چه نوع بخار شویی بخریم؟

  چه نوع بخار شویی بخریم؟
یکی از دستگاه هایی که میتواند به شما در انجام دادن کار های خانه کمک کند دستگاه های بخارشوی هستند. با استفاده از این دستگاه شما قادر به تمیز کردن جاهای مختلف در منزل خود میشوید.طرز کار این دستگاه شست و شو با بخار و مکش زیاد است که با استفاده از سری های مختلف این امکان را ایجاد میکند که با آن جاهای مختلف را تمیز کرد. مبلمان، موکت و فرش، شیشه، سرامیک و سطح هایی از این قبیل با استفاده از بخار شوی قابل تمیز شدن هستند.
یکی از مزیت هایی که که استفاده از این دستگاه دارد این است که برای تمیز کردن سطوح با این دستگاه دیگر نیازی به شوینده های شیمیایی نخواهید داشت و همچنین کاربرد بسیار این دستگاه برای تمیز کردن سطوح مختلف آن را به یک دستگاه کاربردی تبدیل کرده است.
در حال حاظر مدل های مختلفی از این دستگاه ها در بازار موجود میباشد که دارای کیفیت و قیمت های مختلفی هستند که شما میتوانید با توجه به نیاز و بودجه خود آنها را تهیه کنید.انواع مدل های این دستگاه را به نام های بخارشوی دستی، بخار شوی مکش دار،تی بخار و بخارشوی چند منظوره میشناسند.
در این مطلب سعی داریم که شما را با انواع بخار شوی ها و کاربرد و مزیت و معایب آنها آشنا کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید یک بخارشوی را دارید با ما همراه باشید.
تی بخار شوی
این نوع از بخارشوی ها همانطور که از اسمشان پیداست ساختاری شبیه به طی دارند. در این نوع از بخار شوی سری و دسته به شکل تی به بدنه اصلی وصل است و شکلی شبیه به جاروبرقی دارد. این بخار شوی ها معمولا دارای دونوع برقی و شارژی میباشند که نوع برقی آن باید حتما به برق وصل شود و فقط در مکان هایی که برق باشد قابل استفاده است اما مدل شارژی آن برای مکان هایی خارج از خانه که برق نباشد نیز قابل استفاده است. این نوع از بخارشوی ها فقط برای شست و شوی سطح هایی از جنس سنگ و سرامیک و پارکت قابل استفاده هستند و از آنها نمیتوان برای تمیز کردن فرش و موکت استفاده کرد.
پس اگر نیاز شما به بخارشوی فقط برای تمیز کردن سطوح سنگی و سرامیکی و یا پارکت است تی بخارشوی برای شما انتخاب مناسبی است.

 

بخار شوی دستی
این مدل از بخارشوی سایز کوچکی دارد و معمولا برای تمیز کردن مکان های کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.در این مدل به دلیل کوچک بودن مخزن آب نمیتوان مساحت های زیاد مثل سرامیک ها و کفپوش هارا با آن تمیز کرد. این مدل از بخار شوی ها معمولا دارای سری های مختلف هستند پس هنگام خرید بخارشوی دستی حتما به قطعات جانبی آن دقت اشته باشید. کاربرد این مدل از بخارشوی برای تمیز کردن مبلمان،شیشه،در، سینک، اجاق گاز، سرویس بهداشتی و نقاط کوچک میتوان استفاده کرد.
بخارشوی چند کاره
این مدل از بخار شوی ها کاربرد های خیلی بیشتری دارد و با خرید آن شما صاحب تمامی مدل های بخارشوی میشوید! سری ها و تجهیزاتی که این مدل بخارشوی به همراه دارد یک پکیج کامل از تمامی مدل های بخارشوی میباشد.برای تمیز کردن پارکت و سرامیک دارای یک سری شبیه به تی میباشد که کاملا کفپوش ها را تمیز میکند همچنین برای مساحت های کوچکتر مثل شیشه ها و اجاق گاز دارای یک سری کوچکتر است که توسط آن قسمت های کوچک را تمیز میکند.
از آنجایی که این نوع بخارشوی دارای سایز بزرگتر و ظرفیت آب بیشتری نسبت به دومدل دیگر است طبیعاتا به زمان بیشتری برای گرم کردن آب و تولید بخار نیاز دارد. رددکنار این ایراد کوچک دارای مزایا و آپشن های بسیار زیادی است که انجام دادن کارها رابسیار راحت میکند. از مزایای این مدل میتوان به قابلیت تنظیم ارتفاع دسته، قابلیت تنظیم فشار بخار برای سطوح مختلف و توانایی تمیز کردن تمامی سطوح منزل اشاره کرد.
با توجه به قابلیت های بسیار زیاد این مدل از بخارشوی این مساله که دستگاه قیمت بالاتری نسبت به مدل های دیگر داشته باشد کاملا طبیعی است، با خرید این مدل بخارشوی انگار که تمامی مدل ها را یکجا در کنارهم دارید.

 

بخار شوی مکش دار
طرز کار این دستگاه کمی با مدل های دیگر تفاوت دارد؛ این دستگاه از دو بخش تشکیل شده است و دارای دو مخزن آب میباشد که هر یک از این مخزن ها کاربرد متفاوتی دارند. یکی از این مخزن های آب گرم شده و به بخار برای شست و شو تبدیل میشود و مخزن دیگر جاییست که دستگاه با استفاده از مکش قوی آب کثیف روی سطوح را به داخل خود مکش میکند. به این ترتیب بعد از شستو شوی سطوح با این دستگاه دیگر نیازی به خشک کردن سطح نمیباشد زیرا این دستگاه خود عمل خشک کرن سطح را نیز انجام میدهد.

با توجه به مطالب گفته شده و با دقت به نیاز ها و میزان هزینه ای که قادر به پرداخت آن هستید میتوانید یکی از مدل های بخارشوی را تهیه کنید. ابته به یادداشته باشید که همیشه برند های معتبر گزینه ی بهتری برای خرید هستند.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.