انواع خدمات کار در ارتفاع

انواع خدمات کار در ارتفاع

مطالب آموزشی مرتبط با خدمات ساختمان

مطالب آموزشی آسایش گستر

کار در ارتفاع چیست؟
احتمالا شما هم با دیدن بعضی از ساختمان ها و آسمان خراش ها این سوال برایتان پیش آمده است که برای مثال تمیز کاری ساختمان و انجام نمای این ساختمان ها چگونه انجام میشود؛ انجام این کار ها جزو خدمات کار در ارتفاع میباشد که به روش های مختلفی انجام میشود. از انواع روش های مورد استفاده میتوان به کار در ارتفاع به وسیله ی داربست و روش جدیدتری که امروزه مرسوم شده، به نام کار در ارتفاع با استفاده از طناب راپل اشاره کرد.
در این مطلب سعی میکنیم شما را با این روش جدید بیشتر آشنا کنیم و مزایا و معایب هر کدام از روش های کار در ارتفاع را بررسی کنیم.
با توجه به رشد آپارتمان سازی در شهر های بزرگ قطعا خدمات کار در ارتفاع اهمیت بیشتری پیدا کرده است به همین علت باید سعی شود که در این حوضه با استفاده از راهکار های جدید ایمنی این کار و همچنین سرعت انجام کار ها را بالا برد.

معرفی کار در ارتفاع با طناب راپل
نحوه ی کار در ارتفاع با این روش به این شکل است که یک فرد متخصص با استفاده از طنابی به نام راپل که به پشت بام ساختمان ها متصل شده است آویزان میشوند و کار های مورد نیاز را انجام میدهند.
در حال حاظر استفاده از خدمات داربستی کم کم در حال منسوخ شدن هستند به این دلیل که انجام کار در ارتفاع با داربست هم میزان ایمنی کمتری دارد و همچنین انجام کار ها به این طریق زمان بسیار زیادی خواهد برد. به همین علت در حال حاضر تنها برای مواردی خاص از داربست های فلزی استفاده میکنند.
از مزیت های انجام کار با طناب راپل جابجایی با امنیت بالا و دسترسی راحت تر برای جابجایی است. با این استفاده از این روش هم در هزینه ها و همچنین در زمان انجام کار میتوان صرفه جویی بسیاری داشت.
فرد راپل کار به دلیل انعطاف بالای این طناب قابلیت دسترسی به همه جای ساختمان را خواهد داشت و همین انعطاف زیاد باعث انجام سریع تر تمامی کار ها میشود.
خدمات کار در ارتفاع شامل چه کار هایی میشود؟
کار هایی که در این حوضه انجام میشود شامل موارد زیادی از جمله؛شستن نما یا نماشویی، تنیز کردن سازه ها،پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما،بررسی وضعیت نمای ساختمان، بررسی دودکش ها و برج های خنک کننده،روغن کاری کابل ها، انجام نمای ساختمان،رنگ آمیزی سازه های فلزی در ارتفاع و تمامی موارد این چنینی میشود.
برای انجام کار های در ارتفاع رعایت نکات ایمنی مهمترین اصل میباشد.توجه نکردن به مسائل ایمنی در این کار ممکن است خطرات جبران نا پذیری را در پی داشته باشد، افتادن کارگران و یا افتادن وسایل ساختمانی از ارتفاع به پایین و آسیب رسیدن به خودرو ها یا عابرین پیاده از جمله خطرات این کار است. استفاده از روش هایی مثل نردبان، داربست، تخته الوار و استفاده از طناب راپل مواردی هستند که برای کار در ارتفاع از آنها استفاده میشود و در میان تمامی این موارد استفاده از طناب راپل در صورت انجام حرفه ای و درست این کار کم خطر ترین راه ممکن است.

کار های قابل انجام با طناب راپل
پیچ و رولپلاک نما
در بعضی از ساختمان ها ممکن است با گذشت چند سال از نما، بعضی از سنگ های نما شل شده باشند و امکان کنده شدن آنها وجود داشته باشد، در این موارد افراد متخصص میتوانند با استفاده از طناب راپل سنگ های نما را با پیچ و رولپلاک های مخصوص این کار سر جای خود محکم میکنند و از آسیب دیدن نمای ساختمان جلوگیری میکنند.
نصب شیشه
در ساختمان های مرتفع که نمای آنها شیشه میباشد ممکن است گاهی شیشه ها دچار شکستگی شوند و این امر موجب بد شدن نما و ظاهر ساختمان خواهد شد، همچنین ممکن است این شکستگی هم برای افراد ساکن ساختمان و هم رهگذران خطرناک باشد. برای حل این مشکل بهترین راه کمک گرفتن از افراد ماهر در کار با طناب راپل میباشد.

نور پردازی ساختمان های مرتفع
امروزه استفاده از نور پردازی در نمای ساختمان ها بسیار مرسوم شده است، به خصوص در ساختمان های تجاری و لوکس اجرای نور پردازی در نمای ساختمان زیبایی این ساختمان ها را در شب چندین برابر میکند و این زیبایی میتواند در بالا رفتن قیمت ساختمان بسیار موثر باشد.این کار باید توسط افراد متخصص طراحی و اجرا شود.
نصب برچسب  uv
برای ساختمان هایی که دارای نمای شیشه ای هستند و در تمام طول روزدر معرض اشعه خورشید میباشند از برچسب هایی استفاده میشود که مانع ورود اشعه های مضر خورشید به داخل شوند. این برچسب ها که به  uv معروف هستند توسط افراد متخصص این کار و راپل کاران بر روی شیشه های ساختمان ها نصب میشود.

شرکت آسایش گستر باداشتن تیمی حرفه ای در زمینه ی کار در ارتفاع،آماده ی خدمت رسانی در تمامی زمینه های کار در ارتفاع به همشهریان عزیز میباشد.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.