علت های سرد شدن رادیاتور

 

ایا رادیاتور خانه شما سرد شده است و دلیل آن را نمیدانید؟؟

پس با ما همراه باشید تا بتوانید بفهمید که ایراد از کجاست.

 

نشانه های ممکن میتواند یکی از گزیه های زیر باشد که ما هرکدام آن ها را مختصر به شما می آموزیم:

 

چرا یکی از رادیاتور های خانه ی من سرد شده؟

در صورتی که تنها یکی از رادیاتور های خانه سرد شده باشد نتیجه این است که پکیج مرکزی شما سالم است و برای یافتن ایراد، تنها همان یک رایدیاتور توسط تعیر کار رادیاتورعیب یابی میشود.

 

چرا همه ی رادیاتور های خانه من سرد شدند؟؟

ابتدا باید از قطع نبودن آب منزل مطمئن شویم و کار بعدی این است که باید از روشن بودن پکیج مرکزی اطمینان حاصل کنیم. اگر با مطمئن شدن از این دو مورد همچنان مشکل حل نشد ابتد به دفترچه راهنمای پکیج مراجعه کنید و اگر باز هم درست نشد بهتر است با یک تعمیر کا پکیج تماس بگرید تا دستگاه را عیب یابی کند.

 

چرا قسمت بالای رادیاتور من سرد ولی پایین آن گرم است؟؟

 

 در این حالت 90 درصد این احتمال وجود دارد که درون رادیاتور شما هوا وجود دارد واین هوا مانع از این میشود که آب گرم به دلیل فشارهوا از پایین به بالا برسد. برای حل این مشکل باید هوا گیری انجام شود. اگر آچار یا کلید مخصوص این کار را داشته باشید میتوانید دستگاه را هواگیری کنید به یاد داشته باشید این کار را در حالت خاموشی دستگاه انجام دهید یا اینکه با یک تعمیر کار یا لوله کش تماس بگیرید.

 

 

 

چراهمه جای رادیاتور من سرد شده؟

 

در صورتی که کل رادیاتور شما سرد شده باشد و با باز و بسته کردن شیر ورودی همچنان رادیاتور گرم نشود  به این معناست که داخل رادیاتور شما رسوب بسته و آهک موجود درآن باعث میشود که آب در رادیاتور جریان پیدا نکند. در این صورت باید رادیات را کاملا جدا کنیم و رسوب درون آن را خارج کنیم.

 

 

چرا قسمت بالای رادیاتور من گرم و قسمت پاین آن سرد است؟؟

 

در این حالت بیشترین احتمال این است که لایه ای از رسوب و لجن در پایین رادیات ایجاد شده است و تنها کاری که میشود انجام داد این است که رادیاتور جدا شده و درون ان تمیز شود. این کار زمان زیادی میبرد و نسبتا کار سختیست که معمولا انجام آن را به تعمیر کار و لوله کش ها میسپارند.

 

چرا رادیاتورهای طبقه بالا گرم و طبقه پایین سرد است؟{و بالعکس}

 

در صورتی که در طبقه بالا رادیات ها سرد باشند این امکان وجود دارد که  مشکل از پمپ باشد و پمپ توانایی چرخاندن آب و رسادن آن به طبقه بالا نداشته باشد. در این حالت اگر پمپ خیلی بالا رفته باشد و صداهای عجیب بدهد احتمال از کار افتادن پمپ زیاد است.اما دلیل دیگر ای اتفاق میتواند فشار آب پایین یا قطعی آب باشد که  البته تشخیص این مورد بسته به نوع سیستم گرمایشی میتواند متفاوت باشد.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.