نکته هایی برای دکوراسیون اتاق کودک

نکته های جالب برای شیک کردن دکوراسیون اتاق کودک با هزینه کم

وقتی بدنبال راه هایی برای تغییر دکوراسیون اتاق کودکتان هستید تا زیباتر و شیک تر به نظر برسد، معمولا اولین چیزی که به ذهنتان می رسد هزینه های احتمالی برای این کار است. فرقی نمی کند که بخواهید دیوارهای اتاق کودک را رنگ بزنید یا اسباب و لوازم نو به آن اضافه کنید، چون راه های بیشماری وجود دارد تا اتاق کودکتان را با صرف هزینه کم با کلاس کنید. در اینجا چند نکته مفید برای شما آماده کرده ایم تا با صرف هزینه کم اتاقی منحصر بفرد داشته باشید.

از طرح ها و رنگ های مختلف استفاده کنید

بهترین گزینه برای ایجاد یک فضای زیبا در اتاق کودکتان این است که از طرح ها و رنگ های مختلف استفاده کنید. مثلا اضافه کردن کوسن های نو و یا پرده های رنگارنگ و پر طرح می تواند فضا را بطور چشمگیری عوض کند. البته اگر شما کمی دوخت و دوز بلد باشید می توانید این پرده ها و کوسن ها را خودتان با پارچه های ارزان قیمت در خانه بدوزید. از اینکه از طرح ها و رنگ های نامتداول استفاده کنید نترسید، زیرا فرزندتان آنها را دوست خواهد داشت.

اسباب و وسیله های قدیمی را رنگ کنید

همانطور که فرزندانتان بزرگ می شوند، سلیقه آنها نیز با توجه با سنشان تغییر می کند. اما این دلیل نمی شود که شما تمام وسایل اتاقشان را عوض کنید و دوباره دکوراسیون جدیدی برایشان فراهم کنید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که تخت یا میز تحریر یا مبل اتاقشان را با رنگی که مطابق میل آنهاست رنگ کنید.

برای اتاق وسایل چند منظوره انتخاب کنید

هرچه سن کودکتان بالاتر می رود، به وسایل بیشتری نیاز پیدا می کند و همین موضوع باعث جمع شدن انبوهی از وسایل در یک فضای کوچک می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، می توانید از وسایل چند منظوره و بدردبخور استفاده کنید. مثلا از سبدها و جعبه هایی استفاده کنید که طرح و رنگ خنثی دارند و زود از مد نمی افتند و از این راه می توانید وسایل ریز و درشت از جمله اسباب بازی ها، توپ ها و ... را در آنها جمع آوری کنید.

یک دیوار متمایز ایجاد کنید

اگر بدنبال ایجاد یک تغییر بسیار چشمگیر هستید که اتاق کودک را جذاب تر جلوه دهد، می توانید یکی از دیوار ها را رنگ کنید. این کار نه تنها خیلی باحال و به روز می باشد، بلکه از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه تر از رنگ کردن کل اتاق است. در این مورد سعی کنید از کسانی کمک بگیرید که در این کار حرفه ای هستند و به فرزندانتان اجازه دهید که رنگ دیوار اتاقشان و یا طرح کاغذ دیواری را خودشان انتخاب کنند.

از هنرهای دستی خود غافل نشوید

هیچ چیز زیباتر از این نیست که با وسایلی که ساخت دست خودتان است و برایش زحمت کشیده اید اتاق فرزندتان را تزیین کنید. چیزهایی را انتخاب کنید که بتوانید در درست کردن آنها از کودکانتان نیز کمک بگیرید و با اضافه کردن آنها به اتاق، اتاق ظاهری قشنگتر پیدا کند. برای این  کاردستی ها می توان مکرومه بافی یا ساخت ریسه های تزیینی را مثال زد. این نوع کارهای هنری، انرژی و نشاط بیشتری را به فضا منتقل می کنند.

کاردستی های کودکانتان را قاب کنید

بجای خریدن تابلوها و عکس های گرانقیمت می توانید چند تا از کارهای دستی کودتان را که زیبا شده اند را قاب کنید. هیچ چیزی مانند قاب کردن کارهای هنریشان توسط شما نمی تواند آنها را خوشحال تر و با اعتمادبنفس تر کند. این یکی از بهترین راه هاییست که می تواند آنها را تشویق کند همانطور که در خانه های بازی کودک نیز از این روش برای تقویت خلاقیت کودکان استفاده می شود.

از وسایلی که قبلا داشته اند استفاده کنید

اگر می خواهید تزیین اتاق کودکتان اقتصادی تر و به صرفه تر باشد، بجای خریدن دکوری ها و مجسمه های جدید سعی کنید از وسایلی که قبلا داشته اند استفاده کنید. مثلا اگر بچه ها اسباب بازی هایی دارند که دیگر با آنها بازی نمی کنند، می توانید آنها را از گنجه یا انباری بیرون بیاورید وبا آنها قفسه ها یا دیوارهای اتاق را تزیین کنید.

در اتاق قسمت های مجزا ایجاد کنید

با وجود اسباب بازی ها، کتاب ها، بازی ها و صدها وسیله دیگر، اتاق بچه ها می تواند بسیار نامرتب و شلخته شود. بهترین راه برای جلوگیری از این هرج و مرج و نامنظمی این است که برای هر کاری یک قسمت مجزا در نظر بگیرید و با تمیز و مرتب نگه داشتن اتاق ، آن را شیک تر جلوه دهید. حتی اگر فضای اتاق کودکتان کوچک باشد، این راه حل را فراموش نکنید.مثلا، با قرار دادن میزتحریر و قفسه کتاب در یک گوشه، آن را به قسمت مطالعه تبدیل می کنید. و یا با قرار دادن یک فرش کوچک و یک بالش در قسمتی دیگر آن ناحیه به منطقه استراحت تبدیل می شود. با تقسیم کردن فضای اتاق به مناطق مختلف، کودک یاد می گیرد که در هر قسمت کارهای مربوط به آن را انجام دهد و این، باعث نظم در اتاق می شود.

 

همانطور که دیدید، روش های بسیار ارزان و کاربردی ای وجود دارند تا اتاق بچه ها را شیک و جذاب کنید بدون اینکه پول زیادی خرج کنید. فراموش نکنید که کودکانتنان را در این کار شریک کنید و از آنها نیز کمک بخواهید چرا که ممکن است با کارها و ایده های جذابشان شما را غافلگیر کنند.

 

نگارنده و مترجم: خاطره سرایی

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.