وظیفه ی فیلتر پکیج چیست؟


فیلتر پکیج چیست؟
وظیفه ی فیلتر پکیج چیست؟
بسیاری از افراد از رسوب گرفتن زود به زود پکیج خود گله دارند این در حالیست که در اکثر این موارد مشکل پکیج های آن ها در واقع از قطعه ای به نام رسوب گیر یا سختی گیر مغناطیسی میباشد. برای رفع این مشکل راه حل هایی وجود دارد که ما سعی میکنیم در این مطلب به آنها اشاره کنیم و نحوه ی صحیح جلوگیری از رسوب گرفتن پکیج های مختلف را به شما میگوییم.در واقع این فیلتر پکیج است که این وظیفه را به عهده دارد.ما به شما یاد میدهیم که چگونه فیلتر پکیج خانه خود را تعویض کنید.

فیلتر پکیج چه کاری انجام میدهد؟
فیلتر پکیج همانطور که از اسمش پیداست وظیفه ی جلوگیری ازورود رسوب به پکیج را دارد. این فیلتر درون پکیج های دیواری قرار دارد و نیاز به تعویض در بازه ی زمانی خاص را دارد. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این فیلتر یا رسوب گیر نمیتواند از ورود مواردی مثل سنگ ریزه و شن وماسه جلوگیری کند و فقط سسختی آب را میگیرد.
در پکیج های تک مبدل استفاده از سختی گیر پلی فسفات امری کاملا ضروری است و در پکیج های دو مبدل نیز استفاده از این فیلتر توصیه میشود.
هر منطقه ای میزان سختی آب مخصوص خود را دارد معمولا در مناطقی که باران بیشتری باریده باشد میزان سختی آب کمتر میشود. از همین رو نوع فیلتری که در هر منظقه باید از آن استفاده کرد بسیار مهم است. در جایی که سختی آب بیشتر باشد اصولا لوله ها رسوب بیشتری میگیرند و در صورتی که از فیلتر مناسب برای پکیج استفاده نکنیم پس از مدتی سختی آب موجت گرفتگی و مسدود شدن لوله ها میشود.

اگر لوله ها دچار رسوب گرفتگی شوند آب گرمی که در لوله ها حرکت میکنند دچار افت دما میشوند و پکیج برای جبران افت دما متحمل فشار زیاد و استفاده بیشتر از انرژی میشود. این فشار ممکن است باعث خراب شدن و سوختن پکیج شود.
در نظر داشتهه باشید که هیچگاه برای رفع رسوبات از مواد شیمیایی قوی و اسید ها استفاده نکنید چون این کار ممکن است به لوله ها آسیب وارد کند و موجب خرابی بیشتر شود، بهترین راه برای جلوگیری از این کار استفاده از فیلتر مناسب است. در صورتی که پکیج شما دچار رسوب گرفتگی شده از بهتر است از یک متخصص و تعمیر کار حرفه ای کمک بگیرید تا عمل رسوب گیری را برای شما انجم دهند و در صورت نیاز فیلتر پکیپ شما را تعویض کنند.
تیم تعمیر کاران شرکت ما، آسایش گستر، با داشتن تعمیر کارانی حرفه ای و با تجربه میتواند به شما برای رفع این مشکل کمک کند.

انواع فیلتر پکیج
برای جلوگیری از رسوب گیری پکیچ های خود بهترین راه موجود انتخاب یک فیلتر مناسب بر اساس سختی آب محل زندگی شما و میزان بودجه ای که در نظر دارید است.همپنین برای خرید بهترین فیلتر باید اطلاعاتی درباره انواع فیلتر ها داشته باشید. ما شما را با چند نوع از این فیلتر ها آشنا میکنیم.
فیلتر مغناطیسی پکیج
این نمونه از فیلتر ها با عمل مغناطیسی خود موجب جلوگیری از ورود یون های فلزی موجود در آب به درون پکیج و لوله کشی ها میشود و در نتیجه از رسوب کردن این مواد در لوله کشی ها جلوگیری میکند.از فیلتر مغناطیسی در تعداد زیادی از انواع پکیج ها استفاده میشود. وجود این فیلتر باعت طولانی تر شدن عمر پکیج شما میشود و امکان گرفتگی لوله ها را پایین می آورد. در پکیج های شرکت ایران رادیاتور معمولا از این نوع فیلتر ها استفاده میشود.
فیلتر پلی فسفات پکیج
این نوع از فیلتر ها نوع جدید تر و پیشرفته تر فیلتر های پکیج هستند که در مدرن ترین و جدید ترین پکیج ها از آن استفاده میشود. نحوه عملکرد این فیلتر ها به این شکل است که فسفات درون آب را جذب میکند و کلسیم و منیزیم موجود در آب پکیج را حل میکند و با این کار از رسوب گیری پکیج و لواه ها جلوگیری میشود.

نحوه تعویض فیلتر پکیج
فیلتر این پکیج همانطور که قبل تر اشاره کردیم از نوع مغناطیسی میباشد و از طریق ایجاد میدان مغناطیسی باعث جذب یون های فلزی و جلوگیری از رسوب کردن این مواد در پکیج و لوله کشی میشود.
برای تعویض این نوع فیلتر ها کار بسیار عاقلانه تر این است که از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید و بخواهید که فیلتر را برایتان تعویض کند. موارد بسیار زیادی وجود دارد که به دلیل نصب اشتباه و غیر حرفه ای انجام شدن کار باعث خراب شدن کل پکیج و به بار امدن هزینه های زیاد شده است. به یاد داشته باشید که پکیج شما از هر مارکی که باشد باید هر 6 ماه یک بار فیلتر آن تعویض شود.
برای تعویض فیلتر مغناطیسی ابتدا باید شیر های آب ورودی پکیج را ببندید و با باز کردن یکی از شیر های آب داغ تمامی آب موجود در لوله ها را خارج کنید.
پس از این کار باید قاب پکیج را باز و جدا کنید و تمامی سنسور هارا قطع کنید.
در این مرحله تعمیر کار با استفاده از دستگاهی به نام پاورفلو مبدل های حرارتی پکیج را میشوید.
فیلتر مغناطیسی باد در پکیج و بعد از شیر ورودی آب سرد نصب شود. زمانی که قصد عوض کردن فیلتر را دارید باید ابادا مخزن مربوط به فیلتر را باز کنید و نمل و رسوبات این قسمت را تخلیه کنید.
تعویض فیلتر های مغناطیسی معمولا ساده تر اط فیلتر های پلی فسفات هستند و برای تعویض فیلتر های پلی فسفات حتما باید یک فرد حرفه ای این کار را انجام دهد. توصیه میشود برای تعویض هر دو مدل از فیلتر ها از شخصی حرفه ای کمک بگیری و خودتان این کار را انجام ندهید چون تعویض نشدن صحیح فیلتر ها باعث به وجود آمدن خسارت میشود.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.