نحوه شستشوی پرده

نحوه شستشوی پرده:
پرده ها گرد و خاک را به خود جذب کرده و پس از مدتی به منبعی از کثیفی و غبارهای آلرژی زا تبدیل می شوند. شستشوی پرده قسمتی از نظافت داخل منازل است که نقش مهمی در بهداشت خانواده ها دارد. تمیز بودن پرده به داشتن یک خانه زیبا بسیار کمک می‌کند از آن جایی که شستشو و نظافت پرده در منزل کار دشواری است،معمولا افراد شستشوی پرده های منزل و یا دفتر کار خود را به پرده شویی های شهر می‌سپارند.شرکت خدماتی آسایش گستر به همشهریان خود این اطمینان را میدهد که با شستشوی پرده های خانه آن ها را مثل روز اول تحویل دهد بدون هیچگونه اسیب دیدن یا تغییر رنگ و جنس.


اما اگر میخواهید پرده ها را در منزل شستشو دهید به نکات زیر توجه کنید:

به طور کلی ۳ روش برای شستن پرده ها وجود دارد:
الف- پرده های سبک: این پرده ها اغلب قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را دارند
ب—پرده های ظریف و با الیاف حساس: برای کاهش خطر آسیب دیدگی الیاف پرده، این بافت را با دست بشویید.
ج- پرده های ساخته شده از پارچه های سنگین: بخار شویی و خشکشویی پرده بهترین روش تمیز کردن پرده های سنگین است.

نکته: پیش از شستشو به پشت پرده خوب نگاه کنید و در صورت پوسیدگی و رنگ پریدگی در اثر آفتاب یا نخ کش شدن بهتر است پرده جدید خریداری کنید شست و شوی دوباره این پرده ها تنها آنها را نخ نما تر از سابق می کنند.


چه پرده هایی را نباید در خانه شست:
پرده‌های والان‌دار، مخمل و رسمی را نباید در خانه شست. همچنین اگر چند سال از عمر پرده‌ی شما می‌گذرد نباید در خانه شسته شود.


پرده را با دست بشوییم یا با ماشین لباسشویی؟
اگر میخواهید پرده را در منزل خودتان بشویید، پیشنهاد ما این است که آن را با دست و با آب سرد بشویید برای این کار ابتدا یک ظرف بزرگ را با آب سرد و مواد شوینده پر کنید سپس پرده را داخل ظرف گذاشته و اجازه دهید یک ساعت داخل آب بماند بعد از آن شروع به شستن پرده کنید بعد از شستن دوباره اجازه دهید مقداری در آب بماند و سپس آن را آبکشی کنید اگر هم وقت کافی برای شستشوی پرده با دست را ندارید، نگران نباشد میتوانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید البته نکته ای که وجود دارد حجم دیگ ماشین های لباسشویی محدود است و باید ببینید که اندازه پرده تان چقدر است و آیا داخل ماشین لباسشویی تان جا می‌گیرید یا خیر اگر اندازه پرده مناسب ماشین لباسشویی تان نبود باید ان را به خشکشویی بسپارید.

نکاتی که باید درباره شستشوی پرده و نظافت آن بدانید
• لازم است که هنگام نظافت منزل با استفاده از جاروبرقی پرده‌ها را نیز گردگیری کنید. از یک برس نرم مخصوص فرش یا پرده استفاده کنید و به روی پرده‌ها بکشید تا گرد و خاک آن از بین برود.
• پرده‌های سبک را می‌توانید در ماشین لباسشویی بشویید.
• پرده‌هایی که ظرافت بیشتری دارند و حساس‌تر هستند را با دست بشویید تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.
• پرده‌هایی که از جنس ضخیم و سنگین هستند را با بخار شور تمیز کنید چرا که خشک شدن این پرده‌ها زمان‌بر خواهد بود.

شستشوی پرده 


نظافت پرده های چوبی
پرده های چوبی در مقابل آب به شدت آسیب پذیرند. برای تمیز کردن این نوع پرده ها تا می توانید از آب کمتری استفاده کنید. شستشوی پرده چوبی باید به سرعت انجام شود و چوب سریع خشک شود. با استفاده از یک برس نرم و کمی آب می توانید سطح پرده را به خوبی تمیز کنید. استفاده بیش از حد از برس و آب می تواند براقیت و جلای پرده را از بین ببرد.

توصيه هاي كلي براي شستشوي پرده
1-قبل از شستشو، به پشت پرده خوب نگاه کنید. در صورت پوسیدگی در اثر آفتاب یا کشیدگی‌های مختلف بهتر است آن را عوض کنید.
2-هنگامی که پرده های خانه تان را بیرون می آورید، پیش از خارج کردن گیره ها از آنها، ابتدا محل های قرار گیری گیره ها را بر روی نوار پرده با لاک ناخن علامت گذاری کنید. با این کار پس از شستشو می توانید به راحتی گیره ها را در محل های قبلی وصل کنید تا فرم پرده تان به هم نریزد.
3-شستشو پرده‌های آستردار را به خشکشویی بسپارید.
4-به جای شستن پرده‌های بزرگ با ماشین لباسشویی، آن‌ها را داخل وان خیس کنید تا آسیب نبینند.
5-حلقه‌های زنگ زده را داخل سرکه بجوشانید تا مثل قبل براق شوند. روی چوب ‌پرده‌های قدیمی صابون بمالید تا گیره‌ها روان از داخل آن عبور کنند.
6-پرده ها را پس از شستشو به صورت نمدار آویزان کنید. به این صورت چروک های موجود در پارچه هم زمان با خشک شدن آن صاف می شود و دیگر نیازی به اتوکشی به مدت طولانی نخواهد بود.
7-هر چند وقت یکبار برای غبار روبی، روی پرده‌ها جاروبرقی بکشید. برای جلوگیری از رفتن پرده داخل جاروبرقی، میزان مکش آن را کم کرده، بین پرده و لوله جاروبرقی از یک صفحه پلاستیکی مشبک استفاده کنید.
8-از پرده های کهنه یا از مد افتاده می توانید برای دوخت کوسن و روباشتی استفاده کنید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.