مسجد نصیرالملک

بدون شک یکی از زیباترین و جذاب ترین اماکن گردشگری شیراز و ایران مسجد نصیرالملک است که در این مسجد، هنر، معماری، مذهب، سنت و زیبایی همگی در یک مکان به تصویر کشیده شده است و چشم هر گردشگر و بیننده ای را به خودش جلب کرده و هنر معماری ایرانی را به نمایش می گذارد. معماری و کاشی کاری بسیار زیبا به همراه استفاده از شیشه های مشبک رنگی متنوع و انعکاس رنگ های زیبا به درون مسجد باعث شده که مسجد نصیرالملک یکی از جذاب ترین اماکن گردشگری و تاریخی کشورمان به شمار بیاید.

مسجد نصیرالملک شیراز - Nasir al-Mulk Mosque 

بنای این مسجد در سال 1293 و به دستور میرزا حسن علی خان حاکم وقت شیراز که به نصیرالملک شهره بود، شروع شد و ساخت آن با همکاری دو تن از بهترین معماران وقت ایران میرزا رضا کاشی گر و حاج محمد حسن معمار، انجام شد و طی 12 سال مسجد نصیرالملک بنا شد و در سال 1304 پنجره های مشبک و رنگی با طراحی های بسیار زیبا توسط حاج میرزا آیت طراحی و بجای پنجره های معمولی مسجد قرار داده شد و این تغیر، مسجد نصیرالملک را از دیگر مساجد متمایز کرد.

 نصیرالملک مسجد

 

علاوه بر وجود شیشه های رنگی و وجود رنگ صورتی در این شیشه ها، در کاشی کاری فوق العاده این مسجد هم از رنگ صورتی به وفور استفاده شده که در معماری ایرانی و ساخت مساجد بی سابق بوده است و وجود این رنگ های صورتی زیبا در مسجد نصیرالملک سبب شده که این مسجد بعنوان مسجد صورتی ایران در بین گردشگران خارجی شهره شود.

 

مسجد نصیرالملک در خیابان لطفعلی خان زند و در نزدیکی باغ نارنجستان قوام و خانه زینت الملوک و همچنین بازار وکیل قرار دارد که می توان همگی این اماکن گردشگری را با هم 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.