راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث

 نکاتی برای خرید بهترین اسپیکر بلوتوث

اگر تصمیم به خرید اسپیکر بلوتوث داشته باشید اولین راه برای انتخاب بهتر گوش دادن به صدای اسپیکر است،اما این آپشن همیشه در اختیار ما نیست، به خصوص امروزه که تعداد زیادی از خرید ها به صورت اینترنتی و آنلاین انجام میشود.

حتی در خرید های حضوری همیشه  این امکان وجود ندارد که بتوان صدای اسپیکر را تست کرد به این دلیل که معمولا بسته بندی دستگاه ها پلم میباشد و اکثرا نسخه آزمایشی برای آنها موجود نیست. به همین دلیل تا قبل از خرید دستگاه نمیتوانید بسته بندی را باز کنید و کیفیت صدای آن را تست کنید. به همین دلیل بهترین راه هنگام خرید اسپیکر بلوتوث توجه کردن به مشخصات آن است. ما به شما میگوییم که به چه نکاتی در خرید اسپیکر بلوتوث توجه کنید تا خرید خوبی داشته باشید و از خرید خود رضایت داشته باشید.

 

مشخصه های یک اسپیکر بلوتوث خوب پیست؟

مشخصات اسپیکر بلوتوث خوب

اگر قصد خرید اسپیکر بلوتوث را دارید مطمئنا تنوع بالای اسپیکر های بلوتوث موجود در بازار باعث سردر گمی و خستگی شما میشود. به همین دلیل برای انتخاب مناسب تر ابتدا باید نیاز های خود را در نظر بگیرید و با مطالعه راهنمای خرید بهترین اسپیکر بلوتوث، سردرگمی خود را کم کنید و به انتخاب بهترین مورد دست پیدا کنید.

همچنین توجه داشته باشید که قبل از خرید اولویت های خود را یادداشت کنید یا به خاطر بسپارید که هنگام خرید فروشنده بتواند موردی را به شما معرفی کند که نزدیک ترین مورد به ایده آل شما باشد.

مهم ترین مشخه برای شما در مورد خرید اسپیکر بلوتوث چیست؟ اول باید ای سوال را از خودتان بپرسید؛اگر بلندگویی میخواهید که خیلی بزرگزو جاگیر نباشد و به سادگی بتوانید آن را حمل کنید پس در مرحله اول ابعاد اسپیکر را در نظر بگیرید و به فروشنده اعلام کنید.

اگر بلندگوی مورد نیاز شما چیزیست که لازم است کل روز روشن باشد باید به قدرت باتری اسپیکر توجه کنید و هنگام خرید این مورد را به فروشنده اعلام کنید و در نظر بگیرید.

در صورتی که نیاز شما به اسپیکر چیزی است که بتوان آن را در طبیعت گردی و در همه ی آب و هوا ها همراه داشت باید به هنگام خرید به ضد اب و ضد ضربه بودن و در کل مقاومت آن توجه کنید و در مشخصات اسپیکری که میخرید به دنبال این گذینه ها باشید.

خیالتان راحت باشد! تنوع اسپیکر های موجود در بازار به قدری زیاد است که بدون شک شما میتوانید اسپیکری که مد نظرتان است را پیدا کنید، پس به یاد داشته باشید که برای خرید اول اولویت هایتان را مشخص کنید و آنها را در نظر بگیرید و با توجه به مشخصات ارائه شده توسط راهنمای اسپیکر به بهترین نتیجه برای خرید برسید.

 

مهم ترین ویژگی قابل توجه، ظرفیت باتری

اکثر اسپیکر های بلوتوث قابل حمل هستند و مثل تمام وسایل الکترونیکی دیگر به برق  نیاز دارند؛ برق این اسپیکر ها توسط باتری تامین میشود. از این جهت توجه کیفیت باتری در اسپیکر های بلوتوث یک امر بسیار مهم است.

باتری های اسپیکر های مختلف را به هیچ عنوان نمیشود با هم مقایسه کرد به ابن دلیل که نحوه کارکرد و ساخت هر کدام با هم تفاوت دارد. برای مثال ممکن است باتری یک اسپیکر بلوتوث 5000 میلی آمپر باشد و تنها 9 ساعت در حالت پر بودن باتری بتواند کار کند، در حالی که یک اسپیکر دیگر با ظرفیت باتری 1500 میتواند 12 ساعت کار کند. این تفاوت میان دو اسپیکر عجیب است اما حقیقت است؛ بعضی اسپیکر ها با وجود ظرفیت کم باتری با کیفیت تر از دیگریست.

این تفاوت به این دلیل است که برخی اسپیکر ها طراحی کوچکتری دارند و بلندگوها در آن ها کم مصرف تر هستند و میزان کمتری انرژی مصرف میکنند. در کل همانطور که گفتیم مقایسه اسپیکر ها با هم کار درستی نیست.

توجه داشته باشید که اگر در بسته بندی اسپیکر شما کابل شارژ نبود برای شارژ اسپیکر حتما از کابل شارژ اندروید با کیفیت استفاده کنید . استفاده از شارژر بی کیفیت عمر باتری اسپیکر شما را کم میکند.

 

صفحه نمایشگر اسپیکر بلوتوث، دفترچه راهنمای شماست

بعضی از اسپیکر های بلوتوث دارای صفحه نمایش هستند که این صفحه میتواند بسیار پیشرفته باشد که حتی بتوان با آن تماس تصویری برقرار کرد، تا صفحه نمایش های معمولی که فقط میزان شارژ و ولوم دستگاه را نشان میدهند.

مدل های دیگری از اسپیکر ها هستند که دارای صفحه نمایش های تزئینی هستند که رقص نور دارند و در شب جلوه ی زیبایی دارند. این ذسته از اسپیکر ها معمولا قیمت بالا تری دارند. تصیم گیری خرید این نوع اسپیکر ها به اولویت شما بشتگی دارد که آیا این آپشن برای شما کاربری هست یا نه.

 

پشتیبانی از کارت حافظه، از مشخصات خوب اسپیکر

اسپیکر بلوتوث به عنوان یک وسیله ی همراه برای مواقعیست که به برق دسترسی ندارید؛ اگر اسپیکر شما  از کارت حافظه پشتیبانی نکند و در موقعیتی قرار بگیرید که نتوانید از با گوشی موبایل به اسپیکر وصل شوید، در واقع انگار اسپیکر را ندارید!

اگر بهترین اسپیکر موجود در بازار را خریده باشید اما دارای پورت کارت حافظه نباشید نمیتوان به آن گفت بهترین. پشتیبانی از کارت حافظه یک مورد بسیار مهم در خرید اسپیکر بلوتوث است.

به طور معمول اکثر اسپیکر های خوب در بازار از کارت حافظه پشتیبانی میکنند اما بعضی از آنها تنها از ورودی جک صدا پشتیبانی میکنند.

 

سیستم عامل های قابل پشتیبانی توسط اسپیکر بلوتوث

بعضی از اسپیکر ها قابلیت اتصال به سیستم عامل های جدید را ندارند.معمولا زمانی با این موارد مواجه میشویم که اسپیکر کمی قدیمی و ارزان قیمت تر باشد. در هنگام خرید اسپیکر به این نکته توجه داشته باشید که آیا اسپیکر سیستم عامل تلفن همراه شما را ساپورت میکند یا نه. بهتر است که حتما به این مورد توجه داشته باشید که اسپیکری که میخرید تمام سیستم عامل های اندروید و آیفون را ساپورت کند.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید نوع اتصال اسپیکر است. بیشتر اسپیکر های بلوتوث علاوه بر اتصال از طریق بی سیم دارای درگاه جک ورودی صدا نیز هستند و بعضی از آنها تنها دارای سیستم اتصال از طریق بلوتوث هستند.

حداقل محدوده ی عملکرد یک اسپیکر خوب

نکته ی بعدی که باید به آن توجه داشته باشید حداقل بردی است که اسپیکر دارد. منظور از برد، فاصله ایست که میتوتن بین اسپیکر و گوشی برقرار کرد بدون آنکه اتصال اسپیکر و گوشی  قطع شود.

فاصله ی مناسب و ایده آل برای اسپیکر ها بین 8 تا 15 متر است. برد کم اسپیکر ها بسیار آزار دهنده است و گوشی شما نمیتواند در فاصله ی زیادی با اسپیکر قرار داشته باشد. با توجه به مکانی که در آنجا قصد استفاده از اسپیکر را دارید و نیازتان میتوانید به هنگام خرید این مورد را بررسی کنید.

 

 

در هنگام خرید موارد دیگری مثل مقاومت در برابر گرد و غبار، وزن، ابعاد، کنترل ها و کلید ها، دارا بودن میکروفون و دارا بودن انواع پورت ها نیز هستند که باید در نظر بگیرید؛ اما مهمترین نکاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید 5 مورد ذکر شده ی بالا میباشند.

امیدواریم با مطالعه ی این مطالب بتوانید بهترین خرید اسپیکر بلوتوث را داشته باشید. 

    

   





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.