نحوه انتخاب هوشمندانه کولرگازی و اسپلیت

نحوه انتخاب هوشمندانه کولرگازی و اسپلیت:
امروزه بسیاری از مردم استفاده از کولرهای گازی و اسپلیت را جهت تامین هوای خنک در فضای منزل یا محل کار خود به استفاده از دیگر انواع دستگاه های سرمایشی و تهویه مطبوع ترجیح می دهند ، زیرا کولرهای اسپلیت در مقایسه با دیگر تجهیزات تهویه مطبوع از مزایای بسیاری برخوردارند.
عواملی نظیر 1. بحران کمبود آب 2. عدم وجود ترموستات در کولر های آبی3. نیاز به اجرای کانال های بزرگ و حجیم عبور هوا 4. عدم امکان تنظیم دمای متفاوت در نقاط مختلف یک فضا با کولر آبی 5. عدم امکان استفاده از کولرآبی در شرایط آب و هوایی مرطوب 6.عدم رضایت از مقدار خنک کنندگی توسط کولر های آبی و ... سبب گردیده است تا کولرهای گازی و اسپلیت ها نسبت به کولرهای آبی روز به روز محبوبیت بیشتری در میان مردم پیدا کنند.


با توجه به بازار داغ انواع کولرهای گازی و اسپلیت و نیاز روز افزون به این کالا، نیاز به مشاوره تخصصی و خرید هوشمند این تجهیزات تهویه مطبوع هم بیش از پیش حس می شود. شرکت آسایش گستر شمارا جهت انتخابی هوشمندانه راهنمایی می کند.


جهت انتخاب و خرید کولرگازی و اسپلیت اولین نکته انتخاب،برند و گارانتی شرکت سازنده کولر گازی است.


• شما در انتخاب برند کولر خود کاملاً آزاد هستید اما سعی کنید برند کولر گازی که انتخاب می کنید اولاً شناخته شده باشد، دوماً از گارانتی معتبر با سابقه درخشان برخوردار باشد،خصوصاً دقت داشته باشید که نمایندگی شرکت گارانتی دهنده در نزدیکی شهر محل زندگی و نصب کولر شما حاضر باشد تا در صورت بروز اشکال در کولر گازی و اسپلیت به عوامل آنها مراجعه نمائید.
• دومین نکته مصرف برق و برچسب انرژی می باشد.
• سومین نکته و مهم ترین نکته انتخاب ظرفیت سرمایش کولر گازی و اسپلیت شماست.
• شما می توانید برای محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز جهت نصب در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع از متراژ ساختمان حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش خورشید بر سقف و گرم شدن دیوار و سقف ،به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر بگیرید. (بطور مثال برای یک اتاق 12 متری اسپلیت 9000 و برای سالن 40 متری اسپلیت 24000 می تواند مناسب باشد)
• شما می توانید برای محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز جهت نصب در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع از متراژ ساختمان حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش خورشید بر سقف و گرم شدن دیوار و سقف ،به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر بگیرید. (بطور مثال برای یک اتاق 12 متری اسپلیت 9000 و برای سالن 40 متری اسپلیت 24000 می تواند مناسب باشد)
• حداکثر طول لوله های رابط مسی بین پنل داخلی و کندانسور بیرونی کولرهای اسپلیت بر اساس ظرفیت کولر بین 10 تا22 متر می باشد که در صورت وجود چنین فاصله ای بین پنل داخلی و خارجی ، لازم است قبل از سفارش خرید با کارشناسان ما مشورت فرمائید ، زیرا فاصله زیاد و بیش از اندازه بین پنل داخلی و پنل بیرونی در کولرهای اسپلیت موجب کاهش شدید راندمان خنک کنندگی کولر مربوطه می گردد.


تفاوت کولرگازی اینورتر با کولرگازی معمولی
کولرگازی معمولی پس از روشن شدن با حداکثر توان برودتی شروع به کار کرده و پس از مدتی دما هوای محیط را به حد مطلوب می رساند و خاموش می شود. در این نوع عملکرد دو نکته و جود دارد:
• خاموش و روشن شدن مکرر باعث افزایش استهلاک کمپرسور ( تمام تجهیزات مکانیکی بیشترین استهلاک را در زمان روشن شدن و خاموش شدن دارند) می شود.
• برای کنترل و بهبود زمان روشن و خاموش شدن باید بین دمای روشن شدن و خاموش شدن دستگاه یک اختلاف قرار داد، تا کولر گازی با کوچکترین تغییر دما روشن یا خاموش نشود این اختلاف دما ۱ الی ۳ درجه می باشد. در نتیجه دمای هوای محیط تحت پوشش کولر گازی معمولی همیشه متغیر بوده و دمای هوا دائما در حال افزایش و یا کاهش می باشد.


تفاوت کولر های گازی اینورتر و معمولی در سیستم الکتریکی آن ها می باشد و سیکل مکانیکی و اجزا دیگر تقریبا با هم یکی هستند و فقط در کولر گازی اینورتر یک یا دو قطعه کمی ارتقا پیدا کرده باشند.

عوامل موثر انتخاب کولرگازی و اسپلیت:

1. تعیین ظرفیت اسپلیت
ظرفیت های تعین شده در بالا به صورتی تقریبی و پیش فرض در نظر گرفته شده اند. اما عوامل دیگری که در تعین توان کولرگازی وجود دارد به شرح زیر است.

2. میزان رفت و آمد
میزان رفت و آمد در یک محیط از عوامل مهم و تاثیر گذار در ثابت ماندن دمای محیط است هر چه که رفت و آمد در فضا بیشتر باشد باید کولرگازی با ظرفیت های ببیشتر را انتخاب کرد. علاوه بر این عایق بودن درب و پنجره نیز موثر می باشد.

3. آب و هوا
از دیگر از عوامل تاثیر گذار در عملکرد کولرگازی آب و هوای محل ست می باشد. برای مناطق جنوبی کشور که دارای آب و هوای گرم است، باید کولرهای گازی با موتور سنگین در توان های بالا انتخاب کرد. اسپلیت های جنرال حاره ای یکی از انواع کولرهای گازی موجود مخصوص مناطق جنوبی و با آب هوای گرم هستند.

4. آفتاب گیر بودن محیط
آفتاب گیر بودن ساختمان یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در میزان سرمایش اسپلیت می باشد. اگر اتاق شما به شدت آفتابگیر باشد باید میزان ۱۰۰۰بی تی یو به ظرفیت فعلی کولرگازی اضافه گردد و اگر فضای شما در اکثر موارد سایه است در نظر گرفتن این مورد ومی ندارد.

5. ارتفاع سقف
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در میزان ظرفیت کولرگازی ارتفاع سقف است. ارتفاع سقف ساختمان به طور معمول بین ۲٫۷ متر تا ۳٫۰ متر امی باشد. در صورتی که ارتفاع سقف از اندازه گفته شده بیشتر باشد باید ظرفیت اسپلیت نیز افزایش یابد.

6. دستگاه ها و محیط های گرما زا
در صورتی که دستگاه گرمای زایی در محیط موجود باشد می توانید اسپلیت با ظرفیت بالاتری را انتخاب نمایید. در منزل آشپزخانه به دلیل پخت و پز و وجود اجاق گاز جزء فضاهای گرمازا محسوب می شود.

برای دریافت راهنمای دقیق خرید کولر کلیک کنید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.