زمان تعویض روغن خودرو

چه علائمی نشاندهنده زمان تعویض روغن است

# مطالب آموزشی آسایش گستر

 

روغن موتور خودرو یکی ازملزومات اساسی اتومبیل است که مانند خون در موتور جریان دارد و باعث نرم کار کردن و صدای کم مواور می شود و نیاز هست که به موقع تعویض گردد و زمانی که روغن فرسوده شد حتما آن را از موتور خارج کرد.

علائم نشان دهنده نیاز به تعویض روغن

همانطور که گفته شد یکی از اثرات تعویض روغن، کاهش صدا و بهتر کار کردن موتور است که باعث میشه خودرو راحت تر حرکت کند. بنابر این، صدای زیاد موتور و سخت حرکت کردن خودرو علامت نیاز اتومبیل به تعویض روغن و زمان مناسب برا تعویض روغن می باشد.

وقتی که روغن کثیف داخل موتور باشد، در هنگام شروع حرکت، خودرو صدای خشن و بد و صدایی شبیه به صدای قطار می دهد و باعث می شود موتور مقدار بیشتری روغن مکش کند که باعث افزایش دمای موتور و بد و سخت کار کردن موتور خودرو می شود.

در ادامه دیگر علائم نشان دهنده نیاز خودرو به تعویض روغن را بیان خواهیم کرد.

نحوه تشخیص زمان مناسب و علائم نیاز خودرو به تعویض روغن ماشین

 - سفت شدن دنده چرخ خودرو:

یکی از علائم نیاز اتومبیل به تعویض روغن، افزایش لرزش در موتور است که دلیل آن سفت شدن دنده چرخ و افزایش اصطکاک بین سیلندر و پیستون و رینگ ها می باشد.

 

کاهش شتاب اتومبیل:

روغنی که مدت زمان زیادی در موتور باشد و وقتش گذشته باشد، چربی خود را از دست می دهد و آبکب تر یا شل تر می شود، این مسئله باعث می شود که چربی مناسب به قطعات موتور نرسد و در زمان شروع حرکت ، موتور سخت تر کار کند و در نتیجه سرعت اولیه و شتاب گیری کاهش پیدا کند و قدرت موتور به شدت کاهش میابد.

 

ایجاد صدای ضربه ای در موتور خودرو:

ایجاد شدن صدای ضربه ای درون موتور خودرو، نشان دهنده این است که مدت بسیاری از زمان تعویض روغن گذشته و عدم توجه به زمان درست تعویض روغن سبب این اتفاق شده است. ایجاد شدن این ضربات در موتور می تواند آسیب های جدی به موتور و چرخ دنده وارد کند و دیگر تعویض روغن هم باعث بهبود در صدای موتور نمی شود و وقتی به این مرحله می رسید معمولا نیاز به تعمیر اساسی موتور خودرو خواهید داشت.

 

زمان روشن شدن چراغ روغن یا فشار روغن، چه کار کنیم؟

روشن شدن چراغ فشار روغن به این معناست که فشار روغن افت کرده و مقدار و فشار آن کمتر از حد نرمال است و باید هرچه سریعتر نسبت به آن اقدام کرده و روغن موتور را تعویض کنید. در اصل باید مقدار روغن افزایش یابد، اما ادغام روغن نو با روغن کارکرده کار مناسبی نمیباشد و روغن جدید هم خراب می شود.

 

 


تعویض روغن در محل




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.