نکاتی درباره سمپاشی منازل

 

 نکاتی در مورد سمپاشی منازل

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز


زمان مناسب برای سمپاشی
معمولا در فصل های سرد سال تا حد زیادی از شر حشرات و موجودات موذی راحت هستیم و اما با ورود به فصل تابستان کم کم سر و کله ی سوسک و حشرات دیگر پیدا میشود. در بعضی از خانه ها وجود حشرات و موجوداتی مثل موش ها برای ساکنین خانه تبدیل به یک معضل بزرگ میشود که حاضرند برای از بین بردن آنها هر هزینه و کاری را انجام دهند.این معضل خیلی بیشتر در خانه هایی که از ساخت آنها سال ها میگذرد و قدیمی هستند بیشتر دیده میشود و متاسفانه از بین بردن کلی این موجودات از این خانه ها کار دشواری است.اگر شما دچار این مشکل شده باشید ممکن است راه های مختلفی را برای از بین بردن موجودات موذی امتحان کرده باشید اما همچنان این موجودات از بین نرفته اند. بهترین راهکار برای رفع این مشکل این است که سمپاشی توسط متخصصان انجام شود. باتوجه به موجودات مختلف سم های مختلفی باید مورد استفاده قرار بگیرد که افراد متخصص این کار قطعا شناخت و اطلاعات بیشتری در مورد انواع مختلف سموم دارند. مورد مهم دیگر برای انجام سمپاشی انتخاب زمان مناسب برای این کار است، که اینم موضوع نیزموردی است که باید توسط متخصصان صورت بگیرد.
در این مطلب سعی ما بر این است که اطلاعات لازم در مورد سمپاشی منازل را به شما ارائه کنیم تا شما هم در صورت موجهه با این مشکل بتوانید با بهترین روش و کمترین خطرات از شر موجودات موذی خلاص شوید.
1.سم مناسب برای هر موجود
اولین قدم برای از بین بردن موجودات موذی شناخت دقیق نوع موجودات است. پس از شناخت موجودات دومین قدم استفاده از سم مناسب برای از بین بردن آنها است که پیشنهاد ما به شما این است که برای انتخاب سم مناسب حتما از متخصصان کمک بگیرید به دلیل اینکه هر نوع از سموم میتواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد و در صورت استفاده ی نادرست و غیر حرفه ای باعث مسمومیت شما و افراد خانواده تان بشود.پس پیشنهاد ما به شما و بهترین کار ممکن این است که از افراد حرفه ای در این حیطه مشورت و کمک بگیرید.
2.انتخاب بهترین زمان برای نتیجه ی بهتر
برای تمامی موجودات بهترین زمان برای سمپاشی قبل از زیاد شدن جمعیت آنهاست، پس بهترین زمان زمانی است که حشرات در حال تخمگذاری هستند.دقت داشته باشید که اگر در زمان مناسب برای هر موجود عملیات سمپاشی را انجام ندهید ممکن است که سمپاشی شما به طور کامل بیهوده باشد و هیچ نتیجه ی مثبتی برای از بین بردن این موجودات نداشته باشد.

زمان سمپاشی برای بعضی از موجودات به شرح زیر است:
سوسک ریز آشپزخانه
این نوع از حشرات خیلی سریع تولید مثل میکنند و جمعیتشان زیاد میشود، این سوسک ها معمولا در طول روز دیده نمیشوند و شب ها در تاریکی بیرون می آیند و اکثر اوقات درون کابینت های آشپزخانه خم ریزی میکنند و دیده میشوند به همین دلیل به آنها سوسک های کابینتی نیز گفته میشود. ار آنجا که فعالیت این سوسک ها در شب است بهترین زمان برای سمپاشی برای این سوسک ها در زمان بعد از ظهر و عصر میباشد.
سوسک های فاضلابی
این دسته از سوسک ها معمولا با گرم شدن هوا سر و کله شان پیدا میشود. تقریبا بسیاری از حشرات در اواسط فصل بهار شروع به تخمگذاری میکنند و با گرم شدن هوا تعدادشان به شکل چشم گیری افزایش میابد از این رو بهترین زمان برای سم پاشی برای از بین بردن این سوسک ها در اوایل اردیبهشت تا اوخر خرداد است.
ساس
زمان فعالیت این حشرات در شب و تاریکی است و در روز دیده نمیشوند. برای از بین بردن این حشرات بهترین زمان سمپاشی صبح زود است.
موش های خانگی
وجود این موجودات موذی به سرما وگرما و فصل ها کاری ندارد. این موجودات در تمام طول سال تولید مثل میکنند و زمان خاصی برای سم پاشی و از بین بردن این موجودات وجود ندارد از این جهت در اولین فرصت برای از بین بردن این موجودات اقدام کنید.

اقدامات لازم قبل از سمپاشی
اگر از وجود حشرات و حیوانات موذی کلافه شده اید و برای از بین بردن آن ها تصمیم به سمپاشی منزل خود گرفته اید باید نکاتی را قبل از انجام سمپاشی برای کاهش خطرات این کار رعایت کنید.سعی کنید تمام وسایل منزل را با پارچه یا کاور قابل شست و شو یا حتی با سفره یکبار مصرف کاملا بپوشانید که هنگام انجام سمپاشی به سم آغشته نشوند. تمام خوراکی های موجود در کابینت ها و حبوباتی که خارج از یخچال هستند از خانه خارج کنید که مسموم نشوند. اگر دارای حیوان خانگی مثل سگ، گربه و پرنده هستید آن را از منزل خارج کنید. و در اخر خانه را تخلیه کنید به خصوص افراد مسن و کودکان را از محل سمپاشی خارج کنید.
اقدامات لازم بعد از سمپاشی
سعی کنید بعد از انجام سم پاشی حداقل تا 24 ساعت وارد منزل نشوید، بعد از وارد شدن به منزل تمامی در و پنجره هارا باز بگذارید تا بوی نا مطبوع سم از هوا خارج شود، سعی کنید به سطوحی که سم پاشی شده است دست نزنید. پارچه یا روکشی که روی وسایل انداخته اید را حتما بشویید و اگر از سفره یک بار مصرف استفاده کرده اید که سریعا آنهارا جمع کنید و درون یک چلاستیک زباله قرار داده و از منزل خارج کنید.

تیم حرفه ای آسایش گستر آماده خدمات رسانی به شما عزیزان در رابطه با سمپاشی منزل و دفع حشرات موذی است.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.