دلیل استفاده از چراغ های روشنایی خودرو در روز چیست؟

دلیل استفاده از چراغ های روشنایی خودرو در روز چیست؟

 # مطالب آموزشی آسایش گستر

  

این چراغ ها که ما آنها به اسم دی لایت یا روشنایی در روز میشناسیم در واقع برای شرایط اب و هوایی بد مثل هوای برفی یا مه گرفتگی ساخته شده اند که حتی در روز هم افراد بتوانند وجود خودرو را تشخیص دهند.

به چه علت بعضی از خودرو ها مجهز به چراغ روشنایی در روز هستند؟

تعدادی از خودرو های جدید دارای چراغ هایی هستند که به آنها دی لایت یا روشنایی در روز گفته میشود. این چراغ ها به محض روشن شدن خودرو روشن میشوند و تا خاموش شدن خودرو خاموش نخواهند شد.

در این مقاله ما شما را بیشتر با این چراغ ها و دلایل وجودش آشنا میکنیم.

 

دلایل وجود چراغ های روشنایی در روز

این نوع چراغ ها در اکثر ماشین ها در قسمت جلوی ماشین قرار میگیرن و نوع آنها زنون است که برای اولین بار در کشور های سردسیر و کشور هایی که اغلب برفی هستند و مه آلودگی در آنان شدید است مثل کانادا و نروژ ساخته شد.این چراغ ها به این علت ساخته شد که در این کشور ها عابران پیاده متوجه حضور خودرو بشوند و از تصادفات رانندگی کاسته شود.

 

دلیل استفاده از چراغ روشنایی روز چیست؟

دلیل های وجود چراغ روشنای در روز

این نوع از چراغ ها همانطور که گفتیم برای قابل رویت بودن خودرو ها در زمانی که هوا مه گرفه و برفی است و نور کافی برای دیده شدن خودرو وجود ندارد ساخته شدند. بر اساس نوشته های تاریخی استفاده از این نوع چراغ ها برای مدتی در آمریکا ممنوع شده بود.

اما در سال 1990 میلادی  کارخانه ای به نام جنرال موتورز برای تمام خودرو های خود از این چراغ استفاده کرد که باعث شد مردم اروپا هم طرفدار این نوع چراغ بشوند.

این چراغ ها که زمانی استفاده از آنها در امریکا ممنوع شده بود 21 سال بعد یعنی از سال 2011 و پس از آن تبدیل به یک استاندارد جهانی شد و پس از آن تمامی خودرو های ساخته شده ملزوم به استفاده از این محصول در خودرو های ساخته شده ی خود شدند.

 

چرا چراغ های روشنایی در روز ساخته شدند؟

انتقاد های وارده بر چراغ های روشنایی در روز

افرادی به این عقیده دارند که چراغ های روشنایی در روز برای همه ی کشور ها استفاده ندارد و فقط در کشورهای بسیار سرد مثل فنلاند و سوئد و...کاربرد دارند که از روشنایی روز سهمی ندارند .

همچنین بعضی از متخصصان عقیده دارند که به این علت که چراغ های روشنایی در روز نور بیشتری نسبت به چراغ های معمولی دارند وقتی در قسمت بالای سپر نصب شوند امکان دارد دید راننده را کم کند.

 

از چراغ های روشنایی در روز چه میدانید؟

کاربرد استفاده از چراغ های روشنایی در خودرو

 

همانطور که قبل تر گفتیم ای نوع از چراغ ها برای توجه عابران پیاده یا ماشین های دیگر به کار میرود و از همین رو وجود آن در خودرو ها واجب است.

در کشور آمریکا که برای رانندگان و عبور و مرور شرایط بسیار خاص و سختی دارد. حتی خود کشور آمریکا کارخانه های ماشین سازی گسترده و زیادی دارد برای شهروندانی که خودرو آنها دارای چراغ روشنایی در روز است امکانات خاصی را در نظر گرفته است. از جمله خدمات این کشور این است که کسانی که خودرو انها مجهز به این چراغ روشنایی در روز است میتوانند هزینه ی بیمه ی کمتری پرداخت کنند.

از همین رو امروزه تمام کارخانه های ماشین سازی تاکید زیادی بر مجهز کردن خودرو هار خود به این سیستم هستند.

 

کاربرد پراغ روشنایی در روز یا دی لایت

حتما شما هم چه هنگام راندگی یا حتی زمانی که از خیابان عبور میکنید توجهتان به نور چراغ برخی ماشین ها جلب شده است.

چراغی که ما از مسافت دورتر خوب آن را میتوانیم ببینیم. در واقع هدف استفاده از این چراغ ها همین است همین که از فاصله ذورتر، در هوای برفبو در هوای مه آلود دیده شود و مانع از اتفاقات ناگوار و تصادفات جاده ای شود.

 پس اکر  تاکنون خودروی خود را به این سیستم مجهر نکرده اید سریعا اقدام کنید و از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید.

       


خدمات تعمیر خودرو و تعویض لاستیک در محل




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.