راه های مراقبت از لپ تاپ

امروزه اکثر افرادی که برای انجام کارهای خود نیاز به اینترنت و کامپیوتر دارند ملزم به داشتن یک کامپیوتر همراه یا لپ تاپ هستند تا بتوانند در هر زمان و مکانی کار های خود را انجام دهند و مثل سابق انجام کارها محدود به خانه یا محل کار نباشد.

اما استفاده از لپ تاپ مثل تمامی وسایل الکتریکی دیگر نیاز به اصول خاصی دارد که در صورت رعایت نکردن این اصول و نکات ممکن است به لپ تاپ آسیب وارد شود و مجبور به پرداخت هزینه های بسیار برای تعمیرات آن شوید. ما در این مطلب به تعدادی از نکات و اصول استفاده از لپ تاپ میپردازیم که با رعایت کردن آنها میتوانید طول عمر کامپیوتر شخصی خود را افزایش دهید.

مراقبت و نگهداری از لپ تاپ به صورت کلی به دو دسته تقسیم میشود؛ نگهداری از بخش سخت افزاری لپ تاپ و نگهداری و مراقبت از بخش نرم افزاری لپ تاپ که به صورت مختصر درباره هر کدام توضیحاتی خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نگهداری های سخت افزاری

نحوه قرار دادن لپ تاپ

در هنگام استفاده از لپ تاپ بهترین حالت قرار گیری این است که دستگاه را روی میز و مکان صاف قرار دهید و اگر امکان تهیه میزهای مخصوص لپ تاپ که دارای فن خنک کننده هستند برایتان وجود دارد بهترین مکان قرار دادن لپ تاپ روی این میز ها میباشد. نکته ی دیگر در رابطه با محل قرار گیری لپ تاپ که باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا جای ممکن لپ تاپ را روی فرش،پتو و یا لباس هایی که پرز دارند قرار ندهید، این کار در طولانی مدت باعث نفوذ پرز ها به درون فن لپ تاپ و در نتیجه خرابی فن دستگاه خواهد شد.

خاموشی لپ تاپ به دلیل سرد و گرم شدن

از نکات دیگری که در استفاده از لپ تاپ باید آن را رعایت کنید این است که هنگام استفاده از لپ تاپ دمای اطراف شما متعادل باشد و در مکان های خیلی گرم و یا خیلی سرد از دستگاه استفاده نکنید. این کار موجب آسیب رسیدن به لپ تاپ شما خواهد شد.

کیبورد و تاچ  پد

 در صورتی که کار شما به طوریست که نیاز به استفاده ی مداوم از کیبورد و تاچ پد لپ تاپ دارد بهترین کار این است که از موس . کیبورد های اکسترنال استفاده کنید به این دلیل که در صورت استفاده ی زیاد از کیبورد و تاچ پد لپ تاپ این دو قسمت ممکن است آسیب ببیند و هزینه های تعمیر این قسمت ها در لپ تاپ بسیار بالاست.

لولای لپ تاپ       

در صورت استفاده ی نادرست از لپ تاپ امکان شکستگی در قسمت درب لپ تاپ بسیار زیاد خواهد بود. سعی کنید در طول روز در صورت امکان دفعات باز و بسته شدن لپ تاپ را کم کنید و اگر جای خاصی برای قرار دادن لپ تاپ دارید که همانجا از آن استفاده میکنید بهترین کار این است که درب لپ تاپ را باز بگذارید البته در صورتی که دفعات زیادی در طول روز باید از لپ تاپ خود استفده کنید.

سرویس کردن لپ تاپ

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که چند سال از خرید لپ تاپتان میگذرد و هنوز برای سرویس کردن آن اقدامی انجام نداده اید بهتر است در اولین فرصت برای انجام این کار به یک تعمیر کار متخصص مراجعه کنید. یکی از مواردی که حتما بعد از گذشت مدتی برای سرویس و تعویض آن اقدام کرد خمیر سیلیکون سی پی یو میباشد که بعد از گذشت مدتی کارایی خود را از دست میدهد و باید برای تعویض آن حتما اقدام شود. کار این خمیر خنک کردن سی پی یو میباشد.

مراقبت های نرم افزاری

خاموش کردن لپ تاپ

بهترین روش برای خاموش کردن لپ تاپ خاموش کردن با استفاده از ویندوز میباشد. در این حالت سیستم به طور خودکار تمامی برنامه ها را خواهد بست و بعد به خاموش کردن سیستم میپردازد اما در صورت خاموش کردن سیستم با دکمه ی پاور  ممکن است در طولانی مدت پاور سیستم شما با مشکل روبرو شود.

نرم افزار های اورجینال

یکی از مواردی که در سلامت قسمت نرم افزاری لپ تاپ نقش به سزایی دارد استفاده از نرم افزار های اورجینال و با کیفیت میباشد. یکی از مهمترین نرم افزار هایی که بر روی هر سیستمی باید وجود داشته باشد یک آنتی ویروس قوی و با کیفیت میباشد.

استفاده از حالت خواب

در صورتی که شما در طول روز تعداد دفعات زیادی باید به لپ تاپ خود سر بزنید بهترین کار قرار دادن لپ تاپ در حالت اسلیپ یا خواب میباشد. این کار برای استفاده از لپ تاپ در بازه های زمانی کوتاه مناسب میباشد. خاموش و روشن کردن لپ تاپ در بازه ی زمانی کوتاه میتواند به پاور دستگاه آسیب وارد کند به همین دلیل قرار دادن دستگاه در حالت خواب کار درست تری است.

امیدواریم با رعایت نکات گفته شده به سلامت لپ تاپ های شما کمک کرده باشیم.

 

  





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.