آشنایی با انواع آبسردکن

آشنایی با انواع آبسردکن
وقتی تصمیم به خرید آبسردکن میگیریم شناخت انواع آبسردکن موحود در بازار می تواند به تصمیم گیری بهتر ما در خرید منجر شود. آبسردکن وسیله ای است که با استفاده از انرژی الکتریکی آب خنک مصرفی را برای نوشیدن انسان فراهم کند. استفاده از آبسردکن ها محدود به تولید آب سرد نیست بلکه با توجه به امکاناتی که دارند ، می توان از ان ها به جای گرمکن یا یخچال نیز استفاده کرد.


تمامی دستگاه های آبسرد کن در دو دسته زیر قرار می گیرند


1. دسته اول آبسردکن هایی هستند که مستقیماً به شیر آب شهری وصل شده و آب مورد نیاز خود را بدون واسطه دریافت می کنند.


2. دسته دوم که به آب سرد کن های مخزن دار معروف شده اند .اغلب دارای یک بطری آبی رنگ در قسمت فوقانی دستگاه می باشند که حکم مخزن را برای فرآیند خنک سازی آب دارد.


آب‌سرد کن های مخزن دار معمولا برای مکان هایی استفاده می شود که دسترسی به شیر آب شهری به راحتی وجود نداشته و یا امکان جابجایی دستگاه یا تغییر دکوراسیون وجود دارد.
اما اگر آب سرد کن را برای محلی می خواهید که به شیر آب نزدیک است و قرار نیست جابجا شود ، می توانید از آبسردکن های مستقیم استفاده کنید زیرا این مدل دستگاه از نظر هزینه های جانبی ( مانند هزینه های خرید بطری ) و همچنین رعایت اصول بهداشتی ، برای شما مناسب‌تر است.
اما شاید محلی را که شما برای نصب آبسرد کن در نظر گرفته‌اید خیلی بزرگ و مناسب نباشد. اصلا جای نگرانی نیست . امروزه آبسردکن های رومیزی در ابعاد مختلف ساخته و عرضه شده اند که می توانند خود را در دل فضای شما قرار دهند.
این دستگاه‌های آب‌سردکن همانگونه که گفته شد آبسرد کن های رومیزی نام دارند و برخلاف آب سرد کن های ایستاده ، حجم و فضای کمتری را در محیط اشغال می کنند.
این نوع آبسردکن که معمولا بصورت مخزن دار در بازار دیده می شوند، به دلیل ظاهر مناسب و کارایی بالا طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

راهنمای-خرید-آبسرد-کن

انواع آبسردکن ها:


• آبسردکن های فانتزی:در این نوع بیشتر در مکان های کوچک و اداری مانند منازل ، دفاتر اداری ، شرکت ها و فروشگاه ها کاربرد دارند. معمولا میزان تولید آب سرد و خنک در این آبسردکن ها برای مصارف خانگی و اداری کفایت می کند. نباید از آن ها انتظار داشت که بتوانند آب خنک مصرفی اماکن عمومی را تولید کنند.وهمچنین جنس بدنه این آبسردکن ها از نوعی پلیمر شبیه به پلاستیک یعنی ای بی اس می باشد وظرفیت مخزن و قدرت کمپرسور و کندانسور آن ها کمتر از سایر انواع آبسردکن ها است.
چند نوع آبسردکن فانتزی:
1. آبسردکن رومیزی
2. آبسردکن مخزن دار یخچالی
3. آبسردکن مخزن دار بدون بخچال
4. آبسردکن فیلتردار
5. آبسردکن چند منظوره ای با قابلیت تولید آب ولرم
6. آبسردکن های پمپی


• آبسردکن های صنعتی: آبسردکن صنعتی که با نام آبسردکن استیل نیز شناخته میشوند. این نوع از آبسردکن ها با تعداد شیر مختلف تولید می شوند و در مکان های با تعداد جمعیت بیشتر مانند مساجد ، پیاده روها ، خیابان ها ، کارخانه ها و مدارس قابل استفاده هستند. معمولا بدنه این آبسردکن ها از استیل نگیر ساخته می شود. قطعات این آبسردکن ها قدرت بیشتری نسبت به آبسردکن های فانتزی دارند.
• آبسردکن های آنی : آب را به صورت لحظه ای خنک کنند. به همین دلیل یکی از معایب اصلی این آبسردکن ها این است که در صورت قطعی آب قادر به تولید آب سرد و خنک نیستند.

• آبسردکن های عمومی :این نوع آبسردکن ها در مکان های عمومی مانند خیابان ها و پارک ها کاربرد دارند.


• آبسردکن های مرکزی: از آبسردکن های مرکزی در مکان هایی مانند ورزشگاه ها استفاده می شود.


• آبسردکن های اتصال مستقیم : این نوع برای تامین آب خنک خروجی به لوله کشی آب متصل می شوند. از مزایای این آبسردکن ها می توان به عدم نیاز به تعویض و یا خریداری بطری آب اشاره کرد. اما زمانی که آب شهری قطع شود و یا آلوده باشد نمی توان از آن ها برای تامین آب خنک استفاده کرد.


• آبسردکن منبع دار: آبسردکن های منبع دار برای تامین آب ورودی به دستگاه از منبع یا بطری استفاده می کنند. پس از خالی شدن منبع یا بطری باید دوباره پر شده و یا بطری آب معدنی جدیدی خریداری شود. مزیت این نوع آبسردکن ها قابلیت جابجایی و آسان آن هاست. همچنین زمانی که آب شهری آلوده باشد می توان داخل منبع آبسردکن آب معدنی ریخت و یا از منبع تصفیه دار استفاده کرد. شاید تنها عیب این دستگاه ها هزینه خرید بطری یا منبع برای آن هاست.

نکته بسیار مهم: در استفاده از آبسردکن ها این است که آب خنک مصرفی مناسب در مناطق جغرافیایی مختلف شرایط دمایی متفاوتی دارد. در مناطق گرمسیری بهتر است دمای آب خنک بین 13 تا 18 درجه و در مناطق معتدل بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد باشد.

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.