سرامیک بهتر است یا پارکت ؟

انتخاب بهترین گزینه برای کف پوش

مطالب آموزشی مرتبط با خدمات ساختمان

مطالب آموزشی آسایش گستر


انتخاب کف پوش مناسب
پارکت بهتر است یا سرامیک

اگر شما در حال ساخت خانه ای جدید هستید و خانه شما به مرحله طراحی داخلی رسیده است پس ممکن است الان بر سر دواهی انتخاب پارکت یا سرامیک به عنوان کف پوش منزلتان قرار گرفته اید، یاممکن است که شما قصد بازسازی و نوسازی خانه ی خود را داشته باشید، در این صورت یکی از مهم ترین تغییراتی که میتوانید انجام دهید تغییر کف پوش منزل است. کف پوش ها دارای مدل های بسیار متنوعی هستند، از موکت و موزائیک که جزو قدیمی ترین کفپوش ها هستند تا انواع سرامیک های براق و مات و همچنین انواع پارکت ها و لمینت ها که دارای طرح و رنگ و جنس متنوعی هستند.
ما اینجا تفاوت ها و مزایا و معایب هر کدام از این موارد را برای شما شرح میدهیم، بلکه بتوانیم کار انتخواب کف پوش مناسب با سلیقه شما را راحت تر کنیم.

پارکت بهتر است یا سرامیک؟
کف پوش منزل از مهمترین قسمت های دکوراسیون داخلی است، شما قل از انتخاب جنس و رنگ مورد نظرتان باید کاربرد کف پوش را هم در نظر بگیرید. اگر انتخواب شما سرامیک باشد که برای قسمت های مختلف خانه خیلی تفاوتی ندارد، اما اگر انتخواب شما پارکت باشد باید به این نکته توجه داشته باشید که برای مثال برای کف آشپزخانه که هیشهاحتال ریختن آب وجود دار باید از پارکت های زد آب استفاده کنید در غیر این صورت کف پوش هایتان خیلی زود خراب میشوند.
به صورت کلی کف پوش های سرامیک و پارکت لمینت همیشه طرفداران خود را دارند و هر دو گزینه از لحاظ سهولت در پاک کردن کاملا خوب هستند. اما اینکه ایا پارکت لمینت بهتر است یا سرامیک سوالیست که ممکن است برای افراد زیای پیش بیاید.
هر دو گزینه دارای مزایا و معایبی هستن، اما پاسخ به این سوال پارکت بهتر است یا سرامیک کار آسانی نیست.
سرامیک معمولا دارای رنگ های براق و زیباست که متواند به خانه تان حس جذابیت بدهد و همینطور سرامیک قابلیت جذب دمای بیشتری دار در زمستان میتواد گرم باشد و در تابستان خنک، ام عوارضی هم مثل رد پا و درد کمر را موجب میود. از معایب دیگر آن سر بودن زاد ات و اگر کمی خی شود میتواند بسیار خطناک باشد و باعث زمین خوردن شما بشود.
از سوی دیگر پارکت ها معمولا از جنس چوب هستند و همین امر باعث شده که دمای طبیعی تری در زمستان و تابستان داشته باشد و عوارض کمتری داشته اشد. همچنین پارکت از جنس چوب احساس طبیعت و حس تازگی را تداعی میکند. همین طور دارای طیف وسیعی از رنگ ها هستند.

برای انتخاب بهتر نوع کف پوش این سوال ا را از خود بپرسید:
عملکرد کف پوش برای شما مهم تر است یا ظاهر آن؟؟
چه اندازه توان تمیز کردن و مراقبت از کف پوشتان را دارید؟
آیا خانواده پ جمعیت و پر رفت و آمدی داری؟

پارکت یا سرامیک؟ کدام بهتر است؟
اگر بخواهیم تمام مزایا و معایب این دو نوع کف پوش را بگوییم مطلب بسیار زیادی میشود، اما به طور مختصر و مفید برایتان از مزایا و معایب این دو میگوییم.
سرامیک به طور ذاتی از لحاظ فیزیکی حس سردی دارد که راه رفتن روی آن میتواد برای مفاصل مضر باشد. در عوض پارکت ذات گرمی دارد و راه رفتن روی آن به انسان حس گرمای طبیعت را میدهد. همانطور که میدانیم سرامیک از جنس سنگ است و شکنندگی زیادی دارد اما پارکت در این مورد مقاومت بالایی دارد چون جس چوب منعطف تر است. اگر جسم سنگینی روی سرامیک بیوفتد باعث شکستکی و ترک روی سرامیک میشود که نمای آن را زشت میکند. اما اگر جسم سنگینی روی پارکت بیوفتد به احتمال زیاد موجب شکستگی در پاکت نمیشود.

مزایای استفاده از پارکت لمینت:
لطافت و نرم
داشتن گرمای یکسان در همه ی نقاط
راحت بودن ست کردن با تمام وسائل به دلبل داشتن تنوع زیاد
طول عمر طولانی تر
ظاهر شیک و زیبا
معایب استفاده از پارکت
نیاز به مراقبت زیاد و درز گیری
ایجاد سر و صدا در صورت نسب نا درست
مناسب نبودن برای آب هوای مرطوب به دلیل جذب رطوبت

مزایای استفاده از کف پوش سرامیکی:
داشتن رنج قیمتی متنوع
ظاهر جذاب تنوع رنگ و طرح
 مناسب برای محیط های مرطوب شستشوی راحت
معایب استفاده از سرامیک
لغزندگی بسیار در صورت خیس بودن شکنندگی بسیار سرمای فیزیکی آن باعث درد مفاصل می شود





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.