکل روبرو بودند.
با انجام این تحقیقات مشخص شدکه بیماری کرونا میتواند موجب ریزش مو در افراد بهبود یافته شود و میتواند تا مدت ها همراه فرد باشد. اما میتوان امیدوار بود که این عوارض بعد از کرونا دائمی نباشد و بلاخره متوقف شود.
چرا کرونا باعث ریزش مو میشود؟
تحقیقات انجام شده بر روی افراد بهبود یافته از کرونا نشانگر به وجود آمدن شرایطی در بدن به نام تلوژن افلوویوم میباشد که این شرایط باعث ریزش مو در افراد میشود. این نوع از ریزش مو ناگهانی ایجاد میشود و باعث ریزش تعداد زیادی از تار های مو به طور همزمان می شود. در این نوع از ریزش مو افراد به هنگام حمام رفتن و یا هنگام شانه کردن موها شاهد ریزش بسیار زیادی در موی خود خواهند شد و این ریزش مو تا 6 الی 9 ماه ادامه خواهد داشت ولی بعد از گذشتن از این دوره مو های ریخته شده مجدد رشد کرده و به حالت قبل برمیگردند. دلایلی که باعث ریزش مو در افراد مبتلا به کرونا میشود به شرح زیر میباشند:
استرس و نگرانی به هنگام بیماری
از دلایلی که موجب به وجود آمدن شرایط تلوژن در بدن میشود میتوان به استرس و نگرانی بیش از حد اشاره کرد. احتمالا شما هم در دوره ای از زندگی خود که شرایط بدی داشته اید یک دوره ریزش مو را تجربه کرده اید، به هنگام مبتلا شدن فرد به بیماری کرونا همین شرایط در بدن به وجود می آید. در زمان بیماری معمولا شخص استرس بدتر شدن حال خود را دارد و همچنین حضور داشتن در قرنطینه و عدم ارتباط با عزیزان و ترس از مرگ موجب به وجود آمدن ترس و استرس بسیار زیادی در فرد بیمار میشود که این شرایط با گذشت زمان و پس از بهبودی فرد کم کم باعث به وجود آمدن شرایط ریزش مو در بدن میشود.

تب شدید و بالا رفتن دمای بدن
از دیگر عواملی ک باعث به وجود امدن شرایط ریزش مو در بدن انسان میشود مبتلا شدن به بیماری هایی که موجب تب شدید میشوند است و همانطور که میدانید تب و بالارفتن دمای بدن یکی از نشانه های اصلی بیماری کروناست.بالا رفتن دمای بدن باعث باعث تحریک و ریزش موها میشود و در طول زمان بیماری به دلیل ضعیف شدن بدن و کمبود مواد مغذی در بدن مو ها دچار ریزش شده و تا گذشت مدت زمانی توانایی رشد در آنها به وجود نخواهد آمد.

چندین راهکار برایاز بین بردن ریزش مو پس از کرونا
*مصرف ویتانین دی
*مصرف آمینواسید ها
*مصرف روغن ماهی
*استفاده از آب پیاز به عنوان ماسک مو
*ماساژ موها با روغن رزماری





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.