بهترین روش برای تمیز کردن آینه

بهترین روش برای تمیز کردن آینه

 

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز


امروزه استفاده از آیینه در خانه ها مثل گذشته ها فقط محدود به حمام و اتاق خواب نیست؛ بلکه استفاده از آیینه در دکوراسیون داخلی خانه ها و ساختمان های جدید باعث لوکس شدن دکوراسیون آنها میشود.
آیینه در دکوراسیون داخلی میتواند به شکل های متفاوتی استفاده شود، آینه های قدی که به دیوار تکیه داده میشوند، آیینه و کنسول، آیینه هایی که به صورت پازلی روی دیوار قرار میگیرند و... . جدیدا وسایلی مثل میز تلویزیون، میز عسلی و کنسول های آینه ای بسیار ترند شده اند و در بسیاری از منازل میتوان این لوازم شیک و لوکس را دید. اما مساله ای که در رابطه با استفاده از این وسایل وجود دارد تمیز کردن و تمیز ماندن این لوازم آینه ای است. اگر شما هم در خانه از وسایل آینه ای استفاده میکنید و دوست دارید همیشه آینه هایی تمیز و براق داشته باشید پیشنهاد میکنیم که با ما در این مطلب همراه باشید.

پیشینه استفاده ازآینه
استفاده از آیینه در بسیاری از تمدن های چند هزارساله تا به امروز وجود داشته است، قدیمی ترین تمدنی که استفاده از آینه در آن کشف شده است بازمیگردد به 6000 سال قبل از میلاد مسیح که در آناتولی ترکیه کشف شده است.
استفاده از آینه در تمدن باستان ایران به دوران هخانشیان بازمیگردد که با سیقل دادن نوعی سنگ و فلز چیزی به شفافیت آینه درست میکردند.این آثار به جا مانده در تخت جمشید و تالاری معروف به تالار آینه یافت شده است.
تا سال ها بعد از آن دوران همچنان تمدن ها با استفاده از فلزات شیئی شبیه به آینه میساختند تا در سده 12 میلادی که کم کم استفاده از شیشه وورقه هایی از جنس سرب مرسوم شد. اما بعد ها که انسان ها به خاصیت سمی بودن سرب پی بردند به جای استفاده از سرب از جیوه و قلع برای تهیه آینه استفاده کردند.
بهترین روش تمیز کردن آیینه
در حال حاظر بسیاری از افراد برای تمیز کردن آینه ها از دستمال های پارچه ای استفاده میکنند در حالی که هنوز هم استفاده از روزنامه بهترین راه پاک کردن آینه هاست. قبل از رشد تکنولوژی و زمانی که هنوز روزنامه ها بیشتر طرفدار داشت معمولا همیشه در خانه ی همهی ما چند صفحه ای روزنامه وجود داشت و وقتی تبدیل به روزنامه باطله میشد بهترین وسیله برای پاک کردن شیشه و آینه ها بود، اگر از آن دسته از افرادی هستید که هنوز به روزنامه علاقه دارید و پیشنهاد میکنیم روزنامه باطله های خود را دور نندازید و با استفاده از کمی محلول شیشه پاک کن و این روزنامه ها همیشه آینه و شیشه های تمیزی داشته باشید.

اگرشما از آن دسته افرادی هستید که به استفاده از پاک کننده های شیمیایی علاقه ندارید میتوانید با استفاده از چند مواد خانگی یک محلول شیشه پاک کن خانگی دست کنید. برای درست کردن این شیشه پاک کن شما نیاز به یک فنجان الکل، یک فنجان آب و دو قاشق غذا خوری سرکه را با هم مخلوط کنید و تکان دهید که به طور کامل مخلوط شوند. محلول به دست آمده را درون اسپری بریزید و از آن به جای شیشه پاک کن استفاده کنید. با استفاده از این محلول شیشه پاک کن خانگی و روزنامه آینه ها و شیشه هایی براق خواهید داشت.

با بخار کردن آینه حمام چه کنیم؟
تقریبا در تمامی حمام ها هر چه قدر هم فن هواکش به خوبی کار کند باز هم هنگامی که آب گرم به طور مداوم باز باشد آینه بخار میگیرد. برای جلوگیری از این اتفاق ما دو پیشنهاد برای شما داریم. اول اینکه به محض ورود به حمام و قبل از باز کردن آب گرم آینه حمام را خیس کنید و کمی کف صابون یا شامپو را روی آن بمالید، با این کار در طول استحمام شما بخار آب تنها کف صابون را از روی آینه پاک میکند و آینه بخار نمیگیرد.
دومین کاری که میتوانید انجام دهید این است که مقداری خمیر ریش را روی آینه بمالید و چند دقیقه بگذارید بماند و بعد آن را با استفاده از یک حوله پاک کنید، این روش برای مدت طولانی تر باعث جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام میشود.
روش های پاک کردن اساسی آینه ها
و پاک کردن آینه های کدر شده
1.با استفاده از آمونیاک و آب میتوانید یک محلول شیشه پاک کن قوی بسازید که کدری آینه را از بین ببرد. برای این کار باید یک سوم پیمانه آمونیاک را با 3 لیتر آب مخلوط کنید و آن را تکان دهید که آمونیاک کامل در آب حل شود. محلول را در اسپری بریزید و آن را روی آینه اسپری کنید و با اسفنج یا روزنامه آینه را پاک کنید.
2. چند برگ روزنامه را کاملا آغشته به سرکه سفید کنید و چندین بار روی آینه کدر شده بکشید و این کار را تکرار کنید تا آینه کاملا برق بیوفتد و سپس آینه را با یک روزنامه خشک تمیز کنید.
3.میتوانید در یک ظرف 2 پیمانه الکل سفید را با 2 قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی و 2 پیمانه آب خوب مخلوط کنید و یک مایع شیشه پاک کن با کیفیت برای خود بسازید. این مایع را مثل شیشه پاک کن های معمولی روی آینه اسپری کنید و با روزنامه پاک کنید.
4.برای پاک کردن آینه های حمام میتوانید از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید.
5. برای پاک کردن آینه هایی که با مواد آرایشی مثل تافت مو لک شده اند میتوانید کمی شامپو مو را با آب مخلوط کنید و روی لکه ها اسپری کنید و به راحتی لکه ها را از بین ببرید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.