علت کم شدن مکش جاروبرقی

 

دلایل کم شدن مکش جارو برقی
علت کم شدن مکش جاروبرقی
مهم ترین مشخصه ی یک جارو برقی خوب میزان مکش یا قدرت موتور آن است. بعضی از جارو برقی ها با توجه به قیمت پایین آنها از روز اول استفاده دارای قدرت مکش پایینی هستند و این مسئله قایل تغییر نیست، پس بهتر است در خرید جارو برقی از هر مارک و مدلی به میزان قدرت آن توجه داشته باشد.
اما اگر جارو برقی ای دارید که قدرت مناسب و بالایی داشته و یکباره دچار ضعیف شدن قدرت مکش بشود به احتمال زیاد مشکل آن قابل حل میباشد.
در این مطلب سعی داریم که علت های کم شدن میزان مکش جارو برقی ها را بررسی کنیم و راه حل هایی برای از بین بردن این مشکل ارائه دهیم.

کم شدن قدرت مکش بر اثر پر شدن کیسه جارو برقی
در صورتی که به تازگی حس میکنید که جارو برقی شما مثل قبل نیست و قدرت آن خیلی کم شده است اولین دلیل برای این مشکل پر بودن کیسه جارو برقی شماست.
پس بهتر است ابتدا کیسه را عوض یا خالی کنید و کیسه جدید و خالی را در جای خود قرار دهید و مجدد جاروبرقی را روشن و تست کنید، اگر قدرت مکش به حالت قبل برگشت که به این معنی است که مشکل به وجود آمده از کیسه بوده است و اگر همچنان قدرت جارو برقی ضعیف بود باید به دنبال دلیل این مشکل باشیم تا بتوانیم دوباره قدرت جارو برقی را افرایش دهیم.
کم شدن قدرت مکش بر اثر گرفتگی در فیلتر
وظیفه ی فیلتر ها جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون موتور است.در صورتی که گرد و غبار به داخل موتور جاروبرقی برسد امکان سوختن موتور وجود دارد، به همین دلیل در جارو برقی های جدید معمولا از دو عدد فیلتر استفاده میکنند که تا جایی که ممکن است جلوی ورود گرد و غبار را بگیرند. در صورت آسیب دیدن این فیلتر ها و گرفتگی آنها ممکن است قدرت مکش جارو برقی پایین بیاید.تقریبا تمامی فیلتر ها قابل شست و شو هستند و با شستن و خشک کردن آنها میتوان مشکل کم شدن قدرت مکش را حل کرد. اما در بعضی از موارد دیده میشود که به فیلتر آسب رسیده و قسمتی از آن پاره شده است، که در این صورت باید فیلتر را عوض کنیم.

کم شدن قدرت بر اثر گرفتگی دسته و لوله ی جارو برقی
از دیگر دلایلی که میتواند باعث کم شدن مکش جارو برقی بشود گرفتگی لوله ای است که به دسته ی جارو برقی متصل است. برای مطمئن شدن از این موضوع لوله را از دسته و از جاروبرقی جدا کنید و آن را صاف نگه دارید به طوریکه نور را از طرف دیگر ببینید، در این حالت اگر گرفتگی در لوله وجود داشته باشد شما آن را خواهید دید و با کمک یک سیخ میتوانید گرفتگی را باز کنید. همین کار را برای دسته ی فلزی جارو برقی هم انجام دهید تا در صورت وجود هر نوع گرفتگی بتوانید آن را رفع کنید.
در بعضی از موارد سوراخ یا پاره شدن بخشی از لوله ی جارو برقی باعث کم شدن قدرت و مکش میشود که در این حالت بهترین کار عوض کردن لوله میباشد.
کم شدن قدرت بر اثر گرفتگی برس جارو برقی
معمولا برس جارو برقی ها دارای دو حالت میباشند، که یک حالت به صورت معمولی است و فقط آشغال های ریز را جارو میکند و حالت دیگر هم برای جمع کردن آشغال ها و هم جمع کردن پرز و موهای چسبیده به فرش یا موکت مناسب است.
زمانی که از حالت جمع آوری مو استفاده میکنیم ممکن است این موها جمع شده و باعث مسدود شدن برس جارو برقی بشوند. پس همیشه برای تشخیص دلیل کم شدن مکش، گرفتگی برس را نیز چک کنید.

کم شدن قدرت به دلیل ایراد در موتور جارو برقی
همانطور که در شروع این مطلب گفته شد قدرت موتور عامل اصلی کم یا زیاد بودن قدرت مکش جارو برقی است،در صورتی که قدرت موتور جارو برقی شما خوب بوده است و حالا قدرت مکش کم شده و یا جارو برقی اصلا روشن نمیشود و یا در صورت روشن شدن از موتور دود بلند میشود و صدای بدی میدهد مشکل از موتور جارو برقی است و در این حالت باید یک تعمیرکار حرفه ای جارو برقی را بررسی کند و در صورت امکان موتور را تعمیر نماید.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.