دلیل پر شدن چاه و گرفتگی لوله ها

عواملی که باعث گرفتگی لوله می شود

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

لوله های فاضلاب گاهی به دلیل گیر کردن مو دستمال کاغذی یا مواد جامد وسفت دچار گرفتگی میشود.وجود مواد سفت یا در گاهی مواقع روغن و چربی موجب  مسدود شدن راه لوله ها میشود و مانع از عبور آب و رسیدن به چاه میشود.گرفتگی لوله های فاضلاب عواقب بدی پیش رو دارد از جمله مسدود شدن توالت حجوم حشراتی همچون سوسک و بوی بدی که فضا را پر میکند. باریک بودن چاه و وصل نبودن چاه فاضلاب به فاضلاب شهری و همچنین وجود زمین های خاکی و وجود نداشتن ماسه در زیر چاه احتمال گرفتگی چاه را افزایش میدهد.

 

دلایل پر شدن چاه:

در بیشتر موارد گرفتگی چاه در خانه های فرسوده و قدیمی رخ میدهد و راه حل هایی برای حل این مشکل وجود دارد مثل تلنبه زدن و استفاده از اسید ها که البته باید این را در نظر داشت که تلنبه زدن همیشه مشکل را حل نمیکند و ریختن اسید در لوله ها باعث خراب شدن لوله و گرفتگی بیشتر لوله ها میشود. بهترین راه کاربرای رفع گرفتگی فاظلاب و همچنین مطمئن ترین راه حل استفاده از دستگاه  فنرزنی صنعتی است که معمولا لوله کش ها از آن برای باز کردن لوله استفاده میکنند بدون اینکه به لوله ها آسیبی برسد.

 

دلیل گرفتگی لوله ها:

همانطور که در قسمت بالا گفتیم بیشترین دلیل گرفتگی لوله ها گیر کردن مو یا چربی یا حتی افتادن جسمی سخت در لوله فاضلاب است و دلیلی دیگر که بیشتر برای ساختمان های قدیمی و فرسوده است این است که لوله های فاضلاب این ساخمتن ها به جای پلاستیک، آهنی یا چدنی هستند که وجود جرم در لوله ها باعث فرسودگی و پوسیدگی آن ها میشود. توصیه میشود در صورت گرفتگی فاضلاب هر چه سریع تر با یک لوله کش تماس بگیرید..


خدمات تخلیه چاه




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.