بهترین راه حل برای رفع استرس امتحان رانندگی

بهترین راه حل برای رفع استرس امتحان رانندگی

چندین نکته برای رفع و غلبه بر استرس امتحان رانندگی

# مطالب آموزشی آسایش گستر

 

از دوران کودکی تا بزرگسالی همیشه هر امتحانی برای انسان میتواند استرس زا باشد. چه در دوران کودکی که برای امتحان های مدرسه نگران بودیم و در بزرگسالی که برای امتحان های کنکور و رانندگی. در اینجا ما سعی بر این داریم که با یاد دادن نکاتی به شما بتوانیم از استرس شما کم کنیم.

امتحان رانندگی برای بعضی از افراد بیار استرس زاست، اینکه در حضور شخصی دیگر مجبور باشید کاری را انجام دهید و مورد قضاوت قرار بگیرید کار سختی است و اکثر افراد در این موارد دچار استرس شدید میشوند. حتی در بعضی از افراد این حس استرس به قدری زیاد میشود که باعث ترشح آدرنالین در بدن آنها و هوشیاری بیشتر میشود که گاهی میتواند مفید باشد.

این بخش  از آموزش آسایش گستر و خدمات اتومبیل  در پاسخ به درخواست شما کاربران چند نکته مهم برای غلبه بر استرس در زمان تست کتبی رانندگی و امتحان رانندگی عملی آورده شده است که همگی کارشناسی شده و پیشنهاد افراد متخصص هستند.

نکاتی برای کم کردن استرس امتحان رانندگی

1.حس اعتماد به نفس خود را زیاد کنید.

سعی کنید به جای فکر کردن به امتحان و ترسیدن از آن به مطالبی که در کلاس ها یاد گرفته اید فکر کنید و آنها را به یاد بیاورید، با فکر کردنبه مطالبی که آموخته اید همواره به خود بگویید که تمام اطلاعات کافی برای امتحان دادن را دارید و کاملا برای آن آماده اید. با انجام این کارها اعتماد به نفستان افزایش پیدا میکند و قطعا شخص امتحان گیرنده نیز متوجه اعتماد به نفس شا خواهد شد و این یک نقطه قوت برای شما محسوب میشود.

 

2.اتفاقات خوب را در ذهنتان تجسم کنید

 داشتن دید مثبت نسبت به کار ها و اتفاقات پیرامون ما باعث میشود که بسیاری از اتفاقات غیر ممکن، ممکن شود. در ذهن خود لحظه ای را تصور کنید که در امتحان از پس انجام تمام نکات لازم بر آمده اید و با شادی از جلسه امتحان بیرون می آیید. این تصویر سازی باعث انرژی مثبت در ناخودآگاه شما میشود و با خونسردی و اعتماد به نفس از امتحان سربلند بیرون می آیید.

3.نفس کشیدن عمیق را از یاد نبرید.

در بسیاری از موارد نفس کشیدن عمیق باعث حس آرامش در انسان میشود.به همین خاطر در بسیاری ازکارهای روزمره نفس عمیق کشیدن را توصیه میکنند. بر روی دم و بازدم خود تمرکز کنید و در ذهنتان اتفاقات خوب پیش رو را تجسم کنید.

4.موز، داروی طبیعی رفع استرس

موز میوه ایست غنی از ویتامین بی . این ویتامین به آرامش اعصاب کمک زیادی میکند. این میوه همچنان حاوی ماده ای به نام تریپتوفان است که در بدن انسان تبدیل  به هورمون شادی میشود و و حال شما را خوب میکند. از دیگر مواد معدنی مفید موجود در موز میتوان به پتاسیم اشاره کرد. پتاسیم یک ماده ی معدنی بسیار مفید در بدن است که باعث کاهش استرس و متعادل کردن ضربان قلب میشود.

 

5.مصرف کافئین ممنوع!

کافئین در بعضی از افراد باعث شدت اضطراب میشود، پس سعی کنید از یک روط قبل از امتحان کافئین مصرف نکنید.

6.مثل روز های آموزش رانندگی در روز امتحان رانندگی کنید.

در روز امتحان سعی کنید حضور شخص امتحان گیرنده را نادیده بگیرید و مثل یکی از روز های عادی آموزشی رانندگی کنید.

7.سکوت یک نکته ی خوب است

در طول امتحان این امکان وجود دارد که شخص امتحان گیرنده اصلا صحبت نکند، در این حالت اصلا نگران نباشید، شما هم سکوت را حفظ کنید و در کمال خونسردی رانندگی کنید و به این فکر نکنید که این سکوت به معنی رد شدن شماست.

8.قبل از امتحان کاملا آماده باشید

بهتر است قبل از امتحان اصلی خودتان از خودتان امتحان بگیرید، میتوانید با یکی آشناهایتان شب قبل از امتحان بیرون بروید و همه ی مواردی که آموخته اید را چندین بار انجام دهید. البته آموزنده شما هم قبل ازامتحان اصلی از شما یک امتحان شبیه سازی میگیرند که اط آمادگی شما اطمینان حاصل کنند.

9.آشنا شدن با محل برگزاری آزمون

برای کم شدن از استرسدر روز آزمون بهتر است قبل از برگذاری آزمون به محل برگذلری یروید و از نزدیک با آنجا آشنا شوید. این کار باعث آشنایی شما با محل و درنتیجه کاهش استرس در روز امتحان میشود.

 

10.مواد مقوی بخورید!

استرس ممکن است باعث کم اشتهایی شما بشود اما سعی کنید که غذای مقوی بخورید و از نوشیدن آب کافی غافل نشوید.در ضمن از مصرف قهوه و نوشیدنی های انرژی زا که کافئین دارند قیل از امتحان امتناع کنید.

11.استرس انتظار برای امتحان

وقتی زمان زیادی به امتحان شما نمانده است و در اتاق انتظاد نشسته اید این طبیعیست که بیشترین استرس ممکن را داشته باشید. برای جلوگیری از این استرس بهتر است یا با خواندن کتاب یا با یک بازی موبایل خود را سرگرم کنید تا نوبت امتحان شما بشود.

12.اشتباهات رایج در رانندگی خود را تمرین کنید

اشتباهاتی که در زمان آموزش بیشترین تکرار را داشته اند به خاطر بسپارید و سعی کنید در روز امتحان آن اشتباهات را دوباره تکرار نکنید.

بیشترین اشتباهات رانندگی در 4مرحله اتفاق می افتد:

مشاهده

به یاد داشته باشید که قبل از انجام پارک کردن یا دور زدن از طریق آینه  ها اطراف را مشاهده کنید. شخص امتحان گیرنده به این مورد کاملا توجه میکند.

سیگنال

شما باید به طور کامل سیگنال های رانندگان دیگر را دریافت کنید و به موقع سیگنال خود را به دیگر رانندگان ارسال کنید. با چراغ های راهنما میتوانید این سیگنال ها را ارسال و دریافت کنید. پس ارسال و دریافت سیگنال را فراموش نکنید.

آگاهی

شرایط اطراف خود را با دقت در نظر داشته باشید، با توجه به آینه بتوانید در آب و هوای مختلف و در ترافیک همه چیز را در نظر بگیرید.

کنترل

امتحان گیرنده به نحوه گرفتن فرمان و تسلط شما به فرمان و گاز و گلاچ توجه میکند.

برای عدم اطمینان اماده باشید

باید خود را برای هر شرایطی اماده کنید ممکن است هوا ناگهان بارانی شود یا ممکن است در کنار امتحان کیرنده به ترافیک برخورد کنید و حتی ممکن است امتحان گیرنده برای امتحان صبور بودن شما با شما بد برخورد کند که برخورد شما را ببیند. حواستان باشد که در همه ی این شرایط صبور باشید.

در هنگام امتحان تمام قوانین راهنمایی و رانندگی را به خاطر داشته باشید و از تمام قوانین پیروی کنید چون امتحان گیرنده به هیچ عنوان از کوچک ترین تخلف هم نمیگذرد و شما را رد میکند.

قبل از امتحان این نکات را به خاطرداشته باشید:

قبل از شروع رانندگی آینه های جانبی و اینه وسط را برای خود تنظیم کنید و کمربند را فراموش نکنید.

برای جلوگیری از حواس پرتی رادیو را خاموش کنید.

از استفاده از تلفن همراه کاملا بپرهیزید.

به چراغ راهنما ها دقت کنید.

بد از انجام همه ی موارد ماشین را روشن کنید

به علائم کنار جاده عمل کنید

اگر یک نشانه جاده از شما می خواهد که یک محدوده سرعت خاص را حفظ کنید، پس انجام دهید.

خیلی آرام و یا خیلی تند حرکت نکنید.  محدوده سرعت خود را حفظ کنید.

حتما قبل از امتحان کتاب تئوری را مطالعه کنید تا تمامی قوانین را بدانید

 عیبی ندارد که از شخص امتحان گیرنده سوال بپرسید و یا از آن ها بخواهید که سوال خود را برای شما تکرار کند

اگر به هوای تازه نیاز دارید شیشه ماشین را پایین بیاورید.

مثل رانندگی در یک روز عادی به رانندگی بپردازید.

 

 

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.