دلایل نشتی آب از آبگرمکن

دلایل نشتی آب از آبگرمکن

آبگرمکن ها نیز مانند تمامی وسایل منزل نیاز به نگهداری و رسیدگی دارد. گاهی ممکن است یک ایراد جزئی در صورت بی توجهی تبدیل به یک مشکل اساسی شود و برای حل آن هزینه و دردسر زیادی را باید متحمل شد.برای جلوگیری از این اتفاق ها بهترین کار این است که حداقل 6 ماهی یک بار آّگرمکن خود را سرویس کنید، با سرویس کردن آبگرمکن، سرویس کار تمام جرئیات آبگرمکن را بررسی میکند و در صورت وجود هر سوراخ یا ترک متوجه آن میشود و میتوان هرچه سریع تر به تعمیر آبگرکن پرداخت.
اگر از آبگرمکن شما آب چکه میکند و نشتی دارد بهترین کار کمک گرفتن از یک تعمیر کار است. شرکت آسایش گستر دارای تیم تخصصی در زمینه تعمیرات آبگرمکن آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.
نشتی آبگرمکن ها میتواند دلایل متعددی داشته باشد که ما به توضیح مواردی از این دلایل میپردازیم.
نشتی به دلیل سوراخ شدن آبگرمکن
چندین مورد وجود دارد که باعث سوراخ شدن آبگرمکن ها میشود؛ مواردی ریزی مثل خراب بودن واشر متصل به مهره ی رگلاتور،شل بودن درپوش مخصوص رگلاتور، خرابی دیافراگم رگلاتور و... . میتوان گفت که تقریبا دلایل عمده ای که باعث سوراخ شدن آبگرمکن میشود ایرادات مربوط به رگلاتور آبگرمکن میباشد.
نشت آب از شیر اطمینان آبگرمکن
از رایج ترین مشکلاتی که برای آبگرمکن ها به وجود می آید میتوان به نشتی آب از شیر اطمینان های آبگرمکن ها اشاره کرد. نشتی از شیر اطمینان عمدتا به دلیل سوراخ شدن شیر اطمینان میباشد که این سوراخ در اثر عواملی مثل وارد شدن فشار زیاد،وارد شدن شوک گرمایی بالا و یا در اثر ضربه خوردن به وجود می آید.
شیر اطمینان وظیفه ی کنترل فشار درون آبگرمکن را به عهده دارد و یکی از قطعات بسیار مهم در آبگرمکن میباشد، در صورت متوجه شدن نشتی از شیر اطمینان بهتر است هرچه سریع تر نسبت به تعمیر شیر اطمینان بپردازید.برای پی بردن به اینکه شیر اطمینان سوراخ شده است به فشار آبگرمکن دقت نمایید، در صورت سوراخ بودن شیر اطمینان فشار آبگرمکن کم خواد شد.
نشتی به دلیل آب بندی نشدن اتصالات
هنگام نصب آبگرمکن تعدادی از اتصالات به خود آبگرمکن و تعدادی زیر دستگاه قرار میگیرند که زمان نصب باید آنها را کاملا آب بندی کرددر صورت آب بندی نشدن درست شیر الات و اتصالات ممکن است در بعضی از نقاط نشتی آب صورت بگیرد.پس بهترین کار این است که در زمان نصب از آب یندی شدن کامل اتصالات اطمینان حاصل کنید. در صورتی که متوجه شدید که نشتی آب از اتصالات است ابتدا تمامی شیر های آب را ببندید و سپس آن نقطه را به صورت کامل آب بندی کنید.
نشتی آب به دلیل سوراخ شدن مبدل
در صورتی که در زیر آبگرمکن خود متوجه چکه کردن قطرات آب میشود و معلوم نیست که این آب از کجا میریزد به احتمال زیاد مبدل بخاری شما یا سوراخ شده یا ترک خورده است. معمولا در آبگرمکن های تک مبدل شما متوجه نمیشوید که نشتی از کجاست.

نشتی آب در مخزن آبگرمکن
معمولا مخزن های آبگرمکن ها به دلیل این که همیشه در معرض شعله و حرارت قرار دارند بعد از گدشت چند سال دچار پوسیدگی وسوراخ میشوند. وجود این سوراخ در آبگرمکن باعث نشت کردن آب ار مخزن شود. برای رفع اینمشکل باید توسط یک جوشکار و تعمیر کار نقاط پوسیده را جوش داد.

از دیگر کارهایی که میتوان برای از بین بردن سوراخ مخزن آبگرمکن استفاده کزد استفاده از خمیر اپوکسی میباشد که این روش یکی از جدیدترین روش هایی است که از آن استفاده میشود.
نشت آب در اثر پارگی اتصالات یا لوله های داخلی دستگاه
لوله هایی که در درون آبگرمکن هستند معمولا از جنس های مرغوب مثل برنج و مس میباشند و سوراخ یا پاره شدن آنها کم اتفاق می افتد اما گاهی اوقات ترک میخورند که این ترک خوردگی به دلیل آسیب دیدن اورینگ هاست.
اورینگ یا واشر ها به مرور زمان به دلیل گرم شدن در درون بخاری دچار آسیب میشوند. همچنین گاهی به دلیل ضربه خوردن ابگرمکن لوله های درون آن دچار نشتی میشوند.
امیدواریم با مطالعه ی این مطلب به طور ساده تری ایراد چکه کردن آب از آبگرمکن خود را پیدا کنید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.