نکات مهم در نگهداری یخچال

نحوه استفاده از یخچال

نکات مهم در نگهداری یخچال

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 # خدمات تعمیرات لوازم منزل آسایش گستر

یخچال در آشپزخانه و خانه یکی از پرکاربرد ترین وسایل خانه است که تقریبا بدون آن نگهداری از مواد غذایی امکان پذیر نمیباشد، همچنین در حال حاظر یکی از گران قیمت ترین وسایل منزل میباشد از همین رو هر کسی باید اصول اولیه استفاده از آن و نکات مهمی که برای نگهداری و مراقبت از آن لازم است را بداند. در این مطلب ما موارد و نکات مهمی که لازم است درباره استفاده صحیح از یخچال بدانیم را به شما میگوییم.
برای استفاده ی بهتر از یخچال و همچنین نگهداری بهتر از هرگونه مواد غذایی باید از دمای نقاط مختلف یخچال اطلاع داشته باشید و بدانید که برای نگهداری از هر نوع از مواد غذایی کدام قسمت یخچال بهتر است.مواد غذایی مختلف مثل میوه، سبزیجات، لبنیات، نوشیدنی ها و انواع غذا ها برای تازه ماندن نیاز به یک دمای خاص دارند که سازندگان یخچال ها برای هر کدام از این خوراکی ها یک قسمت مناسب در یخچال ها در نظر گرفته اند که شما میتوانید با مطالعه ی دفترچه راهنمای یخچال اطلاعات لازم را در این باره کسب کنید.
دمای قسمت های مختلف یخچال
معمولا دمای یخچال در فصل های مختلف سال چیزی بین 7 تا 3 درجه سانتی گراد قابل تنظیم است. در این دما معمولا رشد باکتری ها و از بین میرود و همین امر باعث جلوگیری از خراب و فاسد شدن مواد خوراکی میشود. البته باید این را در نظر داشت که یخچال تنها برای زمان محدودی میتواند از فاسد شدن مواد خوراکی جلوگیری کند. در یخچال قسمت های مختلف دارای دمای مختلفی هستند، قسمت های بالای یخچال دارای دمای پایین تر و پایین یخچال دارای دمای بالاتری است همچنین گرم ترین قسمت یخچال در آن است.
دما در قسمت فریزر
در قسمت فریزر دما چیزی حدود منفی 17 تا منفی 19 درجه سانتی گراد است. این قسمت از یخچال برای منجمد کردن مواد غذایی است و مواد مثل گوشت، مرغ، ماهی، انواع سبزیجات و حتی نان را میتوان در این قسمت منجمد کرد و تا مدت زمان بیشتری آنها را سالم نگه داشت. نکته ای که باید در فریز کردن مواد غذایی آن را رعایت کنیداین است که سعی کنید مواد را به صورت فشرده در فریزر قرار دهید تا روند فریز شدن سریع تر انجام گیرد.
درهای یخچال
این قسمت از یخچال گرمترین قسمت ان است پس سعی کنید موتدی که زیاد به دمای خنک نیاز ندارند را در این قسمت نگهداری کنید. به یاد داشته باشید که این قسمت به دلیل اینکه هم از موتور خنک کننده فاصله دارد و هم مداوم در حال باز و بسته شدن است معمولا گرم ترین نقطه از یخچال است.
طبقات بالایی یخچال
این قسمت از یخچال دارای دمایی ثابت و متعادل است و برای نگهداری مواد غذایی پخته شده و نوشیدنی ها مناسب میباشد.
طبقات پایینی یخچال
این طبقات به دلیل نزدیک بودن به موتور خنک کننده و همچنین سنگین بودن هوای سرد طبیعاتا دمای پایین تری نسبت به سایر نقاط یخچال دارد از این رو این قسمت برای مواد غذایی پخته نشده مثل فراورده های گوشتی مثل سوسیس و کالباس و مواد غذایی از این دسته مناسب است.
کشو های جا میوه ای
غالبا در تمامی یخچال ها در پایین یخچال برای میوه و سبزیجات جایی در نظر گرفته میشود و این قسمت دمایی متعادل برای تازه ماندن سبزیجات و میوه ها دارد. سعی کنید که میوه ها و سبزیجات را درون یک کشو و در کنار یکدیگر قرار ندهید به این دلیل که در بعضی از میوه ها یک ماده شیمیایی وجود دارد که موجب رسیده شدن میوه ها میشود و در صورتی که سبزیجات در کنار این نوع از میوه ها قرار گیرند موجب پلاسیده شدن زودتر سبزیجات میشوند.


خدمات تعمیر یخچال و فریزر




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.