آموزش ویژگی های بخاری های گازی

آموزش ویژگی های بخاری های گازی
از آنجایی که فصل پاییز و سرد شدن هوا فرا رسیده است نیاز به استفاده از بخاری هم به وجود آمده است. در صورتی که هنوز اقدام به خرید بخاری نکرده اید دست نگه دارید!!
اگر قصد خرید بخاری جدید دارید در صورتی که اطلاعات لازم را ندارید بهتر است که قبل از خرید بخاری با تمام ویژگی هایی که یک بخاری میتواند داشته باشد آشنا شوید و اصطلاحات مربوط به بخاری ها را یاد بگیرید. داشتن این اطلاعات به خرید شما کمک بسیاری میکند به این دلیل که با آشنا شدن با هر ویژگی میتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و هنگام خرید به فروشنده اعلام کنید که بخاری که لازم دارید چه ویژگی هایی باید داشته باشد و خرید را برای خ.د آسان تر کنید.
در این مقاله اصطلاحات مربوط به ویژگی های بخاری را برای شما شرح میدهیم. با ما همراه باشید.

 

1.ظرفیت حرارت:هر بخاری دارای ظرفیت حرارت متفاوت است. ظرفیت حرارت در واقع مقدار حرارت یا گرمایی است که بخاری میتواند تولید کند که واحد اندازه گیری آن کیلو کالری میباشد. احتملا این اصطلاح را شنیده اید که هنگام خرید فروشنده از شما میپرسد بخاری چند هزار میخواهید؟!
بر اساس مقدار حرارت تولید شده توسط بخاری به آنها 7000 ، 9000 ، 15000.. میگویند که هر کدام از این ظرفیت ها برای متراژ خاصی ساخته شده اند.
2.رده انرژی بخاری: رده بندی میزان مصرف گاز بخاری که به شکل حروف انگلیسی مشخص میشود.
3.راندمان انرژی :نسبت انرژی ای که بخاری تولید میکند به انرژی ورودی
4.ترموکوپل: ترموکوپل یا سنسور حرارتی قطعه ای در بخاری است که کنترل شعله بخاری را به عهده دارد. این قطعه در صورت خاموش شدن شعله، گاز را قطع میکند و همچنین در صورت داغ شدن بیش از حد بخاری نیز، بخاری را خاموش میکند.
4.گاونر: این قطعه وظیفه ی کنترل فشار گاز را به عهده دارد، به این معنی که در صورت کم شدن فشار گاز ورودی مانع خاموش شدن بخاری میشود.
5.سیستم ODS: معمولا در فضا های بسته که بخاری زمان زیادی روشن باشد مقدار زیادی از اکسیژن آن مکان را استفاده میکند و به این ترتیب ممکن است در آن مکان افت اکسیژن صورت بگیرد که برای افراد دروم آن فضا خطرناک است.در بخاری های دارای این سیستم سنسوری وجود دارد که در صورت افت اکسیژن و کمتر از 18 درجه شدن اکسیژن بخاری را به صورت اتوماتیک خاموش میکند و پس از گذشت زمان و بالا امدن مجدد درجه اکسیژن مجدد به صورت اتوماتیک روشن میشود.

 

بخاری مناسب برای متراژ های مختلف
با مطالعه ی بخش قبلی با اصطلاحات در مورد ویژگی های بخاری آشنا شدید اما هنوز موارد بیشتری وجود دارند که باید هنگام خرید بخاری آنها را در نظر گرفت و اطلاعات کافی را در مورد آن ها کسب کرد.
نکته ی مهم دیگر هنگام خرید بخاری متراژ محل قرار گیری بخاری و مناسب بودن ظرفیت گرما دهی برای آن متراژ میباشد. یعنی شما باید بدانید که در صورتی که برای یک سالن 50 متری نیاز به بخاری دارید باید بخاری با چه ظرفیت گرمادهی بخرید.
احتمالا الان این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که از کجا بفهمیم بخاری که میخریم متناسب با متراژ خانه مان هست یا نه؛ برای پاسخ به این سوال یک فرمول ریاضی وجود دارد که از طریق آن میتوان ظرفیت گرمایی مورد نیاز را فهمید.
برای انجام این کار ابتدا باید مساحت مکانی که نیاز به بخاری دارد را برحسب متر مربع اندازه بگیرید، سپس آن را در عدد3 ضرب کنید. حال ظرفیت گرما دهی بخاری ای که قصد خرید آن را دارید تقسیم کنید بر 24. جوابی که به دست می آید باید عددی نزدیک به جواب مرحله پیش باشد.
برای مثال یک خانه 100 متری داریم که قصد خرید بخاری برای آن را داریم؛
ابتدا 100را در 3 ضرب میکنیم که میشود300
اگر بخاری 7000 را در نظر بگیریم و آن را تقسیم بر24 کنیم میشود 291
خب از آنجایی که 291 نزدیک به عدد 300 است پس یک بخاری با توان گرمایشی 7000 برای مساحت 100 متری مناسب میباشد.
اگر به طور کلی بخواهیم به شما بگوییم و نیازی به انجام این فرمول نباشد میتوان برای مساحت های زیر بخاری های پیشنهاد شده را تهیه کرد:
مساحت 50 متر مربع: بخاری های با توان گرمایشی 5000 و 6000
مساحت 50 الی 70متر مربع: بخاری هایی با طرفیت گرمادهی 7000 تا 9000
مساحت های 70 متر مربع به بیشتر: بخاری هایی با توان گرمایشی 12000 کیلو کالری

 

بخاری های طرح شومینه معمولا بخاری هایی با ظرفیت گرما دهی بالا هستند که بیشتر برای سالن منازل که مساحت بیشتری دارند مورد استفاده قرار میگیرند.
در رابطه با قیمت بخاری ها با توجه به وجود برند های مختلف و انواع مدل های موجود در در بازار نمیتوان در این قسمت قیمت خاصی ارائه داد اما به طور کلی هرچه ظرفیت گرما دهی بخاری بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر میشود همچنین کیفیت جنسی که بدنه ی بخاری از آن تهیه شده نیز در قیمت بخاری تاثیر گذر است.

امیدواریم با مطالعه ی این مطلب بتوانید بهترین خرید بخاری را داشته باشید وزمستانی گرم را در کنار خانواده خود سپری کنید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.