گیاه آنتوریوم

معرفی آنتوریوم

 آنتوریوم، این گیاخ زیبا حدود ۸۰۰ گونه مختلف داشته که در کشورهای مختلف آمریکای جنوبی کشف شده اند. نام‌های دیگر این گل، گل فلامینگو، گل جادویی و یا زبان رنگ شده است.
آنتوریوم به دلیل داشتن گل‌های رنگارنگ و زیبا و برگهای زینتی در بین مردم جهان محبوب رایج بوده وطرفداران زیادی دارد. گل قرمز رنگ آنتوریوم بسیار براق و ظاهری شبیه چرم دارد که باعث می شود نگاه هر بیننده ای را به خود جلب ‌کند.

نماد و معنی

گل خاص و زیبای آنتوریوم با گلبرگ‌های باز شده و وپهن، حتما می واند نماد مهمان نوازی و خون گرمی باشد. عده ای باور دارند که این گیاه خوش شانسی و خوش اقبالی می آورد، به همین دلیل بد نیست که یک گل زیبای آنتوریوم در منزل داشته باشید.
معنی دیگری که این گل می تواند داشته باشد، شادمانی و خوشحالی است. کافی است یک آنتوریوم در باغچه و یا گلدان خود داشته باشید تا اثر آن را بر روحیه و احساس خود را مشاهده کنید.

 

انواع

آنتوریوم انواع گوناگونی داشته و برگ گلبرگ‌های او می‌تواند به رنگ سفید، زرد، قرمز، صورتی، نارنجی یا سبز باشد. همچنین، اندازه و ارتفاع آنتوریوم های مختلف متفاوت می باشد.

 

سمی بودن

تمام قسمتهای آنتوریوم سمی بوده واگر خورده شود باعث ایجاد مشکلات گوارشی خواهد شد. اگر پوستتان حساس است، بدون دستکش با این گیاه تماس حاصل نکنید، زیرا می تواند باعث ایجاد التهاب پوستی برای پوستهای حساس شود.

روش کاشت

آنتوریوم در انواع مختلف خاک رشد می‌کند، اما خاک باید غنی و با زه کشی مناسب باشد.
زه کشی خوب باعث جلوگیری از پوسیدن و از بین رفتن ریشه‌ها می‌شود.
آن را بیش از حد آبیاری نکنید و هر دو ماه یکبار به او کود بدهید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.