راهنمای خرید پکیج

 راهنمای خرید پکیج

 

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 # راهنمایی خرید لوازم منزل 

  

پکیج :

پکیج یک وسیله و دستگاهی  گرمایشی بوده که جایگزین بسیار خوبی برای سیستم های گرمایشی و موتورخانه ای منزل و ساختمان می باشد. از فواید و ویژگیهای متمایز آن، اندازه و حجم بسیار کوچکش است که تقریبا در اندازه های آبگرم کن های دیواری می باشد. این دستگاه برای تامین آب گرم ساختمان و یا منزل و همچنین رادیاتور شوفاژ مورد استفاده قرار می گیرد که کارایی بالایی دارد. مدل های جدید این دستگاه توانایی و ویژگی های بالا و مختلفی دارند از جمله، سر و صدای خیلی کم، سیستم محافظ در برابر یخ زدگی، سیستم عیب یابی هوشمند، راندمان و توانایی حرارتی بالا، دارا بودن دودکش دوجداره و فن برای برآورده کردن هوای مورد نیاز برای احتراق و خروج کامل گاز دی اکسید کربن و مونواکسید کربن، و توانایی برای برنامه دادن و تعین چگونگی کارکرد روزانه و هفتگی.

 خرید مدل های جدید پکیج، بدلیل کم بود اطلاعات و عدم شناخت نیاز به دقت زیادی می باشد و امری مهم برای خانواده به دلیل هزینه بالا محسوب می شود. بنابر این نیاز است که به نکات مهمی که این قسمت از مطالب آموزش آسایش گستر در رابطه با خرید پکیج و معرفی انواع پکیج گفته شده است دقت بفرمایید.

 

در ابتدا قبل از خرید شما باید انواع مدل ها و تفاوت های پکیج های مختلف را بشناسید و بتوانید تصمیم گیری کنید که خرید کدام مدل پکیج برای شما مناسبتر است.

 پکیج ها را بر اساس محل قرارگیری می توان به دو دسته پکیج دیواری و پکیج زمینی تقیم بندی کرد که باید دید جای مناسب در منزل شما برای کدامیک از این مدلهای پکیج وجود دارد.

از نقطه نظر دیگر، بعضی پکیج ها دارای دو مبدل حرارتی می باشند که این دسته از پکیج ها، آب گرم بیشتری را تامین می کنند و به دلیل جریان پیوسته آب گرم در انتهای دستگاه پکیج، رسوب گیری در مبدل کاهش می یابد.

 همچنین نمونه های فن دار برای پکیج موجود است که یک فن هوادهی در قسمت خروجی گاز دارند و برای استفاده پکیج در فضای باز و در حالتی که قسمتی از لوله و یا مسیر دودکش پکیج به صورت افقی (بیش از یک متر) باشد مناسب هستند.

 

پکیج دیواری و زمینی

پکیج های زمینی آب گرم بیشتر و همچنین گرمای بیشتری نسبت به پکیج های دیواری ایجاد میکنند، بنابر این اگرخانه شما متراژ بالایی داشته باشد بهتر است که از پکیج زمینی استفاده کنید و این مدل را خریداری کنید. ولی در صورتی که با محدودیت فضا مواجه بودید و یا خانه شما متراژ پایینی داشت، پکیج های دیواری گزینه بهتری برای خرید شما هستند، زیرا پکیج های دیواری اندازه بسیار کوچکی دارند و به راحتی می توان در جای یک کابینت دیواری آن را نصب کرد و با اشغال یک فضای کم، کار موتورخانه را البته با بازدهی بالاتر برای شما انجام دهد.

تفاوت دیگری که بین پکیج زمینی و پکیج دیواری وجود دارد این است که پکیج های زمینی دارای مخزن زخیره هستند و حجم بالایی از آب را می تواند گرم نگه دارد و به همین دلیل پکیج هی زمینی بزرگتر از پکیج هی دیواری هستند.

 

مقایسه پکیج دیواری و پکیج زمینی

 

مزیت پکیج زمینی:

توان حرارتی و قدرت گرمایشی پکیج زمینی در مقایسه با پکیج دیواری بیشترمی باشد.

 بنابر این پکیج زمینی 1) نسبت به حرارتی که تولید می کند انرژی کمتری مصرف می کند و 2) مقدار آب گرمتر و گرمایش بیشتری ایجاد خواهد کرد.

همچنین همان طور که گفته شد، 3) پکیج زمینی به دلیل دارا بودن مخزن ذخیره، توانایی نگهداری حجم بالایی از آب گرم را دارد.

 مزیت پکیج دیواری:

 مزیت پکیج دیواری در 1) اندازه و حجم کوچک آن است که در فضای کوچک بر روی دیوار می توان آن را نصب کرد.

 

ظرفیت حرارتی دستگاه

اگر از بین تجهیزات و وسایل گرمایشی، پکیج را برای گرمایش منزل انتخاب کرده اید، قبل از خرید حتما به ظرفیت گرمایی مدل مورد نظر دقت کنید که مورد بسیار مهمی می باشد و در عملکرد پکیج بسیار موثر است.

 

بر اساس مقدار مورد نیاز آب گرم برای استفاده  در منزل و مقدار مورد نیاز گرمایش با توجه به دمای منطقه زندگی شما، می توان ظرفیت گرمایشی مورد نیاز خود برای پکیج را تعین کنید.

می توان به راحتی ظرفیت تقریبی مورد نیاز برای منزل را با ضرب متراژ خانه در عدد 150 (کیلوکالری)بدست آورد و نیازی به کمک فروشنده نباشد. 

شما می توانید علاوه بر تامین آب گرم مصرفی منزل، برای تامین آب گرم شوفاژهم از پکیج استفاده کنید. نسبت به آبگرمکن و سیستم گرمایش مرکزی شوفاژ، پکیج دارای سرو صدای کمتر، راندمان بالاتر، نیاز به فضای کمتر و تغیرا دمایی بسیار کم می باشد.

 

 

فواید استفاده از پکیج دیواری

مستقل بودن مصرف کننده از دیگر اهالی ساختمان

مصرف پایین انرژی و کاهش هزینه ها در استفاده از پکیج

پکیج به راحتی در دسترس و قابل کنترل بوده

 هزینه پایینتر تعمیر پکیج

در صورت استفاده از پکیج، نیازی به عایق کاری مبوده

اشغال فضای بسیار کوچک با پکیج دیواری

تعامل بهتر با محیط ریست

 سرعت بالای پکیج در مهیا کردن آب گرم

تامین دائمی آب گرم منزل بوسیله پکیج

 ایمنی بالا و کاهش خطر آتش سوزی در پکیج

حفظ آرامش منزل بدلیل صدای بسیار کم پکیج

 

 

جهت خرید پکیج دیواری و زمینی به موارد زیر دقت داشته باشید.

 

گزینش نوع پکیج بر اساس متراژ منزل

توجه به داشتن دودکش

دقت به تعداد مبدل حرارتی پکیج

محاسبه ظرفیت مورد نیاز برای پکیج

توجه به مبدلها

توجه بیشتر به خدمات پس از فروش

توجه به سیستم نقص یابی هوشمند به همراه کد دستگاه

توجه به هد پمپ چرخش جریان در پکیج

 

محل نصب پکیج دیواری گازی:

دور از حرارت قرار گیرد و بالای اجاق گاز نصب نشود

  • حداقل 15 سانتیمتر با دیواره اطراف فاصله داشته باشد
  • حداقل 2/1 متر تا زمین فاصله داشته باشد
  • از روبرو حداقل یک متر ازاد باشد
  • فاصله ی حداقل 30 سانتیمتری کلاهک دودکش پایینتر از دریچه خروجی دودکش

 

دقت داشته باشید که کلاهک تعدیل پکیج دیواری نباید به طور مستقیم به دریچه دودکش داخل دیوار نصب گردد و باید حداقل 30 سانتیمتر فاصله داشته باشد. هرچه این فاصله بیشتر باشد مکش دستگاه پکیج افزایش یافته و مناسبتر است.

 

  • در صورتیکه تصمیم به نصب پکیج درون کابینت دارید، باید دقت داشته باشید که پکیج دودکش دار نیاز به افراهم بودن اکسیژن دارد و بایدکابینت به شکل کرکره ای باشد.

 

 

 


خدمات تعمیر پکیج




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.