معرفی چند درخت و درختچه مقاوم به سرما

اگر دوست دارید گیاهی در خانه و باغچه خانه تان داشته باشید که که چهار فصل سال سبز و خرم باشد همراه ما باشید تا آنها را به شما معرفی کنیم.
اما قبل از برای کاشت گیاهان به نکات زیر توجه داشته باشید.
نحوه ی کاشت گیاه در مقاومت آن در برابر سرما بسیار مهم است.
برای کاشت گیاه مهم تر از همه چیز کندن زمین برای گیاه است، گودال را به عمق نیم متر یا کمی بیشتر بکنید،خاک درون گودال را سوراخ سوراخ کنید تا محلی برای رشد ریشه به وجود بیاید و مقاومت دربرابر سرما را افزایش دهد.
توجه داشته باشید اگر خاک سفت باشد و به اندازه ی کافی گودال را گود نکنید سرما باعث مرگ گیاه میشود.
پس از درست کردن گودال باید خاک آن را با خاک نرم ترکیب کنید و مقداری هم کود حیوانی به آن اضاف کنید ودور گیاه کاشته شده را کمی گود کنید تا اب از آن خارج نشود.سپس باید ساقه ی درخت را تا 80 سانتی متر با مرحم تنه رنگ کنید تا ساقه ی درخت هم در برابر سرما حفظ شود. این کار تنها برای سال اول لازم است.

 

1.بیدمشک


این درخت دارای گل های بزرگ و زیبایی نیست اما گل های پنبه ای کوچکی اوایل بهار و اواخر زمستان روی شاخه هایش میروید که حس تازگی و نشاط بهار را القا میکند.

2.ماهونیا


این گیاه برگ های ضخیم با دندانه های تیزو سافه های کوچک دارد. در پاییز دسته هایی از گل های زرد روی ااین گیاه میروید که تا اوایل زمستان روی درختچه هستند که در اخر تبدیل به میوه هایی مومی شکل میشوند.

3. درختچه کامیس پاریس(تویا کامپکت)


این درختچه بسیار سازگار هم برای مناطق سردسیر و هم برای مناطق گرم سیر است.این درخت دارای دو نوع مختلف است که یکی بسیار حساس است و ارزان و پس از مدتی اگر شاخه ها را با نخ کنار هم نگه ندارند از داخل خشک میشوند و از هم میپاشند. مدل دیگر واریته مینیاتوری است که محکم تر و مقاوم تر از دیگریست که برای ویلا ها و زیبایی باغ ها استفاده میشود.


4.انواع درخت های کاج نوئل سبز و آبی


تمامی کاج های نوئل از اسکاندیناوی و اروپا هستند و با توجه به سرمای این مناطق کامل با سرما سازگتر هستند و حتی با گرما هم کمی مشکل دارند. برای جلوگیری از ریزش سوزنی این درخت لازم است از زمان کاشت هر چند وقت یک بار آبلیموی غلیظ پای درخت بریزید که خاک حالت اسیدی خود را از دست ندهد. اسید هیومیک هم میتواند جایگزینی برای آب لیمو باشد.این درخت با جابجایی میانه ی خوبی ندارد پس بهتر است هنگام کاشت جای آن را با دقت انتخاب کنید.
نوئل آبی به جای خیلی سرد علاقه دارد و هرچه قدر جای آن سرد تر باشد و آب کمتری به آن به آن داده شود رنگش آبی تر میشود و اگر جای آن گرم باشد رنگش سبز میشود و پژمرده میشود. نوئل آبی به دلیل کمیاب بودن بسیار ارزشمند و گران است.

5. شیر خشت و پیراکانتا


این دو درخت را اکثرا در پارک ها دیده اید. گیاهی که در زمستان میوه های خوشه ای قرمز رنگی میدهد که بسیار زیبا هستند و در کنار برگ های سبزشان جلوه ی خیلی زیبایی دارد.این گیاه کاملا در برابر سرما مقاوم است و مثل گیاهان جنگلی رونده باعث زیبایی حیاط و باغ ها میشود. میوه های این درخت غذای خوشمره ای برای پرندگان در فصل زمستان میباشد.شیر خشت به شکل رونده است و در پاییز و زمستان برگ های آن به رنگ قرمز در می آید. اما پیراکانتا به شکل ایستاده است و دارای تیغ های تیزی است.

6. انواع درخت افرا


درخت زیبای افرا هم یکی دیگر از درختانیست که خواب زمستانی ندارند و با وجود برگ های سبز و قرمز لطیفی که دارند به خوبی در بابر سرما مقاوم هستند

7.انواع شمشاد


احتمالا شما هم این گیاه را اکثر پارک ها و بلوار ها دیده باشید. این گیاه زیبا انواع مختلفی دارد.شمشاد سبز، طلایی، نعنایی و توپی که به خوبی سرما را تحمل میکنند

8. شبه سرو لاوسون


این درخت زیبا هم در زمستان سبز میماند اما نیاز به توجه بیشتری دارد. حتما باید آن را با گونی بپشانید و دور آن یک لایه مشما هم قرار دهید تا بر اثر سرما نمیرد. به هنگام کاشتن هم باید خیلی مراقب باشید و در جایی آن را بکارید که در مسیر وزش باد قرار نگیرد.

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.