رسیدگی به باغچه، کوددهی و آبیاری

گیاهان انواع مختلفی دارند که بعضی از آنها در هر چهار فصل سبز و خرم هستند مثل اکثر گیاهان آپارتمانی، و دسته ی دیگر گیاهانی که هرکدام مخصوص یک فصل هستند  تنها در یک یا دو فصل از سال سبز هستند، ما اینجا درباره اینکه چگونه در فصول مختلف ودر برابر آفت ها از گیاهان خود مراقبت کنیم توضیحی میدهیم

 

نحوه آبیاری گیاهان در فصول گرم

در همه ی فصل ها مهمترین نکته در رابطه با گیاهان آبیاری آنهاست. باید توجه شود به اینکه آبیاری گیاهان در فصول مختلف فرق دارد. در تابستان که هوا گرم است گیاهان به آبیاری بیشتر و عمیق تر نیاز دارند و نکته ی مهم اینکه برای جلوگیری از بخار شدن آب سعی شود در شب که آفتاب نیست به گیاهان آب بدهید چون در روز به سبب نور خورشید آب زودتر تبخیر میشود. نکته ی دیگر اینکه در فصل تابستان مراقب باشید آب روی برگ های گیاهان ریخته نشود چون به سبب نور خورشید برگ های گیاه پژمرده میشود. مراقبت از گل های باغچه را هم فراموش نکنید مخصوصا اگر تازه آنها را کاشته اید چون گیان در سال اول بسیار حساس تر هستند.

 

سم پاشی بیهوده نکنید

برخی از حشرات هستند که نه تنها ضرری برای گیاهان ندارند بلکه مفید هم هستند، پس نباید با سم پاشی بیهوده تمام حشرات مفید و مضر را از بین ببریم. تنها در صورتی سمپاشی کنید که حشرات مضر برای گیاه را بشناسید و سم مخصوص به همان آفت را استفاده کنید تا به گیاهتان آسیبی وارد نشود.

 

شستشوی درختان در باغچه خانگی

گرد و خاک موجود بر روی برگ درختان جلوی تنفس درختان را میگیرد و باعث پژمردگی و گاها مرگ درخت میشود. پس باید به تمیزی برگ های درختان باغچه توجه شود. تمیز کردن برگ درختان سبب شادابی و سالم ماندن درختان و گیاهان میود. توجه داشته باشید که در هنگام تمیز کردن برگ رختان به آنها آسیبی وارد نشود.

 

 

  کوددهی به اندازه باشد

از توجه لازم به کود مورد نیاز برای گیاهانتان غافل نشوید، کود بیش از اندازه به گیاهتان اسیب میرساند و حتی اگر اسیبی نرساند باعش تشنگل زیاد گیاه میشود.

 

هرس گیاهان سبز در تابستان

اگر فکر میکنید که درختان فقط در فصل زمستان که گیاه در خواب است نیاز به هرس دارند کاملا در اشتباهید، درختان علاوه بر زمستان در فصل تابستان هم نیاز به هرس دارند چون این کار باعث حذف شاخه های خشک و اضافی میشود و مانع رشد درخت نمیشود. 

 

گیاهان دارای پیاز و بهاری

با شروع فصل تابستان، گیاهانی که دارای پیاز هستند مانند لاله، سنبل و ...دیگر گل نخواهند داد. برای این گلها و گیاهان بهتر است که برگهای آنها را با دقت و آرامی جدا کرده و پیاز آن را با دقت و ظرافت از خاک بیرون کشیده و در گلدانی که حاوی ماسه است قرار دهید و در انباری و جایی که خنک و تاریک باشد نگهداری کنید و در اسفند ماه قبل از شروع بهار دوباره در خاک قرار دهید و به آنها آب دهید که دوباره برای شما نوید بخش بهار و زیبایی باشند.

 

حذف علف های هرز

 حذف علفهای هرز اهمیت ویژه ای برای باغ و باغچه دارد و درتمامی فصول باید آن را انجام داد زیرا این علفهای هرز آب و مواد مغذی خاک را جذب می کنند. بنابر این در فصل تابستان که مقدار آبرسانی به خاک کمتر می شود، اهمیت ویژه ای باید برای از بین بردن علف های هرز قائل شد. سعی کنید از راههای طبیعی استفاده کنید و از عفکش های شیمیایی استفاده نکنید.

 

مالچ پاشی را از یاد نبرید

در فصل تابستان که هوا گرم است مالچ پاشی می تواند بسیار موثر و مفید باشد زیرا ملچ پاشی کمک به حفظ بیشتر رطوبت خاک باغ و باغچه می شود. وقتی که یک لایه مالچ بر روی سطح خاک قرار می گیرد، این مالچ از خاک محافظت کرده و نمیگذارد زیادی گرم شود و رطوبت خودش را از دست دهد.  همچنین مالچها از رویش علف هرز در باغ و باغچه هم جلوگیری می کنند . سعی کنید از مالچهای طبیعی مانند خرده چمن، خاک اره ، پوست فندق و گردو و پوست درختان پهن برگ استفاده کنید و هرگز سراغ مالچهای پلاستیکی نروید.

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.