آموزش “تعویض لاستیک ماشین” به روش ساده

 آموزش “تعویض لاستیک ماشین” به روش ساده

# مطالب آموزشی آسایش گستر

 

مهارت تعویض لاستیک خودرو

زمانی که شما از خودرو برای جابجایی استفاده می کنید، امکان بروز هر نوع مشکلی برای ماشین و اتومبیل شما وجود دارد و شما باید آمادگی برخورد و حل آن ها را داشته باشید. یکی از مشکلات رایج و زیادی که برای خودرو اتفاق می افتد، پنچر شدن و خالی شدن باد لاستیک هاست که برای مقابله با چنین شرایطی و حل این مشکل شما باید لاستیک زاپاس و ابزارهای اولیه و مورد نیاز را به همراه داشته باشید و مهمتر از همه باید مهارت اولیه در تعویض لاستیک خودرو را هم داشته باشید و بتوانید به تنهایی لاستیک خودرو را تعویض کنید.

بنابر این یکی از ملزومات رانندگی و استفاده از اتومبیل، داشتن مهارت تعویض لاستیک خورد است که اگر در منطقه ای دور افتاده و یا در زمان بدی دچار مشکل شدید، بتوانید لاستیک ها را به تنهایی تعویض کنید. از این رو، به دلیل اهمیت بالای این مورد، در این بخش از مهارت های نگهداری خودرو آسایش گستر سعی شده تا نحوه تعویض لاستیک ماشین آموزش داده شود.

 توجه : نکته مهمی که وجود دارد این است که در زمانی که دچار پنچری لاستیک شدید بتوانید آرامش خودتان را حفظ کنید و بدون استرس و نگرانی تعویض لاستیک را انجام دهید

 

چگونگی تعویض لاستیک خودرو ونکات مهم آن

 

1.تعین محل مناسب برای توقف و تعویض لاستیک

تعویض تایر ماشین

 

پنچر شدن لاستیک های خودرو در هر شرایط و هر مکانی امکان پذیر است و ممکن است لاستیک خودرو شما در یک مسیر پر تردد و شلوغ و یا در سرازیری و هر جای دیگر پنچر شود. در کل و در هر شرایطی، شما نیاز دارید برای پنچرگیری لاستیک ماشین، جای مناسبی داشته باشید و بدون هر گون استرس و نگرانی و یا عجله، پنچرگیری لاستیک را با خیال راحت انجام دهید.

 


 

2.خارج کردن لاستیک زاپاس و یدکی

 آموزش تعویض تایر ماشین

 

مکان لاستیک زاپاس و یدکی در ماشین های مختلف متفاوت بوده ولی پیدا کردن آن کار سختی نیست و معمولا همه افراد از مکان لاستیک زاپاس خودرو خود مطلع هستند. به طور معمول در خودروهای شاسی بلند، لاستیک زاپاس روی درب پشتی خودرو قرار دارد. در برخی خودروها، لاستیک یدکی، زیر خودرو قرار داده شده و توسط یک اهرم نگه داشته شده که برای خارج کردن آن فقط نیاز به باز کردن یک پیچ می باشد و در اکثر خودروها هم، تایر یدکی در کف صندوق عقب ماشین قرار داده شده که با برداشتن کفی جعبه عقب قابل رویت است و به راحتی می توان آن را خارج کرد.


 

  1. باز کردن پیچ های لاستیک

بعد از خارج کردن لاستیک زاپاس، کاری که باید انجام داد باز کردن و شل کردن پیچ های لاستیک پنچر شده روی کار است و باید با آچار چرخ پیچ های لاستیک بسته شده را تا می توان شل کرد ولی به طور کامل باز نشود زیرا برای جک گذاشتن و بالا بردن خودرو به مشکل خواهید خورد. اشتباهی که خیلی از افراد انجام می دهند این است که قبل از باز کردن پیچ ها، ابتدا جک را زیر خودرو می گذارند و خودرو را بالا می برند، در چنین شرایطی امکان باز کردن پیچ ها وجود ندارد.

اشتباهی که ممکن است به دلیل عجله و هول شدگی ما رخ دهد، این است که ابتدا جک را زیر اتومبیل می گذاریم و سپس با استفاده از آن می خواهیم تایر اتومبیل را در ارتفاع باز کنیم! عجله نکنید! اولین کاری که باید انجام دهید این است که پیچ های مخصوص تایر را با استفاده از آچار مخصوص باز کنید.

 

چگونه تایر ماشین را عوض کنیم 


 

 4.جک زدن ماشین

طریقه تعویض لاستیک ماشین

 مرحله بهد از باز کردن پیچ ها، جک زدن و بالا بردن خودرو است. برای این مرحله ابتدا جک و اهرم همراه آن را از جعبه عقب پیدا کرده و بیرون می آورید و سپس جک را در زیر خودرو و محل مناسبی که برای قرار دادن جک تعبیه شده است قرار می دهید و سپس اهرم جک را به جک وصل کرده و میچرخانید تا ماشین بالا برود. وقتی که خودرو به ارتفاع مناسب رسید پیچ های لاستیک را بطور کامل باز کرده و لاستیک را از محل نصب خارج می کنید.


 5.تعویض لاستیک با تایر زاپاس


روش تعویض لاستیک ماشین

در نهایت بعد از خارج کردن لاستیک پنچر، لاستیک زاپاس را جایگزین کرده و پیچ های باز شده را روی آن می بندید. باید دقت داشته باشید که لاستیک به درستی در جای خودش قرار بگیرد و سوراخ های مربوط به پیچ ها روی هم بیفتد و همچنین نیاز نیست که به طور کامل و محکم پیچ ها سفت شوند، تا جایی که امکان دارد پیچ ها را مکم کنید و بعد از پایین آمدن خودرو و خارج کردن جک، با آچار چرخ، پیچ ها را محکم کنید.

 

نکته : یعد از تعویض لاستیک و قرار دادن لاستیک زاپاس به جای لاستیک پنچر، در اولین فرصت به پنچرگیری لاستیک پنچر شده و یا تهیه لاستیک زاپاس اقدام کنید.

 


خدمات تعمیر خودرو و تعویض لاستیک در محل




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.