هنگام داغ کردن موتور یا بالا رفتن آمپر چه کنیم؟

هنگام داغ کردن موتور یا بالا رفتن آمپر چه کنیم؟

 

# مطالب آموزشی آسایش گستر

 

اگر آمپر ماشین بالا رفت چه کنیم؟؟؟
گاهی به هنگام رانندگی متوجه میشوید که آمپر ماشین تان بالا رفته و گاهی ممکن است این اتفاق همراه با دودی که از کاپوت خارج میشود اتفاق بیوفتد.بیشتر در فصل تابستان که هوا گرم است این مشکل پیش می آید، ما اینجا به شما دلیل بالا رفتن آمپر آب و اقدامات لازم برای مواجهه با این اتفاق را میگوییم.

بیشترین دلایل بالا رفتن آمپر ماشین و داغ کردن موتور:
1.درست عمل نکردن رادیاتور
2.ایراد ترموستات
3. درست عمل نکردن واتر پمپ
4.فن رادیاتور
5.سفت بودن سوپاپ ها
6:مسدود شدن خروجی اگزوز
7.کثیف بودن بسیار زیاد اگزوز
8.پایین بودن سطح و کیفیت روغن موتور
9. تنظیم نبودن موتور


بالا رفتن آمپر ماشین به چه علت است؟؟
دمای نرمال کار کرد موتور را مشخص کنید:
در صورتی که سیستم خنک کننده ی موتور خراب باشد حرارت حاصل از احتراق موتور انتقال پیدا نمیکند و اجزای داخلی موتور اسیب میبیند.
برای فهمیدن دمای نرمال موتور ابتدا ماشین را روشن کنید بدون اینکه کولر ماشین روشن باشد و سپس از ماشین پیاده شوید و به فن ماشین دقت کنید، زمانی که فن ها شروع به چرخیدن کردند سریع به داخل ماشین برگردید ومکان عقربه ی دمای ماشین را حفظ کنید و زمانی که فن ها خاموش شدند نیز مکان عقربه دما سنج را نگاه کنید
معمولا در مسیرهای سراشیبی آمپر آب کمی پایین تر از حد معمول و در سربالایی کمی کمتر از معمول باشد که مشکلی به وجود نمی اورد.
چگونه از جوش آوردن ماشین جلو گیری کنیم؟؟
در زمان رانندگی همیشه باید حواسمان به آمپر ماشین باشد که اگر ناگهان آمپر از حد معمول بالاتر رفت بتوانیم از جوش اوردن جلوگیری کنیم.

اگر آمپرآب ازحالت معمول بالاتر رفت و برنگشت چه کنیم؟
اولین کاری که باید انجام بدهیم ماشین را نگه داریم و در کاپوت را باز کنید.به خاطر داشته باشید که هیچ گاه درب رادیاتور را باز نکنید چون فشار موتور بالاست و ممکن است اب بپاشد و باعث سوخنگی شود.
دومین کاری که باید انجام دهیم این است که فن ها را بررسی کنید و ببینید که آیا درست کار میکنند یا نه. اگر کار نمیکردند باید کولر ماشین را روی دور تند روشن کنید تافن ها با دور زیاد کار کنند.
اگر همچنان فن ها کار نکرند باید ماشین را خاموش کنید و مقداری اب روی فن ها بریزید تا کم کم خنک شوند.اب باید روی پره های رادیاتور ریخته شود و به هیچ عنوان نباید مستقیم ابی روی موتور ماشین ریخته شود چون دمای موتور بسیار بالاست و مکن است بعضی از قطعات اسیب ببینند.
اگر ماشینی دارید که فن هایش توسط موتور و به حالت مکانیکی کار میکند و در ترافیک ماشینتان جوش آورد برای خنک شدن موتور باید گاز دهید و دور موتور را به 2000 برسانید تا فن ها شروع به کار کنند.
یکی دیگر از دلایلی که ممکن است موجب از کار افتادن فن ها بشود خرابی سنسور دمای آب یا رله فن هاست.
سومین کار در صورتی است که فن ها کار میکنند اما دمای موتور هنوز بالاست، این حالت نشان دهنده ی نبودن آب در سیستم است.برای حل این مشکل باید موتور ماشین خاموش شود و بعد چند باربه طور متوالی استارت های کوتاه زده شود {تک استارت}. این کار باعث میشود که رینگ پیستون به دیواره ی سیلندر نچسبد.
بعد از انجام این کار که موتور خنک شد در رادیاتور را باز میکنیم و درونش آب میریزیم. گاهی ممکن است که رادیاتور یا سیستم خنک کننده مشکل داشته باشد و دچار نشتی شده باشدکه باید آن را عیب یابی و تعمیر کرد.

چهارم اینکه اگر با انجام همه ی حالت های بالا مشکل حل نشد چند حالت پیش می آید:
1. وجود هوا در سیستم
در صورتی که در سیستم خنک کننده هوا باشد به دلیل جلوگیری از گردش آب دما بالا میرود.در این حالت باید موتور ماشین را خاموش کنید و مجددا تک استارت های متوالی بزنید به صورتی که ماشین روشن نشود و پیستون ها بالا و پایین شود. این کار باعث میشود که رینگ پیستون به سیلندر نچسبد.پس از این کار موتور باید توسط یک مکانیک بررسی شود.

2.قفل کردن ترموستات
برای فهمیدن این موضوع بایدکاپوت ماشین را بالا بزنید سپس دستتان را نزدیک ترموستات ببرید، اگر گرمایی حس نکردید ترموستات را لمس کنید، اگر ترموستات سرد باشد و آمپر موتور همچنان بالا بود نشان دهنده ی این است که ترموستات قفل شده است.
برای حل این مشکل ابتدا ماشین را خاموش کنید و صبر کنید تا آمپر پایین بیاید سپس ترموستات را عوض کنید
از دلایل خراب شدن ترموستات تعویض نکردن به موقع و جرم گرفتن سیستم است.



خدمات تعمیر خودرو و تعویض لاستیک در محل




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.