نحوه تمیز کردن و ضد عفونی کردن وسایل از کورونا ویروس

 

ضدعفونی کردن وسایل آلوده, از بین بردن ویروس کرونا

نحوه تمیز کردن و ضد عفونی کردن وسایل از کورونا ویروس

 

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، تمیز کردن و ضد عفونی منظم سطوح که اغلب لمس می شود، بخش مهمی از جلوگیری از انتشار ویروس است، به خصوص اگر شما یا شخصی در خانه خود بیمار هستید.

زندگی از طریق یک بیماری همه گیر جهانی مانند شیوع کرونا ویروس COVID-19 می تواند ترسناک باشد، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای کنترل و محافظت از خود و خانواده خود انجام دهید. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، تمیز کردن و ضد عفونی منظم سطوح که اغلب لمس می شود، بخش مهمی از جلوگیری از انتشار ویروس است، به خصوص اگر شما یا شخصی در خانه خود بیمار هستید.

 

سطوح تمیز در خانه یا محل کار خود را هر روز برای شستشوی ویروس، دستمال بکشید. با استفاده از محلول ضدعفونی کننده تصویب شده توسط EPA، هرگونه ردپای باقی مانده را از بین ببرید. لباسشوئی ها را به طور کامل و مرتبا بشویید، مخصوصاً اگر با شخص بیمار در تماس هستید. و فراموش نکنید که یکی از بهترین راه های محافظت از خود و دیگران شستن دست هاست!

 

تمیز کردن و ضد عفونی کننده سطوحی که زیاد لمس می کنیم

روزانه سطوحی که زیاد لمس می کنید هم در خانه هم در محل کار خود را تمیز و ضد عفونی کنید. اگر شخصی در خانه شما مریض است یا ممکن است در معرض coronavirus قرار داشته باشد، تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطحی که معمولاً روزانه با آنها تماس می گیرید، بسیار مهم است. ضد عفونی کردن سطوح لمسی بالا در مناطقی که توسط عموم مردم استفاده می شود، بسیار مهم است. این موارد عبارتند از:

 

کلید برق

درب

میز و صندلی

تبلت و رایانه

گوشی همراه و تلفن ثابت

توالت

سینک و شیر آب

دستگیره در

نرده راه پله

کنترل

صفحه کلید کامپیوتر

 

ضدعفونی کردن وسایل,نحوه ی ضدعفونی کردن وسایل

سطوح با تماس بالا را دائم ضدعفونی کنید

 

دستکش های پلاستیکی یکبار مصرف را قرار دهید. دستکش ها شما را از ویروس و از هرگونه پاک کننده های خشن یا ضد عفونی کننده هایی که استفاده می کنید ، محافظت می کند. در صورت امکان از دستکش هایی استفاده کنید که بتوانید آن را دور بیندازید تا از آلودگی متقاطع جلوگیری شود.

 

اگر دستکش قابل استفاده مجدد دارید، فقط هنگام شستشوی سطحی که در معرض COVID-19 قرار دارد از آنها استفاده کنید (مانند سطحی در حمام که یک عضو بیمار خانواده از آن استفاده می کند). در غیر این صورت، می توانید ویروس را در سطوح غیر آلوده پخش کنید.

 

راهنمای شستشوی لباس افراد مبتلا به کرونا, نکاتی برای ضدعفونی کردن محیط خانه

برای ضدعفونی کردن از دستکش استفاده کنید

 

سطوح را با آب و صابون بشویید تا کثیفی ها را از بین ببرد و از زدن آهک جلوگیری کند. اگر سطحی کاملاً کثیف است، باید قبل از ضدعفونی کردن آن را تمیز کنید. از یک محصول تمیز کننده خانگی مانند آب و صابون یا یک پاک کننده چند منظوره استفاده کنید و سطح آن را با پارچه یا اسفنج پاک کنید. تمیز کننده را با آب تمیز، تمیز بشویید.

 

راهنمای ضدعفونی کردن خانه,بهترین روش های تمیز کردن و ضدعفونی کردن خانه

سطوح را با آب و صابون بشویید

 

قبل از شستن سطح، ذرات بزرگ را با جاروبرقی یا جارو تمیز کنید.

برچسب پاک کننده را بررسی کنید تا برای سطوحی که تمیز می کنید بی خطر و مناسب باشد و هرگونه استفاده را با دقت انجام بدهید.

اگر مشغول تمیز کردن وسیله الکترونیکی هستید ، ابتدا آن را خاموش کرده و از برق جدا کنید. مواظب باشید که داخل وسایل الکترونیکی، محلول آب یا تمیز کننده قرار نگیرد.

 

آگاه باشید: تمیز کردن و ضد عفونی کردن چیز مشابهی نیست. تمیز کردن سطح باعث از بین رفتن باکتری ها و ویروس ها نمی شود، اما بسیاری از آنها را از بین می برد. تمیز کردن سطح در ابتدا باعث می شود که میکروب های باقیمانده بعد از ضد عفونی کردن از بین بروند.

 

سطوح را با سفید کننده رقیق، الکل یا مواد ضد عفونی کننده دیگری با تأیید EPA پاک کنید. بعد از تمیز کردن سطوح، از یک اسفنج یا پارچه که با مواد ضد عفونی کننده مرطوب کرده اید کل سطوح را مالش دهید. از مواد ضدعفونی کننده سخاوتمندانه استفاده کنید، زیرا سطوح باید به مدت چندین دقیقه مرطوب باشد تا مواد ضد عفونی کننده اثر کنند. محل کار خود را به خوبی تهویه کنید و از هرگونه دستورالعمل روی برچسب ضد عفونی کننده خود پیروی کنید. 

 

برای تهیه محلول سفید کننده، برای هر 1 گالن (3.8 لیتر) از آب 5 قاشق غذاخوری (74 میلی لیتر) سفید کننده استفاده کنید. هرگز سفید کننده را با آمونیاک یا سایر پاک کننده های خانگی مخلوط نکنید، زیرا این باعث ایجاد دود سمی می شود.

هرگونه محلول الکلی حاوی حداقل 70٪ الکل ایزوپروپیل نیز در کشتن کورنا ویروس مؤثر است.

 

از بین بردن ویروس کرونا, نحوه ی ضدعفونی کردن کرونا ویروس

بعد از شستشو سطوح را ضدعفونی کنید

 

به مواد ضد عفونی کننده اجازه دهید تا مدت زمان توصیه شده روی سطوح بماند. بیشتر ضد عفونی کننده ها برای از بین بردن میکروب ها باید چند دقیقه روی سطوح بمانند. بگذارید مواد ضد عفونی کننده به مدت 3-5 دقیقه یا مقدار زمان توصیه شده روی برچسب آن ، قبل از پاک کردن یا شستشوی سطوح باقی بماند.

 

برخی از ضد عفونی کننده ها نسبت به سایرین کار بیشتری دارند. برچسب را بخوانید و دستورالعمل ها را از نزدیک دنبال کنید.

 

بعضی از مواد ضد عفونی کننده مانند الکل ایزوپروپیل تبخیر می شوند و نیازی به شستشو یا پاک شدن آنها نیست.

 

نحوه ی ضدعفونی کردن وسایل,ضدعفونی کردن وسایل آلوده

ماده ی ضدعفونی باید مدتی روی سطوح باقی بماند

 

پس از اتمام کار، دستکش خود را دور بیاندازید و دستان خود را حداقل 20 ثانیه با صابون و آب بشویید. دستکش خود را برداشته و آنها را دور بیندازید.

 

شستن دست ها به خلاص شدن از شر مواد شیمیایی ضد عفونی کننده و همچنین هرگونه ویروس باقیمانده کمک می کند.

 

نکاتی برای نگهداری افراد مبتلا به کروناویروس, راهنمای شستشوی لباس افراد مبتلا به کرونا

بعد از ضدعفونی کردن دستکش را دور بیاندازید و دست ها را با آب و صابون بشویید

 

لباسشویی و سایر پارچه ها

برای مانع از پخش شدن لباس های کثیف را در آستر یکبار مصرف قرار دهید. یک کیسه زباله یا یک آستر پارچه ای قابل شستشو را درون سبد لباسشویی قرار دهید. لباس های کثیف ، حوله ها و ملافه ها را بلافاصله پس از استفاده در چمدان قرار بدهید تا نتوانند ویروس ها را در خانه شما پخش کنند.

 

اگر نمی توانید لباس های خود را مستقیماً درون آستر قرار دهید، آن را داخل یک کیسه پلاستیکی بسته شده قرار دهید تا بتوانید این کار را انجام دهید.

هنگام جابجایی لباس های شسته شده، مراقب باشید وسایل را تکان ندهید ، زیرا این می تواند ویروس های زنده مانده را در هوا آزاد کند.

 

نکاتی برای ضدعفونی کردن محیط خانه,راهنمای ضدعفونی کردن خانه

لباس ها را در یک آستر یکبار مصرف و داخل سبد قرار بدهید

 

اگر شخص بیمار با لباسشویی تماس گرفته است، دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. اگر در حال شستن لباس، حوله، ملافه و یا پارچه دیگری هستید که با فرد مبتلا به کرونا ویروس در تماس بوده است، برای محافظت از خود اقدامات دیگری را انجام دهید. قبل از دست زدن به ملافه و لباس و ... از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید تا تماس با پوست شما به حداقل برسد.

 

اگر از دستکش قابل استفاده مجدد استفاده می کنید، فقط از آنها برای دست زدن به لباس های شسته شده و سایر مواردی که با koronavirus در تماس بوده اند، استفاده کنید.

 

راهنمای ضدعفونی کردن خانه,نحوه ی ضدعفونی کردن وسایل

برای شستن لباس از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید

 

لباس ها را در گرمترین حالتی که به آن ها نرسند، بشویید. در حالت ایده آل، شما باید هر ماده آلوده به ویروس را در آب داغ بشویید تا بتوانید تا حد ممکن ویروس را از بین ببرید. با این حال، شما ممکن است همیشه نتوانید این کار را بدون آسیب رساندن به آن ماده انجام دهید. برچسب را با دقت بررسی کنید تا دریابید که چطور و با خیال راحت از آب گرم استفاده کنید. مواد پاک کننده لباسشویی را که مناسب نوع پارچه ای است که شستشو می دهید اضافه کنید.

 

اگر از یک آستر قابل استفاده مجدد در سبد لباس خود استفاده می کنید ، آن را با سایر وسایل خود به داخل لباسشویی بریزید.

میدونی؟ اشکالی ندارد که لباس های شسته شده یک بیمار را به همراه وسایل هر کس دیگری بشویید. اما بهتر است آن ها را جدا بشویید.

 

بهترین روش های تمیز کردن و ضدعفونی کردن خانه,ضدعفونی کردن وسایل

لباس ها را با آب گرم بشویید

 

لباس های خود را کاملاً خشک کنید. لباسشوئی خود را در حالت خشک کن قرار بدهید تا کاملاً خشک شوند. سپس روی بند لباس آویزان کنید تا قبل از استفاده مجدد کاملاً خشک شود.

 

خشک کردن لباس های شسته شده در دمای بالا می تواند به از بین بردن ویروس ها کمک کند.

 

ضدعفونی کردن وسایل آلوده, از بین بردن ویروس کرونا

بعد از شستن لباس ها آن ها را خشک کنید

 

هنگام کار، دستان خود را با آب و صابون بشویید. اگر هنگام شستن لباس های خود از دستکش استفاده کردید، آنها را درون یک کیسه دربسته درون سطل زباله بیاندازید. و بعد دستان خود را حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

 

در حالی که پوشیدن دستکش می تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به ویروس روی دستانتان کمک کند، اما هنوز هم باید دست های خود را بعد از در آوردن دستکش بشویید.

 

ضدعفونی کردن وسایل,نحوه ی ضدعفونی کردن وسایل

سپس دست ها را با آب و صابون بشویید

 

سبد لباس یا لباسشویی خود را بین شستشوها تمیز و ضد عفونی کنید. آستر را برداشته و آن را بشویید یا آن را دور بیاندازید و سپس سبد لباس را با صابون یا یک پاک کننده تمام منظوره بشویید. سپس آن را با یک ماده ضدعفونی کننده مصوب EPA پاک کنید.

اگر قصد دارید بلافاصله پس از شستشو و خشک کردن آنها لباس تمیز خود را درون سبد قرار دهید، ابتدا سبد را ضد عفونی کنید.

 

راهنمای شستشوی لباس افراد مبتلا به کرونا, نکاتی برای ضدعفونی کردن محیط خانه

لباس ها را در آسترهای یکبار مصرف یا پلاستیکی قرار بدهید

 

دست های خود را تمیز نگه دارید

دستان خود را مرتباً با آب و صابون بشویید. شستن دست ها یکی از بهترین راه ها برای به حداقل رساندن شیوع کرونا ویروس است. دستان خود را با آب خنک یا گرم مرطوب کنید و سپس آنها را با صابون آغشته کنید. حتماً از تمام سطوح دستان خود، از جمله قسمت پشتی دست، مچ دست، فاصله بین انگشتان و زیر ناخن ها را خود عبور کنید و بشویید. حداقل 20 ثانیه بعد از شستشوی صابون با آب جاری، تمیز کنید.

 

راهنمای ضدعفونی کردن خانه,بهترین روش های تمیز کردن و ضدعفونی کردن خانه

در آخر دست هایتان را با آب و صابون بشویید

 

دستان خود را با یک حوله تمیز و خشک، خشک کنید. همچنین می توانید از حوله های کاغذی یا سشوار استفاده کنید. اگر هیچ کدام از این گزینه ها در دسترس نیست ، آب اضافی را از روی دستان خود تکان دهید و بگذارید با هوا خشک شود.

اگر کسی در خانه شما بیمار است یا ممکن است در معرض گرفتن کورونا ویروس قرار داشته باشد، از به اشتراک گذاشتن حوله ها یا سایر موارد شخصی با آنها خودداری کنید.

 

از بین بردن ویروس کرونا, نحوه ی ضدعفونی کردن کرونا ویروس

با حوله ای تمیز دست هایتان را خشک کنید

 

اگر آب و صابون در دسترس نیست از ضد عفونی کننده دستی مبتنی بر الکل استفاده کنید. اگر نمی توانید دستان خود را بشویید، بهترین چیز بعد از آب و صابون استفاده از ضد عفونی کننده دست است. حداقل یک الکل 60٪ انتخاب کنید. مقدار کمی ژل را در کف یک دست پمپ کنید، سپس دستان خود را به هم بمالید تا زمانی که تمام سطوح هر دو دست را بپوشاند. مالش خود را ادامه بدهید تا دستان شما کاملاً خشک شود، که معمولاً حدود 20 ثانیه طول می کشد.

 

نحوه ی ضدعفونی کردن وسایل,ضدعفونی کردن وسایل آلوده

در پایان دست ها را ضدعفونی کنید

 

اگر دست های شما کاملاً کثیف باشد، ضد عفونی کننده دست نیز کار نمی کند. اگر دستان شما کثیف است، و صابون در دسترس ندارید حداقل کثیفی ها را با آب بشویید و بعد ضدعفونی بزنید.

 

پس از لمس منابع آلودگی احتمالی، دستان خود را تمیز کنید. هر زمان چیزی را با که مبتلا به آلودگی بود لمس کردید، در صورت لمس چشم، بینی یا دهان ، ابتلا به این بیماری حتمی می شود. شما همچنین می توانید آن را به طور تصادفی در افراد دیگر پخش کنید. بعد از دست زدن به سطوحی که زیاد لمس می شوند، تعامل با افراد غریبه یا افراد بیمار و یا رفتن به حمام ، دستان خود را بشویید و ضد عفونی کنید. همچنین باید دستان خود را بشویید:

 

بعد از دمیدن بینی ، سرفه یا عطسه

بعد از تماس با حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر

قبل از تهیه یا استفاده از غذا

قبل و بعد از مراقبت از شخص دیگری مانند بیمار یا فرزند

پس از لمس زباله یا ظروف زباله

 

هشدار:

اگر از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده استفاده می کنید ، بعد از استفاده هر پاک کننده را دور بیندازید. از دستمال مرطوب بر روی چندین سطح استفاده مجدد نکنید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.