باید ها و نباید ها در نصب آبگرمکن دیواری

آبگرمکن ها دارای انواع مختلفی هستند که به طور کلی به دو دسته ی برقی و گازی تقسیم میشوند، همچنین هر کدام از این آبگرمکن ها هم نوع ایستاده دارند هم نوع دیواری. در آبگرم کن های گازی شعله ای با نیروی گاز به کمک یک جرقه زن روشن میشود و با توجه به دمای مورد نیاز شعله کم و زیاد میشود و آب موجود در لوله هارا گرم میکند و در صورت داشتن مخزن در آن ضخیره میکند. در بعضی از آبگرمکن ها که زودجوش هستند به محض باز کردن شیر آب گرم جرقه زن شعله را روشن میکند و آب خیلی سریع گرم میشود، این نوع از آبگرمکن ها به زودجوش معروف هستند. شعله ی موجود در آبگرم کن باعت به وجود آمدن گاز مونوکسید کربن میشود که این گاز توسط دودکش خارج خواهد شد.
با این حال که کارکرد آبگرم کن ها خیلی پیچیده نیست اما باز هم هنگام خرید باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید تا با آبگرمکن به مشکل نخورید.همچنین پس از خرید برای نصب آبگرمکن هم نکات خیلی مهمی وجود دارد که سعی میکنیم به تعدادی از آنها در این مطلب بپردازیم.


نکات مهم در خرید و نصب آبگرمکن


* هنگام خرید آبگرم کن از هر برندی که قصد خرید آن را دارید ابتدا از فروشنده بخواهید که مشخصات آّگرمکن را برای شما شرح دهد و برای داشتن ایمنی کامل مطمئن شوید که آبگرمکنی که میخرید دارای شیر اطمینان و کلید حرارتی باشد. در صورت استاندارد نبودن ممکن است باعث به وجود آمدن هزینه های اضافی برای شما شود.
* در زمان خرید آبگرم کن لطفا دقت داشته باشید که آبگرمکنی که میخرید دارای نشان استاندارد باشد.داشتن علامت استاندارد نشان از این دارد که قطعات محصول با کیفیت و با استاندارد هستند.
* در تمامم محصولات معتبر و با کیفیت باید برچسب انرژی وجود داشته باشد، چه آبگرمکن مارک ایرانی باشد و چه وارداتی و خارجی. در محصولات خارجی وجود برچسب انرژی یک امتیاز خوب به حساب می آید به دلیل که این برچسب نشان دهنده ی این است که آن محصول از نظر ایمنی و کیفیت مورد تایید سازمانهای استاندارد کشور های دیگر نیز بود است.
* در حال حاظر میتوان گفت آبگرمکن هایی که ظرفیت حرارتی پایینی دارند کم کم در حال منسوخ شدن هستند این آبگرمکن ها از دسته ای هستند که بعد از یک حمام رفتن آب کامل سرد میشود و تا گرم شدن مجدد آب زمان زیادی مورد نیاز است.
پس هنگام خرید به این موضوع نیز توجه داشته باشید و آبگرمکنی تهیه کنید که این ایده آل را شامل شود.


* هنگام خرید آبگرمکن علاوه بر مشخصات خود دستگاه باید فشار آب محل زندگی خود را نیز در نظر بگیرید؛ در صورتی که در محل زندگی شما فشار آب پایین است در موقع خرید به فروشنده این موضوع را اطلاع دهید تا آبگرمکنی که با فشار پایین آّ مشکلی ندارد به شما معرفی کند.
* با توجه به اینکه هزینه های مصرف انرژی بسیار زیاد شده است، سعی کنید آبگرمکنی را خریداری کنید که مصرف انرژی پایینی داشته باشد. آبگرمکن های گازی ای که دارای شمعک همیشه روشن هستند باعث هزینه ی گاز بالایی میشوند؛ بهتر است آبگرمکنی بخرید که هنگام باز کردن شیر آبگرم به طور لحظه ای روشن شود و پس از بستن آب خاموش شود.
* نکته ی دیگری که هنگام خرید باید به آن توجه داشت خدمات پس از فروش آبگرمکنی است که خریداری میکنید، بعد از نصب و گذشت چند ماه بهتر است که آبگرکن سرویسو چک شود که در صورت داشتن خدمات پس از فروش این کار به عهده ی سازنده ی محصول میباشد.
* آخرین نکته ی قابل توجه این است که برای نصب و راه اندازی آبگرمکن حتما باید یک متخصص این کار را انجام دهد، در غیر این صورت ممکن است آبگرمکن ایراد پیدا کند و باعث به وجود آمدن هزینه ی اضافی بشود.
نصب آبگرمکن دیواری
* هنگام نصب آبگرمکن به ارتفاعی که آن را نصب میکنید توجه داشته باشید. در صورت نصب آبگرمکن در ارتفاع زیاد دسترسی به آن برای تنظیم دما سخت میشود.


*دقت داشته باشید که دیواری که قصد نصب آبگرمکن روی آن را دارید استحکام لازم برای تحمل وزن آبگرمکن را داشته باشد.
* برای سهولت به دسترسی و تعمیرات آبگرمکن باید حداقل حدود 10 تا 15 سانتی متر در فاصله با دیوار و کابینت قرار بگیرد.
*حداقل متراژی که میتوان آبگرمکن را در آن نصب کرد حدود 50 متر میباشد؛ در متراژ کمتر به دلیل ایجاد گاز های سمی (مونوکسید کربن) نصب آبگرمکن خطرناک میباشد.
* برای وصل کردن لوله ی دودکش از لوله با قطر مناسب استفاده کنید.
*در مکانی که قصد نصب آبگرمکن را دارید باید شیر آب گرم و سرد موجود باشد.
* برای نصب آبگرم کن از اتصالات استاندارد استفاده کنید
* به یاد داشته باشید که از نصب آبگرم کن در حمام و زیرزمین خودداری کنید.
*برای محل نصب آبگرمکن استاندارد هایی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید؛فاصله از کف حدود 130 سانتی متر باشد. توجه داشته باشید که آبگرمکن را در جا هایی که دارای سقف از جنس چوب و سقف کوتاه هستند نصب نکنید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.