آبگرمکن مخزن دار بخریم یا بدون مخزن

آبگرمکن مخزن دار بخریم یا بدون مخزن
احتمالا شما هم هنگام خرید آبگرمکن با این سوال مواجه شده اید که آبگرمکن مخزن دار میخواهید یا بدون مخزن؟ با توجه به نوع نیاز شما هر یک از این مدل ها میتواند برای شما مناسب باشد. ما در این مطلب سعی داریم که مزایا و معایب هر یک از این آبگرمکن ها به شما توضیح دهیم.
با مطالعه ی این مطلب انتخاب آبگرمکن مناسب با توجه به نیازهای شما راحت تر خواهد بود. پس با ما همراه باشید.
آبگرمکن مخزن دار
این دسته از آبگرمکن ها دارای مخزنی در درون خود هستند که آب گرم در این مخزن ذخیره میشود. این آب توسط شعله یا المنت با توجه به برقی یا گازی بودن آبگرمکن همیشه گرم میماند و در صورت استفاده شدن آب گرم سریعا مخزن مجدد پر میشود و با حرارت آب گرم میشود. به این صورت در آبگرمکن های مخزن دار تقریبا همیشه آب گرم وجود دارد.
در این نوع از بخاری ها دمای آب موجود در مخزن با استفاده از شیر کنترل فشار و ترموستات همیشه ثابت میماند تا هنگام نیاز آب گرم همواره وجود داشته باشد.
در صورت استفاده از آب گرم، آب گرم موجود در مخزن خالی میشود و آب سرد از لوله کشی ها وارد مخزن آبگرمکن میشود و آّگرمکن آب سرد را گرم میکند و تا زمان باز بودن شیر آب گرم این روند ادامه خواهد داشت تا زمانی که شیر آب گرم بسته شود و مخزن پر از آب گرم شود.

 

چرا آبگرمکن مخزن دار؟
معمولا هزینه های نصب آبگرمکن های مخزن دار کمتر میباشد و بسیاری از افراد بدون توجه به نوع نیاز خود و بدون دقت به جزئیات محصول اقدام به خرید آبگرمکن مخزن دار میکنند. این در حالیست که این نوع از آبگرمکن ها به دلیل اینکه باید هر لحظه آب موجود در مخزن را گرم نگه دارند میزان انرژی بیشتری مصرف میکنند. آبگرم کن های مخزن دار در دو نوع گازی و برقی در بازار موجود است که با توجه به امکانات و دسترسی شما به هر کدام از این انرژی ها میتوانید هر کدام را انتخاب کنید.
در میان دو نوع بخاری های گازی و برقی در صورت فراهم بودن انرژی گاز انتخاب بهتر و کم هزینه تر آبگرمکن گازی است به این علت که انرژی گاز بسیار ارزان تر از انرژی برق است. در کل آبگرمکن های مخزن دار دارای ظرفیت های مختلفی هستند که بین 30 تا 320 لیتر متغیر است. از کمترین ظرفی ها که معمولا برای آرایشگاه ها یا سوییت های یک نفره استفاده میشود تا مخازن بالا تر که برای منازل مسکونی و گاهی تجاری استفاده میشود.
اگر درباره ی معایب بخاری های مخزن دار بخواهیم صحبت کنیم میتوانیم به این موضوع اشاره کنیم که این آبگرمکن ها میزان آب گرمی که ذخیره میکنند کم است و ممکن است که در زمان نیاز زیاد به آب گرم شما را با کمبود آب گرم مواجه میکند.
مورد دیگری که جزو معایب این نوع از آبگرمکن ها وجود دارد این است که این آبگرمکن ها دارای ضعفی به نام اتلاف گرمای آماده به کار هستند. این اصطلاح به این معنی است که آبگرمکن های مخزن دار به این دلیل که در تمام ساعت ها و روز و شب باید آب را گرم نگه دارد موجب اتلاف انرژی زیادی میشود و همچنین باعث هزینه های اضافی میشود.
مزیت های آبگرمکن مخزن دار
* این آبگرمکن به دلیل اینکه توانای کار با انرژی های مختلف مثل برق، گازشهری، گاز مایع و نفت را دارد به یکی از انتخاب های خوب برای افرادی با شرایط متفاوت تبدیل شده است.
*میتوان برای مصارف مختلف ظرفیت های مختلفی از 30 لیتر تا 320 لیتر را تهیه کرد.
* آبگرمکن های مخزنی قیمت کمتری دارند.
* هزینه ی نصب این آبگرمکن ها مناسب تر است.
معایب آبگرمکن های مخزن دار
*طول عمر کم به دلیل زنگ زدگی و فرسوگی مخزن
*مصرف زیاد انرژی به دلیل روشن بودن مداوم شعله برای گرم نگه داشتن آب درون مخزن
*نشتی آب به دلیل پوسیدگی مخزن
*احتمال کمبود آب گرم در زمان استفاده ی زیاد

آبگرمکن بدون مخزن
این نوع از آبگرمکن ها که به نام آبگرمکن های دیواری نیز شناخته شده اند طرز کار متفاوتی با آبگرمکن های مخزن دار دارند. این دسته آز آبگرمکن ها برعکس آبگرمکن های مخزن دار هیچگونه مخزنی درون خود ندارند و برای انجام عمل گرم کردن آب به این صورت عمل میکنند که به محض باز شدن شیر آب گرم به سرعت آب را گرم میکند و به لوله های خروجی آب ارسال میشود. در این نوع از آبگرمکن ها که به آنها آبگرمکن زود جوش نیز گفته میشود در هر لحظه که به آب گرم نیاز داشته باشید میتوانید به آن دسترسی نا محدود داشته باشید.
در این نوع از آبگرمکن ها از مبدل های حرارتی و مشعل های پر قدرت برای گرم کردن آب استفاده میشود. هنگام باز کردن آب گرم مبدل ها و مشعل ها شروع به کار میکنند و دمای آب را تا محدوده ی مشخص شده بالا میبرند و آب گرم شده از آبگرمکن خارج میشود و همین پروسه تا زمانی که آب گرم باز باشد ادامه پیدا میکند و بعد از بسته شدن شیر آب نیز همچنان آبگرمکن به حالت آماده باش قرار دارد و به محض باز شدن شیر آب گرم مجددا آبگرمکن شروع به کار میکند.
یکی از مزیت های این نوع آبگرمکن ها خاموش شدن مشعل آن به محض بسته شدن شیر آب گرم میباشد که این مساله باعث صرفوجویی در مصرف انرژی میشود.

همانطور که گفتیم این آبگرمکن ها به دلیل نداشتن مخزن و روشن شدن شعله فقط به هنگام باز شدن شیر آب نسبت به آبگرمکن های مخزن دار حدود 22 درصد کار آمد تر هستند.این آبگرمکن ها اگر در روز 150 لیتر آب را گرم کنند نسبت به یک آبگرمکن مخزن دار تقریبا 34 درصد انرژی کمتری مصرف میکنند. از دیگر مزایای این نوع از ابگرمکن ها طول عمر بسیار بالای آنها نسبت به آبگرمکن های مخزن دار است، آبگرم کن های بدون مخزن به طور متوسط 20 سال بیشتر از آبگرمکن های مخزن دار عمر میکنند.
شما میتوانید با توجه به توضیحات داده شده و توجه به شرایط خود انتخاب بهتری داشته باشید. مشاوران ما در شرکت آسایش گستر آماده مشاوره و فروش انواع آبگرمکن های گازی، برقی، مخزن دار و بدون مخزن به شما هستند.

 


 

آبگرمکن سپهرالکتریک

 

ابگرمکن سپهرالکتریک با ورق گالوانیزه یکی از بهترین و با کفیت ترین ابگرمکن های موجود در بازار میباشد. ابگرمکن سپهرالکتریک دارای پوشش رنگ بدنه از نوع الکترواستاتیک میباشد همچنین ورق بکار رفته برای مخزن در ابگرمکن سپهرالکتریک مخزنی ورق گالوانیزه باضخامت 3میلیمتر و در آبگرمکن های دیواری و زودجوش ورق گالوانیزه با ضخامت 2.5 و در بعضی موارد 3 میلیمتر می­باشد.  آبگرمکن های این شرکت دارای 2 سال گارانتی و ضمانت بوده و با اطمینان خاطر می­توانید از آبگرمکن های سپهر الکتریک استفاده کنید.ابگرمکن مخزنی سپهر الکتریک دارای رگلاتور گاورنردار با قابلیت کنترل اتوماتیک دمای مخزن است و مجهز به کلاهک . شیر اطمینان . و شیرتخلیه می باشند. همچنین، آبگرمكن برقی سپهرالکتریک ديواری دارای ورق روغنی EK2 با لعاب مخصوص ضدبخار وضد موادقلیایی باضخامت 3میلیمتر برای مخزن پوشش رنگ بدنه ازنوع الکترواستاتیک است.

 

 

آبگرمکن ایران شرق

ایران شرق یکی از برندهای معتبر در بازار بوده که محصولات آبگرمکن این شرکت هم از کیفیت خوبی برخوردار می باشد. در آبگرمکن های مخزنی و دیواری گازی ایران شرق، مصرف گاز برابر با 8 متر مکعب در ساعت بوده و ورودی و خروجی آب 3/4 اینچ می باشد. نوع ورق مخزن در این آبگرمکن، فولاد گالوانیزه بوده و ضخامت ورق مخزن در آبگرمکن های مخزنی 3 میلی متر و در آبگرمکن های زودجوش و دیواری کوچک 5/2 میلی متر می باشد. نوع ورق بدنه هم درآبگرمکن ایران شرق، از نوع روغنی-نورد سرد است که رنگ و نوع سفید-الکترواستاتیک می باشد. آبگرم کن های این شرکت درای 24 ماه ضمانت بوده و با اطمینان خاطر می­توانید از آنها استفاده کنید. شرکت ایران شرق در سال 155 ودر شهر نیشابور تاسیس  شد که توانسته نزدیک به 45 سال با خوش نامی در بازار ایران ادامه فعالیت دهد.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.